Gå til innhold

Jenter stresser seg ihjel på skolen - Trenger det ikke. Gutter slapper av - Burde det ikke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinner kan jo ikke det (leve på en mann), fordi guttene gjør det så dårlig på skolen og får så dårlig betalt (din beskrivelse). Altså får man satse på å forsørge seg selv. Hvorfor tror du gutter og jenter, kvinner og menn er så annerledes enn andre folk? Alle har ansvar for sitt eget liv, alle bør gjøre det så bra man kan på skolen, alle voksne må forsørge seg selv og eventuelle egne barn.

Det er ikke "en trend" sin skyldat du ikke har drømmedama eller drømmejobben, eller gjorde det dårligere på skolen enn nabojenta. Det er din skyld.

Anonymous poster hash: a5f94...b69

Akkurat det samme tenkte jeg. :ler: Om man nå skulle funnet seg en mann for å bli forsørget, så hadde jo ikke det nyttet siden gutta ikke bryr seg om å gjøre det godt på skolen. Ergo forsørger man seg selv.

Men bortsett fra det, som er rimelig satt på spissen, så tenker jeg langt de fleste, både menn og kvinner, i dag foretrekker å kunne forsørge seg selv. Det samme tenkte jeg forøvrig da jeg vokste opp for 30 år siden, så helt ny er ikke den tanken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det samme tenkte jeg. :ler: Om man nå skulle funnet seg en mann for å bli forsørget, så hadde jo ikke det nyttet siden gutta ikke bryr seg om å gjøre det godt på skolen. Ergo forsørger man seg selv.

Så anti-feministisk tankegangen din er, da. Feministenes argument er jo at fortsatt tjener menn mer enn kvinner, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så anti-feministisk tankegangen din er, da. Feministenes argument er jo at fortsatt tjener menn mer enn kvinner, eller hva?

Ikke i denne tråden ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i denne tråden ;)

Hvorfor ikke? Det hører jo åpenbart hjemme her, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker det som om spørsmålet ditt er religiøst orientert. Jeg kan godt svare på det, men da må spørsmålet være mer konkret og konsist.

Ellers er egne erfaringer et veldig dårlig grunnlag som vitenskapelig bevis, og kan vanskelig sies å være et argument mot min påstand, at kvinner er h**** av natur. Jeg mener at dersom man ser kvinners handlinger som kjønn under ett, blir det veldig tydelig at kvinner er h**** av natur.

Hæ? Religiøst?

Jeg lurte på hva h-en stod for. Har aldri hørt uttrykket at noen er helvete av natur.

Men ditt argument er jo basert på egne erfaringer. Det betyr at din påstand er like verdiløs. Eller tror du at du har en magisk evne til å unngå kognitiv bias?

Anonymous poster hash: 3f5ff...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Det vil være utrolig lite framtidsrettet og klokt å satse på å bli forsørget av en mann. Med tanke på at skillsmissestatistikken er så høy som den er, og samboerskap går fløyten enda oftere, så vil kvinnen sitte igjen i økonomisk ruin hvis hun har latt seg forsørge av en mann. Med mindre man innfører ektefellebidrag, så klart. Hva hvis man blir enke og aldri har jobbet en dag i sitt liv, og blir sittende igjen alene med en ungeflokk?

Og hvem ønsker egentlig en kone som ikke bidrar økonomisk til familien AS?

TS sine tanker og holdninger hører hjemme på 1950-tallet. Det nytter ikke å skylde på "samfunnet" at gutter gjør det dårligere på skolen. En hver har ansvar for å gjøre en innsats for å gjøre det bra på skolen, både jenter og gutter. Jeg jobber med barn, og vi stiller absolutt ikke mindre krav til gutter enn til jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men poenget er fortsatt at i motsetning til menn kan faktisk kvinner få en velstående og økonomisk suksessfull partner uten å være det selv. Hva med at du heller svarer på det?

Det handler ganske enkelt om at menn og kvinne prioriterer ulikt. Menn er mer fokusert på utseende, ungdom og feminine kvaliteter. De prioriterer ikke utdannelse og suksess hos partner i samme grad, mange styrer faktisk unna kvinner med mer suksess enn dem selv (noe enkelte kan skrive under på).

Det er ikke noe "rett" eller "galt" her, det er bare som det er - ulike preferanser. Det er ikke mer en kvinnelig sykepleiers "feil" at hun treffer en med mer utdannelse enn det er en mannlig advokats "feil" at han slår seg til ro med noen uten utdannelse. Det er to i hvert par og en felles beslutning å finne hverandre.

Anonymous poster hash: c8321...6cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men at det skal dukke opp en mann som de faller pladask for, som samtidig er rik og villig til å forsørge henne. Det tror jeg ikke akkurat er noen som skjer særlig ofte. Selv ikke blant de aller peneste. Anonymous poster hash: 14e51...3bc

Det har skjedd ganske ofte jo, hvis de peneste vil ha både ha pose og sekk. Kanskje ikke her i Norge i og med at damene her er veldig selvstendige ,men i mange andre land så skjer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva skal kvinnen gjøre når mannen stikker av med en yngre kopi? Hva skal kvinne gjøre uten pensjonspoeng? :skratte:

De er vel klok av skade og har lært at man ikke skal være avhengig av noen andre enn seg selv.

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva skal kvinnen gjøre når mannen stikker av med en yngre kopi? Hva skal kvinne gjøre uten pensjonspoeng? :skratte:

Mannens livslange forsørgeransvar for sin hustru ble etablert gjennom lovverket av kirken for hundrevis av år siden. Dette er ikke noe feminismen har avskaffet, men tvert i mot forsterket til tross for at kvinnen har blitt gitt en likeverdig mulighet til å forsørge seg selv.

De er vel klok av skade og har lært at man ikke skal være avhengig av noen andre enn seg selv.

Det er jo akkurat det kvinner ikke har gjort. Man kan ikke påstå at kvinnen er klok av skade og har lært at man ikke skal være avhengig av noen andre enn seg selv, når det er så åpenbart og lett observerbart at kvinner flest er tiltrukket av menn som har egenskapene til å forsørge dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...