Gå til innhold

Jenter stresser seg ihjel på skolen - Trenger det ikke. Gutter slapper av - Burde det ikke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenter har faktisk muligheten til å bare finne seg en mann og bli forsørget. De trenger ikke å gjøre det bra i livet, det er totalt unødvendig for dem. Gutter, som ikke kan det samme, fordi ingen kvinner vil forsørge en mann. Av en eller annen grunn arbeider de ikke hardt på skolen og får generelt sett dårligere betalt på grunn av det.

Kvinnene det går bra med maksimerer selvsagt sin nytte ved å bli i lag med menn med mye penger. De gidder ikke å være i lag med guttene det har gått middelmodig med.

Altså er det en tullete trend, hva tenker dere? :sukk:



Anonymous poster hash: 0b25e...cdc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjelder kanskje for noen, men utenom det vil jeg nok si at det er ganske tullete, ja. Langt ifra alle kvinner lever på mannen sin, noen ganger er det også omvendt. Alle burde jobbe seg oppover, uavhengig om man er mann eller dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder kanskje for noen, men utenom det vil jeg nok si at det er ganske tullete, ja. Langt ifra alle kvinner lever på mannen sin, noen ganger er det også omvendt. Alle burde jobbe seg oppover, uavhengig om man er mann eller dame.

Men de kan. En mann kan ikke, i alle fall i 99% av tilfeller.

Anonymous poster hash: 0b25e...cdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan jo ikke det (leve på en mann), fordi guttene gjør det så dårlig på skolen og får så dårlig betalt (din beskrivelse). Altså får man satse på å forsørge seg selv. Hvorfor tror du gutter og jenter, kvinner og menn er så annerledes enn andre folk? Alle har ansvar for sitt eget liv, alle bør gjøre det så bra man kan på skolen, alle voksne må forsørge seg selv og eventuelle egne barn.

Det er ikke "en trend" sin skyldat du ikke har drømmedama eller drømmejobben, eller gjorde det dårligere på skolen enn nabojenta. Det er din skyld.

Anonymous poster hash: a5f94...b69

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Jeg synes dette er litt gammeldags tenking. Aldri i livet om jeg hadde "slappet av" når det kommer til skole og stolt på at en mann kom inn i livet mitt og forsørget meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare å finne seg en mann og bli forsørget"?? Det begynner å bli mange tiår siden det var en realistisk retning. Jeg er 36 og i min mors omgangskrets er det ingen som blir "forsørget", alle må jobb selv.

Anonymous poster hash: 14e51...3bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner kan jo ikke det (leve på en mann), fordi guttene gjør det så dårlig på skolen og får så dårlig betalt (din beskrivelse). Altså får man satse på å forsørge seg selv. Hvorfor tror du gutter og jenter, kvinner og menn er så annerledes enn andre folk? Alle har ansvar for sitt eget liv, alle bør gjøre det så bra man kan på skolen, alle voksne må forsørge seg selv og eventuelle egne barn.

Det er ikke "en trend" sin skyldat du ikke har drømmedama eller drømmejobben, eller gjorde det dårligere på skolen enn nabojenta. Det er din skyld.

Anonymous poster hash: a5f94...b69

De hadde kunne det dersom folk hadde gjort noe med problemene guttene har. Forskjellen er at jenter trenger ikke, gutter må.

Anonymous poster hash: 0b25e...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min kan ikke forsørge meg. Ikke vil han heller.

Anonymous poster hash: c5830...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde kunne det dersom folk hadde gjort noe med problemene guttene har. Forskjellen er at jenter trenger ikke, gutter må.

Anonymous poster hash: 0b25e...cdc

Er det "folk" sitt ansvar at gutta skal skjerpe seg? Hva med at gutta skjerper seg selv? Og jenter også for den saks skyld?

For å være LITT generaliserende: jenter måler seg utrolig mye i forhold til andre jenter, utseende, idrett, skole osv...

Gutta sitter og gamer og drømmer seg inn i den verdenen.

Anonymous poster hash: b13b4...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "folk" sitt ansvar at gutta skal skjerpe seg? Hva med at gutta skjerper seg selv? Og jenter også for den saks skyld?

For å være LITT generaliserende: jenter måler seg utrolig mye i forhold til andre jenter, utseende, idrett, skole osv...

Gutta sitter og gamer og drømmer seg inn i den verdenen.

Anonymous poster hash: b13b4...f79

Fordi barn kan ikke ha ansvar for seg selv. Det er det som er galt i verden i dag, man tror det at særlig guttunger skal ha ansvar for seg selv, uansett om de ikke er egnet til det. De er ikke utviklet nok.

Anonymous poster hash: 0b25e...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde kunne det dersom folk hadde gjort noe med problemene guttene har. Forskjellen er at jenter trenger ikke, gutter må.

Anonymous poster hash: 0b25e...cdc

Det har aldri slått deg at enkelte jenter/damer vil bo alene, noe som nødvendigvis betyr at man må kunne forsørge seg selv, uavhengig av hvor mange menn som måtte stå klar for å forsørge en (ja, særlig!)?

Anonymous poster hash: 3892d...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "folk" sitt ansvar at gutta skal skjerpe seg? Hva med at gutta skjerper seg selv? Og jenter også for den saks skyld?

For å være LITT generaliserende: jenter måler seg utrolig mye i forhold til andre jenter, utseende, idrett, skole osv...

Gutta sitter og gamer og drømmer seg inn i den verdenen.

Anonymous poster hash: b13b4...f79

Dette er jo en måte å misforstå slike debatter på. Selvsagt skal hver og enkelt ta ansvar for seg selv, men det er likevel en statistisk trend at litt flere gutter enn før klarer seg dårligere enn før. Da kan man diskutere tiltak på samfunnsnivå, slik det ble gjort for kvinnene da feminismen brøt gjennom.

Anonymous poster hash: 5cf4f...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi barn kan ikke ha ansvar for seg selv. Det er det som er galt i verden i dag, man tror det at særlig guttunger skal ha ansvar for seg selv, uansett om de ikke er egnet til det. De er ikke utviklet nok. Anonymous poster hash: 0b25e...cdc

Foreldre har aldri tatt så mye ansvar for barna som de gjør i dag og barn har aldri fått klare seg så lite selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldre har aldri tatt så mye ansvar for barna som de gjør i dag og barn har aldri fått klare seg så lite selv.

Hahaha. Kanskje det er slik for jentene.

Anonymous poster hash: 0b25e...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre har aldri tatt så mye ansvar for barna som de gjør i dag og barn har aldri fått klare seg så lite selv.

Og det er kanskje noe av kjernen i problemet. Foreldre skal ta ansvar men for mange går det over i å rydde unna alle problemer slik at barna aldri lærer det selv. Litt sånn curlingforeldre.

Anonymous poster hash: 5cf4f...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Kanskje det er slik for jentene. Anonymous poster hash: 0b25e...cdc

Det er generelt.

Dersom du hele tiden skal hevde at gutter blir ignorert av alle, så må du nesten finne bevis eller en eller annen forskningsrapport. Både i barnehage og skole får gutter både mer positiv og mer negativ oppmerksomhet enn jenter, de får også mer tid til å snakke og fortelle.

At hankjønn som oftest er mer risikovillige, mer fysisk utagerende, dumdristige osv. finner du hos de fleste dyr. Hunnvalper er for eksempel mer forsiktige og er mindre utsatt for småskader på grunn av div sprell, enn hannvalpene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og det er kanskje noe av kjernen i problemet. Foreldre skal ta ansvar men for mange går det over i å rydde unna alle problemer slik at barna aldri lærer det selv. Litt sånn curlingforeldre. Anonymous poster hash: 5cf4f...a74

Jeg tror at dette kan være et problem hos mange. Jeg tror ikke at det gjør at de får det verre i utdanningen, men sånn generelt tror jeg at det gjør at de får mindre tro på at de kan klare strabaser på egenhånd,

Samfunnet i dag er dessverre slik at det er vanskelig å snike seg unna en formell utdanning om en skal komme seg frem, det er ikke så stort rom for å ta seg et år som arbeidstaker etter ungdomsskolen og det forventes nesten at man vet hva en skal jobbe med når en er 15. Mange 15 åringer sliter mye med dette, og det er jo slett ikke alle av oss som aner hva en vil bli, før en har prøvd litt forskjellige ting,

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg jobbet hardt på skolen fordi jeg vil forsørge meg selv. Jeg vil få en jobb og et liv der jeg er uavhengig av min fremtidige manns inntekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dette kan være et problem hos mange, men jeg tror ikke at det gjør at de får det værre i utdanningen, men sånn generelt tror jeg at det gjør at de får mindre tro på at de kan klare strabaser på egenhånd,

Samfunnet i dag er dessverre slik at det er vanskelig å snike seg unna en formell utdanning om en skal komme seg frem, det er ikke så stort rom for å ta seg et år som arbeidstaker etter ungdomsskolen og det forventes nesten at man vet hva en skal jobbe med når en er 15. Mange 15 åringer sliter mye med dette, og det er jo slett ikke alle av oss som aner hva en vil bli, før en har prøvd litt forskjellige ting,

Jeg mener mye av dette er overdrevet. Ja, formelle kvalifikasjoner er mye viktigere enn før, men man behøver så absolutt ikke vite alt som 15 selv om man får inntrykk av det. Det er mange som av ulike grunner må ta en ny utdannelse i voksen alder uansett, enten fordi de ønsker eller fordi de må på grunn av nedskjæringer o.l.

Og dette med evne til å greie utfordringer selv påvirker jo også utdanning.

Anonymous poster hash: 5cf4f...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Foreldre har aldri tatt så mye ansvar for barna som de gjør i dag og barn har aldri fått klare seg så lite selv.

Nei før i tiden måtte barn helt ned i 5-6 års alderen bare greie å jobbe i fabrikker med store maskiner. Eller nede i gruvene

Barn i dag har det mye mye enklere en hva barn hadde det før i tiden.

Og skolene i dag er faktisk mer tilrettelagt for jenter en for gutter.

Endret av Horatio Hornblower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...