Gå til innhold

Fliser på bad!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Må ganske snart ut og finne fliser og innredning til badet mitt. (gulv og vegg).

Jeg ønsker et funskjonelt, pent og mest mulig klassisk bad. Altså ikke noe supermoderne som jeg går lei om et par år.

Er det noen som har gode tips og ideer mht fargesammensettinger (gulv/vegg/interiør) eventuelt ting som er lurt å tenke på i forkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg ville valgt hvite fliser på veggene og grå på gulvet. Enkelt og greit, og det er pent. Synes også hvite baderomsmøbler er det peneste.

Selv har jeg hvite 10x10 på veggene og glassfliser 2,5x2,5 på gulvet, vegghengt do, vaske med hvitt underskap, speilskap over vssken og badekar som er innmurt med veggflisene. Skikkelig stilig og stilrent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å ha kremfargede fliser på veggene, kaffebrune på gulvet og mosaikkfliser som går i krem, beige, og diverse brunfarger på ett felt (vet ikke hvilket enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Vi vurderer å ha kremfargede fliser på veggene, kaffebrune på gulvet og mosaikkfliser som går i krem, beige, og diverse brunfarger på ett felt (vet ikke hvilket enda).

Det høres pent ut! :)

Ellers er de fleste gråtoner ganske klassisk og safe tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hvite fliser på veggene (litt bølgete) og grå fliser på gulvet. Veldig godt fornøyd.

Vi har valgt å legge en liten grå bord rundt hele badet (på veggen altså). Fornøyd med den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Takk for svar!

Syns Newt sitt forslag høres veldig fint ut, har vært inne på noe lignende i hodet mitt selv, men er litt skeptisk. Redd det blir veldig 2000-tallet-bad. (epoken da alt skulle være beige, kaffe-latte, osv). Newt; hvilken type innredning tenker du?

Når det gjelder innredning heller jeg mot hvitt (eventuelt hvitt m noe grått, f.eks. noen grå skuffer eller lignende). På en måte litt kjedelig, men stilrent og klassisk. Er også veldig svak for bjørk..

Hvite vegger, dere som har det; blir ikke det litt kaldt i et bad? Har alltid tenkt at hvite eller andre lyse, kalde farger må virke veldig kaldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Mine foreldre tenker sandfargede fliser på veggene, terracotta på gulvet og en lys brun innredning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvite vegger er ikke kaldt nei. Jeg synes det er pent, men jeg er ikke så glad i at alt sak være i caffe latte stil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dit vi skal flytte, er det grå fliser på gulvet og veggene. De er litt ruglete og ikke helt glatte, slik at man ikke sklir så lett. Under vasken er det et skap i tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har veldig lyst på skifergulv på badet, inkl. gulvet i dusjhjørnet. Men jeg må undersøke mer om det går ant.

Husmusa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et veldig lite bad, så vi skal ha en smal innredning i kremfarge, moderne i stilen. Jeg har vært inne på samme tanke som deg, at det blir veldig 2000bad, men vi tror vi går for fargene allikevel. Vi har kjøpt leilighet som vi kommer til å selge om et par-tre år, forhåpentligvis er fargene enda populære da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde lyse grå fliser på badegulvet før, og det vil jeg aldri ha igjen. Hvert minste hårstrå ble visende, og vi måtte tørke over gulvet hver dag for at det ikke skulle se "skittent" ut. Så jeg ville valgt noen fliser som var litt mørkere og kanskje litt "ujevne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg ville ha unngått den typen flis som er blank og ruglete, disse er ikke pene og du vil helt sikkert gå lei før de har blitt veldig umoderne, som heller ikke vil ta lang tid.

Selv har jeg matte fliser over hele badet, rektangulære hvite på veggen og noen litt beige på gulvet. Det er riktig at støv synes godt på lyst gulv, men det tar ikke lange tiden å fjerne heller. Jeg liker ikke grå gulv, men mørkebrunt kunne sikkert vært fint dersom du ikke gidder å tørke over gulvet et par ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med mitt hvite bad. Har litt "bølgede" blankefliser på veggene og matte hvit-og-sand-sjatterte på gulvet (den siste der, skjønte vel ingen). gulvet var en nødløsning, for jeg hadde egentlig lyst på veldig lys terrakottafarge på gulvet, men både forhandler og produsent var fri for det da fliseleggeren skulle gjøre jobben.

Har valgt tilbehør (skittentøyskurv, toilettsete osv.) i hhv. kurv- og tremateriale for å gjøre det litt lunere. Dessuten kan det lett friskes opp eller "strammes opp" ved å bytte farger på håndklær og baderomsmatte. Synes ikke det virker kaldt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har veldig lyst på skifergulv på badet, inkl. gulvet i dusjhjørnet. Men jeg må undersøke mer om det går ant.

Husmusa

Det går helt fint! Det finnes spes. tilpassede skifer som dekker hele dusjhjørner, og det er kjempelekkert.

Jeg skal også ha skifer på mitt bad når jeg skal pusse det opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Binna

Jeg har antikkhvitt treverk på veggene, grå matte fliser i våt- sonene og grå skifer på gulvet. (jeg har antikkhvite skap.) Kjempefornøyd!

Jeg synes det er mye penere at rommet får litt dybde med mørkt gulv, dessuten er det mer praktisk.

I mine øyne ser hvite fliser på badet veldig "billig" ut, særlig blanke og bølgete. Men jeg har registrert at det er mange som liker det..

Hvis du går for antikkhvit/ krem farge på veggene og brunt gulv trenger det ikke se så veldig 2000bad ut, men da må du ikke ha håndklær i beige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har enkle hvite fliser på veggene. På det minste badet er gulvet mørkeblå fliser lagt diagonalt, på det store badet er gulvflisene i mellomblå sjatteringer. Er spesielt fornøyd med de mellomblå flisene siden skitt og støv ikke synes så godt. På det mørkeblå gulvet vises støvet litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...