Gå til innhold

Treningsglad (prosjekt kutte kraftig ned på helgesnop)


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Var enda litt sprek i dag. :) Jogget til først 2,5 kg, også hentet jeg O i bhg (jogget altså et stykke forbi barnehagen først) også trillet vi hjem. :)

Har litt mer tid enn til vanlig de neste to ukene, så de bruker jeg på å være litt ekstra aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Titter innom jeg, med et lite spørsmål=)

Hvordan klarer du å kombinere sykepleiestudier, barn OG trening??

Jeg er ute i praksis nå, og føler nesten jeg ikke rekker å trene nok (har en deltidsjobb i tilegg). Men hadde jeg hatt et barn oppå der igjen, tror jeg at jeg hadde dødd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Titter innom jeg, med et lite spørsmål=)

Hvordan klarer du å kombinere sykepleiestudier, barn OG trening??

Jeg er ute i praksis nå, og føler nesten jeg ikke rekker å trene nok (har en deltidsjobb i tilegg). Men hadde jeg hatt et barn oppå der igjen, tror jeg at jeg hadde dødd :fnise:

Hallo :-) dette med trening går veldig i perioder. Har nå hatt et krevende fag hvor jeg kanskje rakk å trene en gang i uken. Akkurat nå har vi et kort og enkelt fag med hjemmeeksamen så da har jeg god tid på dagen til å trene før jeg henter gutten. :-)

Når jeg er i praksis kommer jeg til å trene de dagene jeg har studiedag, før senvakt eller på ettermiddagen når pappaen har han. :-) men blir nok ikke mer enn to, av og til tre treninger i uken når jeg er i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet så jævlig kostholder er for tiden. Er sugen på noe søtt hele tiden! Sliter veldig med å holde meg unna.

Så heretter kommer jeg til å skrive opp hva jeg har spist i løpet av dagen. Vet av erfaring at det gir meg mer motivasjon til å holde meg unna godsakene.. :fnise:

Må jo bli litt ekstra fit til vi skal til Tyrkia i sommer (svigerforeldre spanderer!) :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter!

Håper på en god uke, både matmessig og treningsmessig. :)

Startet uken med å jogge 3,5 km. Ble ikke mer enn det da hunden ble litt halt. Pleier egentlig ikke å ha han med, men han trengte å komme seg ut, så.. :)

Kostholdet i dag:

* En liten muffins (måtte spise opp fra helgen :sjenert: )

* To brødskiver med syltetøy

* Fiskepinner (frityrtorsk) med potetmos

* Pannekaker til kvelds

Ikke så imponerende sunn i dag, men har hatt en ganske travel dag. Vi har vært på G-sport hvor vi har gått litt amok :fnise: Jeg har fått meg Devold superundertøy, Casall sportsbh (dette er den desidert beste, så hvis noen er ute etter ny bh, kjøp Casall!!) og en treningst-skjorte. Så det blir flott! :) Er dyrt med sportsutstyr, menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgensprek i dag ja! Trente fra kvart over åtte til kvart over ni, sånn ca. Først 36 minutter kondisjon etterfulgt av styrke på mage, rygg, armer og litt bein (et par øvelser som ikke belastet kneet). :) Nå skal jeg spise litt, slappe av litt, rydde litt også må jeg en snartur på skolen før jeg henter O i bhg halv tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! :)

Matdagen i dag har vært bra. :)

"frokost" før trening: Aktivia yoghurt

"Frokost" etter trening: Banan

Lunsj: En brødskive med ett speilegg, en brødskive med syltetøy

Middag: En porsjon chicken tandori

Kvelds: Ett knekkebrød med ost og paprika, ett knekkebrød med brunost

Nå sitter jeg og kjemper mot lysten til å finne meg noe mer å spise på.. :fnise:

Har ukeshandlet i dag. Matuken ser ca slik ut:

Onsdag: Ovnsbakt laks mes grønnsaker, poteter og rømme

Torsdag: Kjøttboller (må lage ny ladning, har tenkt på å lage kjøttboller ganske lenge nå) med grønnsaker og sweet chilisaus og fullkornspasta

Fredag: Pitapizza med kyllingfilet, søtpaprika og pesto

Lørdag: Vet ikke, skal muliengs spise hos mamma

Søndag: Pølse- og grønnsaksgrateng med salat til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i dag også (og ellers en svært sløv formiddag!!). Jogget 4,28 km. Kjente jeg hadde mer å gi i dag, men begynte å kjenne det i kneet, så da måtte jeg bare si meg ferdig. Er redd for at det skal bli værre. Sånn som det er nå, går det meste av trening greit, men hvis jeg overbelaster det så kan det ende opp med at jeg ikke kan trene noe særlig, og det er en stor skrekk!

369 kcal ifølge Endomondo sportstracker. Hvor eksakt dette er blir jo en annen sak. Kommer jo litt an på puls og slikt..Skulle hatt meg en pulsklokke kjenner jeg. :) Men den eneste som "passer" meg, var så dyr. Trenger en litt "all araound"- klokke, og den kostet 1600!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa så var det mat-dagen i dag da. :)

Frokost: Egenkomponert frokostblanding: Ett eple, to-tre spiseskjeier cottage cheese, mager vaniljeyoghurt og litt fitnes fullkorns corneflakes. Det er kjempegodt, og ifølge frokostkalkolatoren på melk.no, så er kalsium og proteiner perfekt mengde, mens mengde kalorier er litt for lite :) Er også veldig godt med amerikanske blåbær, jordbær etc.

Lunsj: To knekkebrød med hvitost og masse søtpaprika :) Ooog en liten kinder maxi ;)

Middag: Ovnsbakt laks med onvsbakte poteter og grønnsaker med litt lettrømme til

Kvelds: To brødskiver med brunost :)

Jeg er veldig glad i brød, så i stedet for å kutte det helt ut, så prøver jeg å kun spise det en gang i løpet av en dag. :) Er jo bedre det enn å spise brød til frokost, lunsj OG kvelds. :) Jeg er forresten ikke typen til å spise mellommåltider. Liker heller å spise fire måltider og ikke spise noe i mellom, enn å spise to-tre ordentlige måltider med flere mellommåltider. :) Tåler heller ikke frukt så godt, så..Og liker ikke nøtter :fnise:

Forresten, nå mens jeg snakker om mat :) I morgen skal jeg endelig få lagd kjøttboller! Er så utrolig lenge siden jeg lagde kjøttboller/kjøttkaker nå. Og om jeg får si det selv, så er jeg utrolig flink til å lage det! :jepp: Vet ikke om det bare er oppskriften (matprat) eller om jeg har et skikkelig talent ( :ler: ), men jeg har altså ikke smakt kjøttkaker som er bedre enn de jeg lager. :) Tror vi har fire-fem pakker karbonadedeig i fryseren, så tror jeg skal prøve å bruke opp de. Har jo pleid å lage med kjøttdeig, for det blir litt mer saftig siden det er mer fett i, men vi har så og si sluttet å kjøpe kjøttdeig, så. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 min trenig i dag, 350 kcal. Deilig! Ble ikke så mye styrketrening da, bare planken. Hadde ikke tid. :)

Ellers har jeg bakt kake i dag, så har blitt litt kakespising.. :sjenert: Men det er jo fredag, så da går det vel greit. :) Fire treninger på fem dager har jeg ikke gjort siden før jeg ble gravid! Fornøyd altså. Håper på å få trent i morgen også. :) Evt. På søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink! :jepp: Fire treningar på fem dager er jo superbra! :tommelsmil:

(Og i helgene er det definitivt lov med kakespising ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Conservationista

:goodbye: Her vil jeg følger med og!

Jeg fikk ei jente for snaaart to år siden, og har slitt med bekkenet etter det. Noe som har gjort at jeg ikke har fått trent noe særlig - før nå! Nå er jeg bedre, så har så smått begynt med hjemmetrening to ganger i uka (livegym.no). Etter hvert, når isen smelter på bakken skal jeg ut og løpe (det er det jeg liker best...) med bikkja..

I tillegg har jeg skjerpet meg på kostholdsfronten siden nyttår. Er normalvektig, men har de siste årene gått opp 5 kg som jeg ville ta vekk før jeg økte enda mer. Og det har jeg gjort, har gått ned 5 kg bare ved å kutte ut godtespisingen og sånne ting. Jeg begynte å skrive ned alt jeg spiste hver dag, og det funket gitt...det er så mye ræl man kan få i seg uten å tenke over det.

Liker treningsdagboken din, siden du har med både trening og kosthold...og middagsplan, så slipper jeg å tenke ut den selv :lur:

Hvordan går det å jogge ute nå, på denne tida av året? Hvor i landet bor du? Jeg bor i Oslo, her er det speilglatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen! Litt sent svar da ;-)

Så flink du er som har kommet deg i gang da! 5 kg er bra mye bare ved å ha kuttet ut godsakene. Sier litt om hvor mye det søte liv ødelegger ;-)

Synes det er greit å skrive ned kosten også, for den er jo tross alt like viktig som den fysiske aktiviteten. :-)

Jeg bor i Bodø, men går greit å jogge. De strør jo ute så har aldri sklidd. Men gleder meg til våren slik at jeg kan jogge ute i skogen igjen. :-)

Ja lenge siden sist nå, og er en grunn til det. Har vært lite trening og totalt utskeielse. Herregud så mye dritt jeg har spist, hver eneste dag!

Trente i går da: 52 min og 511 kcal. :-) tok litt ekstra hardt i siden det var så lenge siden sist. :-)

Sitter på flyplassen nå, skal på jenteweekend til en god venninne. Gleder mer! Gidder ikke tenke kosthold da, men på mandag skal jeg ha en uke med totalt godtestopp. Bare å hive seg med!:-)

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skal si dagene går i ett!

Turen til Trondheim var herlig, men ble en del usunt.. ;)

Forutenom en skitur i dag, så har jeg ikke fått trent denne uken, men skal på trening i morgen. :)

Ukesmeny:

Mandag: Svinesnitzel med pomfri og grønnsaker (ikke så sunn nei!)

Tirsdag: Ovnsbakt laks med kokte poteter og grønnsaker + hollandaisesaus

Onsdag: Grateng med god og mager kjøttpølse og gulrøtter

Torsdag: Hjemmelagde kjøttkaker med potet, grønnsaker og en eller annen saus

Fredag: Pestokylling (Kyllingfilet, rødløk og paprika som stekes, fullkonrspasta og pesto med litt fløte i)

Lørdag: Taco

Søndag: Pannekaker og muligens suppe

Her er maten jeg spiste i går:

Frokost: Ett knekkebrød med brunost, en halv banan

Lunsj: Grov baguett med omelett, sprøstekt bacon, paprika og salat

Middag: Laks

Kvelds: To hamburgerbrød med ost og skinke varmet i ovnen (måtte brukes opp ;) hehe )

Ganske lik dag i dag, bare at middagen er grateng og kvelds blit fruktsalat med en venninne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Selvkontroll, hva er det??

Jeg er helt, helt ute av kontroll for tiden. Trøkker i meg hva det måtte være!! Huff, boller, kjeks, oboy, ostesmørbrød osv. osv. Er helt ekstremt, og jeg har lagt på meg (no shit!). Åååååh så irriterende!

Blir spesielt usunt når jeg ikke får trent, men hadde nok ikke klart å kontrollere meg da heller.

Skjønner ikke hva som feilier meg for tiden. Jeg pleier jo å ha rimelig god selvkontroll!

Kan i alle fall ikke fortsette på det her viset. Må finne en måte i hente meg inn igjen. Men jeg finner ikke motivasjonen, ikke en gang ved å se meg i speilet får jeg motivasjon. Tenker bare "so what, alt er bare dritt og ødelagt uansett"..Men ja, det er jo på en måte slik da. Ting er ikke bra på hjemmebane og jeg ender opp med å gi litt faen..Men på lang sikt så skyter jeg meg selv i leggen ved å holde på slik som dette..

Ja, også er jeg syk, da. Derfor jeg ikke får trent. Har vært syk i litt over en uke nå.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Uffda! Kjenner igjen følelsen! Det er vanskelig å gi gode råd, men jeg tror det beste er å få samboer/venner/familie til å hjelpe deg. Kan du inngå et veddemål med noen om å være sunn? :)

Du kommer deg ovet kneika, det har jeg troa på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

God kveld i luka!

Her er det jo mer eller mindre dødt! Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke trener. ;)

De siste ukene har jeg trent mellom to og fire ganger per uke. Sitter og funderer på om jeg skal ta ukens tredje treningsrunde i dag, eller om jeg skal være lat. ;)

Vekten er ca. den samme da, for jeg sliter veldig med kostholdet. Så jeg veier ca. 68.7, noe jeg synes er for mye. Vil ned til 67 blank, men det viser seg å være utfordrende for svake meg som feiler hver uke med kostholdet.. :fnise:

Nå skal vi til Tyrkia natt til kommende søndag. De har treningsrom på hotellet, så satser på to-tre treninger i løpet av ferien. :) Det minner meg på at jeg må pakke ned treningsklær..

Skal prøve å bli mer aktiv her framover. Synes alltid det er motiverende å skrive ned ukens trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei :) Plutselig datt jeg innom her :)

Flink du er som trener! :tommel: To til fire ganger i uken er jo kjempebra!! Kostholdet er jammen ikke lett å holde, ivertfall ikke i ferien.

Jeg tenker å gå i gang med litt trening selv, men det er vanskelig å komme i gang. Bestilte meg pulsklokke i dag så håper det kan hjelpe litt på motivasjonen.

Trente du mye når du gikk gravid ? Tips til god trening for gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...