Gå til innhold

Besøk på sykehuset etter fødsel


Aomame

Anbefalte innlegg

Fikk besøk 5 timer etter keisersnitt, gikk veldig fint det. Etter fødsel første gang kom folk dagen etter, da var jeg ikke i form. Men var ikke i form før etter lenge så de måtte jo bare komme. Viktig å si fra hvis folk blir for lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mange er ikke det, altså. Jeg skalv 3 døgn etter og klarte ikke stå av meg selv. Var ikke noe dramatisk livstruende fødsel, jeg var bare totalt og fullstendig utmattet. Klarte ikke engang snakke med vanlig stemme, hvisket omtrent i flere dager etterpå. Holdt på å besvime hele tiden de første 4 dagene ca - først ved hjemreise etter 5 dager turte jeg holde babyen samtidig som jeg stod oppreist. Kan være jeg var et unntakstilfelle, men jeg fikk aldri det adrenalinrushet alle andre "garanterte" meg. Anonymous poster hash: 608bc...e7e

Ja, jeg skrev jo ikke at det gjelder alle heller.

Kunne selv ikke stå på egne bein før etter 6 dager, så var rimelig dårlig form selv, men det var irrelevant for meg. Adrenalin hadde jeg likevel.

Anonymous poster hash: bfd42...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Fødte kl 18, fikk besøk av svigermor kl 22, og resten dagen etter.

Med nr to kom pappaen og storesøster samme kveld, mens svigers kom dagen etter.

Resten kom hjem til oss når vi kom hjem.

Tenkte også mye på dette før fødsel, helt bortkastet bekymringer. Ta det dom det kommer.

Vi ville bare vise frem vidunderet så fort som mulig.

Pappaen kan jo også vise frem babyen i gangen, om du ikke er i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk besøk av nære venner ca. 3 timer etter fødselen :)

Hadde en problemfri fødsel og var proppfull av energi etterpå så det var godt med besøk å jeg kunne få det ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke besøkstid der dere har født?ser på hjemmesiden til fødeavdelingen jeg skal at det er besøkstid fra 18-19...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke besøkstid der dere har født?ser på hjemmesiden til fødeavdelingen jeg skal at det er besøkstid fra 18-19...

De fleste baselavdelinger har ikke besøkstider i det hele tatt, ettersom de ikke tillater andre enn far og søsken på besøk på avdelingen. De fleste må dermed forlate avdelingen for å få besøk, og dermed så blir ikke besøkstider noe man trenger å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødte på morningen og fikk besøk av mine foreldre på kvelden :)



Anonymous poster hash: 4535d...fee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste baselavdelinger har ikke besøkstider i det hele tatt, ettersom de ikke tillater andre enn far og søsken på besøk på avdelingen. De fleste må dermed forlate avdelingen for å få besøk, og dermed så blir ikke besøkstider noe man trenger å tenke på.

Pappa og søsken får være der når de vil står det, men baby får ikke forlate fødeavdelingen før hjemreise. :klo: ergo må man forholde seg til besøkstid. Dette er på Drammen. Noen som har erfaring derfra?

Endret av HopsiDeisi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke besøkstid der dere har født?ser på hjemmesiden til fødeavdelingen jeg skal at det er besøkstid fra 18-19...

Jeg var på barselshotellet så jeg og lillegutt hadde eget rom der vi kunne ha besøk.

Men vi satt heller nede i restauranten, jeg spiste meg gjennom alle besøkene ;) Var veldig sulten etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på besøk hos min søster som fødte alene (mannen rakk ikke hjem fra jobb, hun fødte to uker før termin) en time etter fødsel og fikk være der hele dagen + første natten.

Hun ville ikke være alene, så de på sykehuset var veldig greie og satt inn en ekstra seng :)

Jeg reiste hjem da far kom.

I mellomtiden hadde hun besøk av tre venninner, besteforeldre til barnet og samboeren min ute i fellesarealet.

Ingen var der lenge av gangen og de som jobbet der var veldig opptatt av at hun bare måtte gi et hint om de skulle be noen gå, siden mange synes det var vanskelig å si ifra selv.

Anonymous poster hash: cc7b8...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk besøk 1 time etter fødsel og jeg var dødsliten, og det var av moren min, de ble der 1 time. Like etter at de hadde dratt kom svigerforeldrene mine som ble der over 2 timer. Og en time senere kom faren min og ble der 20 min. Og etter det igjen kom svigerforeldrene mine IGJEN. Neste gang vil jeg ikke ha besøk de første dagene!

Anonymous poster hash: 7edb0...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen kom besøket dagen etter fødselen, pga lang reisevei.

Andre gangen tok vi i mot besøk på kafeen på hotellet 4 timer etter fødsel. Jeg var i kjempeform, høy på livet og veldig klar for å vise fram det nye vidunderet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke besøkstid der dere har født?ser på hjemmesiden til fødeavdelingen jeg skal at det er besøkstid fra 18-19...

Lå på barselhotell første gangen og familierom andre gangen. Altså utenfor vanlig barselavdeling som har visittid fra 17-18.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa og søsken får være der når de vil står det, men baby får ikke forlate fødeavdelingen før hjemreise. :klo: ergo må man forholde seg til besøkstid. Dette er på Drammen. Noen som har erfaring derfra?

Jeg fødte på drammen for snart 2 år siden, var sånn da og. Tok med meg babyen ut på tvstua et par ganger for å møte ei venninne som jobba på sykehuset. Vi var der ei uke fordi babyen hadde gulsott, var litt kjipt at ikke søstra mi osv kunne besøke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla var ute 03.10 natt til mandag og den dagen var jeg for trøtt til å få andre enn min mann på besøk. Dagen etter kom mamma og bestemor. Jeg fikk vel besøk nesten hver dag etter det av dem og litt andre familiemedlemmer, til vi ble skrevet ut fredagen.

Ikke tenk så mye på hva som er normen, tenk heller mer på hva som føles riktig for deg. Noen er kjempetrøtte og vil ikke ha så mye besøk, andre er veldig opplagte og kan ta imot hele slekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med første fikk jeg besøk en time etter at jeg ble trillet opp på barsel (hastesnitt), altså rundt fire timer etter selve fødselen. 7 familiemedlemmer. Andremann ble født sent på kvelden, så fikk besøk morgenen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med sykehus er at man ikke trenger å være vert og besøket begrenser tiden.

Det må ikke være rent hjemme, man gir ikke besøkende mat eller drikke. Og de fleste har vett nok i skallen, til å begrense besøket på sykehus til maks en time.

Anonymous poster hash: 20909...9cd

Akkurat sånn tenker jeg også.

Jeg har både vært i veldig god form, og ganske dårlig, og synes uansett det er en lettelse å ta unna en del obligatorisk besøk på sykehuset. Mye mindre forventninger og stress, besøket ordner sin egen kaffe og rundstykker og bare selve settingen gjør at de ikke blir sittende og diskutere oppussing og bensinpriser i timesvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte rett før kl 18, fikk første besøk dagen etterpå rundt 10-tiden. Hadde ingen spesielt slitsom fødsel og var ganske pigg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa og søsken får være der når de vil står det, men baby får ikke forlate fødeavdelingen før hjemreise. :klo: ergo må man forholde seg til besøkstid. Dette er på Drammen. Noen som har erfaring derfra?

Dette stemmer fortsatt for Drammen. Far og barnets søsken får være hele dsg/kveld frem til kl 2200. Hvis dere søker om og får familierom så bor far sammen med deg og baby. Besteforeldre får lov til å komme i besøkstiden. Du får gå ut som du vil, men baby får ikke være med ut - bortsett fra på tv-stua mellom føden og barsel. Der kan også andre komme på besøk. Jeg synes ordningen på Drammen var genial. Fikk besøk av de nærmeste, men resten av tiden fikk pappaen og jeg masse tid til å bli kjent med babien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...