Gå til innhold

Barselhotellet på Ullevål - hva trenger man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å pakke sammen sykehusbagen nå. Har fått plass på Ullevål, og om alt går greit havner vi jo på hotellet. Jeg synes jeg hører så ulike ting om hva man må ha med og ikke (bl.a. sa jordmor på fødselsforberedende kurs noe litt annet enn brosjyren fra sykehuset). Har prøvd å google litt, men finner mest gamle tråder i ulike forum, og ting kan jo ha endret seg etterhvert. Så: er det noen av dere som nylig har vært på hotellet som kan prøve å opplyse meg litt? :)

Bleier til babyen har jeg inntrykk av at man får?

Men at mor ikke får ubegrensa med bind?

Håndkle har vi blitt anbefalt å ta med, er det lurt?

Og klær til babyen får man ikke på hotellet såvidt jeg vet?



Anonymous poster hash: 4b37e...8ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bleier, bind og håndklær får du alt det du trenger av.

Klær får du ikke annet av enn den bodyen de kler på babyen på fødeavdelingen, og den vil du neppe bruke siden den er utvasket og sliten. Ta med klær (flere skift) til babyen og helsetepper.

Ellers er det alt det du trenger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ubegrenset med alt utenom klær til baby.

Vi hadde ikke med noe selv, og de fant frem en body som tilfeldigvis lå der, så vi hentet endel hjemme.

Bind og slikt ligger i ulike varianter ute i gangene samt på badet, og håndklær får du det du vil ha(man ringer resepsjonen).

Jeg kjøpte med endel mat til å ha på rommet(trengte endel og klarte ikke spise gode porsjoner av kamtinematen delvis pga allergi, men også pga vanskelig fordøyelse/konstant småsulten).

Anonymous poster hash: 9ee8f...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Merkelig at de skal være så inkonsekvente på opplysningene de gir. Jeg fikk et ark av JM på helsestasjon, og der stod både ekstra bind og ett stort + ett lite håndkle på lista... :klo:



Anonymous poster hash: 4b37e...8ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Merkelig at de skal være så inkonsekvente på opplysningene de gir. Jeg fikk et ark av JM på helsestasjon, og der stod både ekstra bind og ett stort + ett lite håndkle på lista... :klo:

Anonymous poster hash: 4b37e...8ba

Spare kr sikkert men hadde jeg hatt med så hadde jeg spart mitt og brukt av deres uansett :(

Anonymous poster hash: c33c6...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spare kr sikkert men hadde jeg hatt med så hadde jeg spart mitt og brukt av deres uansett :(

Anonymous poster hash: c33c6...5dc

Skulle være et smil der <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

Anonymous poster hash: c33c6...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! :)

Merkelig at de skal være så inkonsekvente på opplysningene de gir. Jeg fikk et ark av JM på helsestasjon, og der stod både ekstra bind og ett stort + ett lite håndkle på lista... :klo:

Anonymous poster hash: 4b37e...8ba

Jeg fikk ingen skriv, men hadde lest mange steder at babyklær var unødvendig, så vi ble litt overrasket når vi ikke hadde klær plutselig ;)

Jeg kan personlig garantere at alt annet er der. Det står på triller i gangen ved vaktrommet, og man kan ringe vaktene for bind/resepsjonen for alt som er hotellrelatert(puter og håndklær). Ikke noe problem å få mer.

Ammepute har de og til låns. Sofaene/stolene/sengene er vonde og harde, så jeg anbefaler de som har kjøpt ammepute og får den etablert fort om å hente hjemme eller ha med faktisk. Jeg ble helt ødelagt i skuldrene.

Anonymous poster hash: 9ee8f...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert altså, takk for svar! :)

Hehe, kan tenke meg det ble litt overraskelse når de ikke hadde babyklær ja! Det er liksom ganske... essensielt. :P vi bor jo også sånn til at det ikke er noen krise å dra hjem og hente noe. Bare veldig greit å slippe :)

De bindene som er der: er det bare de digre som skal oppi nettingtrusene, eller er det noe i mindre størrelser også? Ser at noen anbefaler å ta med vanlige nattbind.

Anonymous poster hash: 4b37e...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får både de digre bleiene som skal i nettingtrusene og helt vanlige nattbind. Ligger en ny pakke på rommet, i tillegg kan du ta mer ved behov fra tralla ved vaktrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert altså, takk for svar! :)

Hehe, kan tenke meg det ble litt overraskelse når de ikke hadde babyklær ja! Det er liksom ganske... essensielt. :P vi bor jo også sånn til at det ikke er noen krise å dra hjem og hente noe. Bare veldig greit å slippe :)

De bindene som er der: er det bare de digre som skal oppi nettingtrusene, eller er det noe i mindre størrelser også? Ser at noen anbefaler å ta med vanlige nattbind.

Anonymous poster hash: 4b37e...8ba

Truser på du ta med selv til nattbindbruk. Du kan fint bruke nettingtrusa hele tiden, og jeg hadde ikke rukket å gå over på egne truser om jeg ikke var der mer enn estimert tid.

Kjøpte noen ganske store hipster fra Sloggi på Lindex for anledningen, brukte de også hele renselsesperioden.

Greit med noe uten stram strikk i tilfelle man ender med KS.

Jeg "stjal" også med et par nettingtruser og bleier til hjemturen i tilfelle det blødde mer.

La faktisk merke til et jentepar med en nyfødt som kom innom for å sjekke gulsott eller noe(de var dratt hjem) som snek med seg nattbind fra tralla når de ansatte ikke så :ler:

Det var der jeg fikk ideen til å snike med de nettingtrusene ;)

Anonymous poster hash: 9ee8f...bf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! Såpen de har på dusjen lukter ganske mye parfyme, så jeg er glad jeg hadde med egen såpe(den var veldig uttørrende også) siden man må vaske hender før hver pumping/amming osv- babyene skal helst lukte mammas kropp og ikke "ylangylang" ;)

Skal jeg føde igjen kommer jeg til å ha med bæresjal og for nærheten skyld, var ikke så lett på vinterstid å sitte fullt avkledd på overkropp(som de anbefaler) uten å fryse på puppene.

Anonymous poster hash: 9ee8f...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...