Gå til innhold

Om jeg hører "nyyyt det" en gang til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så kaster jeg opp. "Tiden går så fort, nyt det" ja, takk. Tiden kan gå fortere for min del. Jeg nyter dager med bare suttring, kamp for å sovne og våkennetter. Babyen er 6mnd og alt er galt, forstår ikke hva det er? Våkner 4-5 ganger på natten med et hyl, et forfedelig hyl og er klar for å starte dagen kl 05. Søvn kommer ikke naturlig for denne babyen vertfall, natt som dag.

Anonymous poster hash: 2e16c...041

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kaster jeg opp. "Tiden går så fort, nyt det" ja, takk. Tiden kan gå fortere for min del. Jeg nyter dager med bare suttring, kamp for å sovne og våkennetter. Babyen er 6mnd og alt er galt, forstår ikke hva det er? Våkner 4-5 ganger på natten med et hyl, et forfedelig hyl og er klar for å starte dagen kl 05. Søvn kommer ikke naturlig for denne babyen vertfall, natt som dag.

Anonymous poster hash: 2e16c...041

:hug: Håper det blir bedre snart

Anonymous poster hash: d05a9...05a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google "refluks", evt "stille refluks" og se om symptomene passer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet der blir bedre 😊 jeg bare følte for å klage! Føler jeg har klaga nok til min mann, som jeg hver morgen er "sur" på fordi han får dra på jobb, stakkars. Babyen er sjekket opp i mente, ingenting galt funnet. Det er bare en suttrebaby fikk jeg til svar.

Anonymous poster hash: c1041...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet der blir bedre 😊 jeg bare følte for å klage! Føler jeg har klaga nok til min mann, som jeg hver morgen er "sur" på fordi han får dra på jobb, stakkars. Babyen er sjekket opp i mente, ingenting galt funnet. Det er bare en suttrebaby fikk jeg til svar.

Anonymous poster hash: c1041...23d

Du er da vel ikke TS? Uansett, babyer gråter aldri uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, faktisk. Ser det er ulike koder, men jeg er ts!

Anonymous poster hash: c1041...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det kan godt være at babyer ikke gråter uten grunn, men føler vi har prøvd det meste. Ph-måler, manuelltereapaut, fysio, utredning hos barnelege. Så om du har et forslag på hva det kan være, vil jeg høre det ☺️

Anonymous poster hash: c1041...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt spørsmål - men hvordan pleier dere legge opp dagene ca?

Har du helt faste leggetider, eller legges han når han er trett - benytter du bæresele osv?

Ikke at jeg tror du gjør noe feil, men jeg kan ha en liten sutrekopp til tider selv, og det varierer jo ekstremt hva som hjelper og ikke - men her er det iallefall slik at han kjeder seg fort, og har hatt trøbbel med å finne søvn selv.

I tillegg har måltider vært en jobb fra tid til annen(ikke pga ubehag, men han er opptatt av andre ting samtidig som han er sulten samtidig som han er trøtt fordi han ikke klarer sove mer enn 30 min sammenhengende).

Ergo blir trilling ute og bæresele et alternativ veldig ofte(han godtar ikke bæresele inne i mer enn noen minutter forøvrig).

Sutrer han i vogn/sele osv og? Og sovner han der?



Anonymous poster hash: 0a51f...708
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faste rutiner, med maks våkentid på ca 3 timer, etter det blir babyen overtrøtt og helt umulig å legge. Sover i vogna på dagtid og sovner med en gang, med trilling. Sover kun i en halvtime og det nytter ikke, uansett hva jeg gjør, til å få babyen til å sove mer. Babyen trives ikke i seler.

Anonymous poster hash: c1041...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Min baby har aldri sovet mer enn 30 min av gangen.

Noen babyer er bare slik...



Anonymous poster hash: d1b63...b3b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg SÅ igjen i dette, jeg hadde en baby som omtrent ikke gjorde annet enn å sutre, klage og gråte fra han var 2 til 8 måneder. Han sov også dårlig, aldri mer enn 30 min, samme hvor mye vi trillet. Som dere ble han også sjekket av flere leger og spesialister, men ingen kunne finne noe som helst galt, og konklusjonen ble at han bare var sånn. Det var nok en kombinasjon av at han var trøtt (sov også dårlig på natten) og at han kjedet seg, han var stort sett bare fornøyd når vi lekte med og underholdt han. Det bedret seg som sagt ikke før han ble 8 måneder, og lærte seg å krabbe og å reise seg. Da ble han med ett mye mer fornøyd, og etter det har han aldri vært spesielt sutrete igjen! (Altså utover det som er normalt).

Hold ut, det bedrer seg helt sikkert snart :klem:

Anonymous poster hash: 2d8f1...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk høre den setningen en gang da jeg var hjemme en liten langhelg med min som den gang var baby. Lite visste hun som sa dette at jeg hadde fødselsdepresjon..



Anonymous poster hash: aab4d...38b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faste rutiner, med maks våkentid på ca 3 timer, etter det blir babyen overtrøtt og helt umulig å legge. Sover i vogna på dagtid og sovner med en gang, med trilling. Sover kun i en halvtime og det nytter ikke, uansett hva jeg gjør, til å få babyen til å sove mer. Babyen trives ikke i seler.

Anonymous poster hash: c1041...23d

Kjenner meg litt igjen i dette altså, det er dog gradvis gått over- mye fordi han klarer gjøre litt mer selv. I vårt tilfelle er all sutring knyttet til trøtt/kjeder seg, og dess mer han klarer selv jo mer reduseres sutring.

Jeg ville jo selvsagt utredet for matallergi og alt annet man kan komme på som årsak- men inntil noe stadfestes får man bare håpe at det går over når han kan underholde seg selv litt mer....

Endel unger er jo bare sånn, og plutselig en dag er det over. Ufattelig frustrerende.....

Anonymous poster hash: 0a51f...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten fikk jeg og "nyt det" kommentaren av en eldre mann på mitt mindre gode øyeblikk, og jeg hadde litt lyst å si "nyt sjøl for faaaaaen, jeg er for utslitt og deprimert", men brakk meg mentalt istedet ;)

Han mente det jo bare godt, så like greit at jeg ikke fikk tidenes sammenbrudd på den bokhandelen :P

Anonymous poster hash: 0a51f...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke så rart babyen sutrer, når gan antakeligvis aldri er skikkelig uthvilt. Min eldste var også akkurat sånn og jeg ble helt koko av sutringa. Mannen mente babyen ble sint fordi han kjedet seg. Men sutringa forsvant som dugg for sola da han begynte å sove bedre om natta. Da ble dagsøvnen også bedre. Nå har jeg en på snart fem mnd som er våken både titt og ofte en periode, men han er stort sett blid i det minste. Det er slitsomt med dårlig søvn, men det blir hundre ganger verre om babyen sutrer en del i tillegg. Så jeg skjønner at du er lei, ts.

Det skal sies at jeg koste meg mye likevel i forrige permisjon, men husker jeg fikk piggene ut når noen spurte om det var deilig med fri? Fri? Har i ettertid skjønt at det å være hjemme med baby kan kreve veldig forskjellig. Har ofte hatt feriefølelsen med nr to. Men iom at man aldri kan vite hvor slitne mødre i perm er, ville jeg aldri tatt for gitt at vedkommende koser vettet av seg. Selv om mange gjør det, fins det vel like mange som syns det er helt greit å la pappaen overta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner du er lei. Men prøv å nyt de gode øyeblikkene når du har dem, de kommer aldri igjen.

Hadde selv et tøft første år med nr 1, og gledet meg bare til hun ble større, så mye at jeg glemte å nyte de gode øyeblikkene.

Nå når nr 2 er kommet ser jeg hvor mye jeg gikk glipp av ettersom jeg bare ventet på neste mileperle.

Denne gangen slapper jeg helt av, babyen er mye mer tilfreds (som jeg tror tildels kommer av at jeg selv er mye mer avslappet og rolig) og jeg tenker ikke på neste mileperle. Koser meg fult og helt med det som skjer her og nå. Vi kommer tidsnok til neste steg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt var heller ikke noen sovebaby. Vi brukte lang tid på å få han til å sove og han sov aldri mer enn 30 min av gangen på dagtid før han ble 13-14 mnd!! Heldigvis var han ikke spesielt sutrete og han sov stort sett mellom måltidene om natta.

Men slutter han ikke å hyle om natta om han får mat? Ligger han sammen med deg i senga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matallergi? Hva med å teste ut hos en kiropraktor? Vår første ble erklært frisk av både fysio og manuellterapeut men etter 5 runde rhos kiropraktor fikk hvert fall vi en ny baby...



Anonymous poster hash: 5ce25...ed4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, nå er det bare å glede seg til de flytter hjemmeifra :)

Anonymous poster hash: acb69...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...