Gå til innhold

Erfaring med å bli gravid med mann i 50 åra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker om det er vanskeligere å bli gravid? Er selv i begynnelsen av 30 åra.

Anonymous poster hash: d399f...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det. Han er ALT for gammel...

Anonymous poster hash: bf1f1...9c1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gammelt......



Anonymous poster hash: 8b775...bf7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det. Han er ALT for gammel...Anonymous poster hash: bf1f1...9c1

hvis du ikke har erfaringer på området å komme med kan du holde kjeft.

Anonymous poster hash: d399f...d7d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringer har ingenting å si. Du kan ikke basere deg på historier, de er helt tilfeldige.

Blir du gravid, så blir du gravid. Ang. risiko så må du nesten lese deg opp på det på egen hånd.



Anonymous poster hash: 2d0a6...8db
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke.



Anonymous poster hash: 6a492...41b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sædkvaliteten reduseres med alderen hos menn og, selv om det ikke skjer i samme hastighet/grad som kvinner. Så det er mulig det KAN være vanskeligere, men det er jo kjent at menn kan få barn til de dør, så hvem vet....



Anonymous poster hash: 0e64f...d5c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringer vil nok ikke kunne trøste deg eller gi noen garantier. Mannen kan være fertil til tusan, eller helt infertil. Sjansene for sunn sperm er størst jo yngre de er, mannfolka, men også større hos menn som er innenfor sunn BMI og som ikke misbruker alkohol eller røyker... eller har en trang til varme boblebad. Så å bare vite alderen på ham sier nok ingenting.

Dere får bare prøve, og evt så får han sjekket en sædprøve for å se hvordan det står til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i slekt med en som fikk sitt 4de barn når han var 70 med sin mye yngre kone. så det er ikke umulig nei. om du er redd for at det skal bli vanskelig kan dere begge gåtil legen og sjekke sædkvalitet hos han og fruktbarhet hos deg.

Anonymous poster hash: 2effc...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som er i 50 årene har veldig redusert sædkvalitet. Ikke mindre er han i 70 årene når barnet er 20 ... Tipper han er rik og good looking, med familie fra før.



Anonymous poster hash: 0539b...3a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, driver ikke med eldreomsorg.

Anonymous poster hash: 4ed80...eeb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var 48 da vi testet sædkvalitet, og den var normal. Vi har ikke fått barn pga problemer hos meg.

Det er litt større sjanser for en del problemer hos barna med hensyn til helse, men det er ikke så stor eller alvorlig risiko at graviditet frarådes.

Disse risikoene kan ikke leses ut fra sædkvaliteten.

Du må kanskje regne med at du må gjøre mer av arbeidet enn om du fikk barn med en jevnaldrende, at en i 50-årene har mindre energi og forholdsvis mer behov for å slappe av. Det sagt, det er mange unge menn som overlater brorparten av jobben til partner også.

Vil han ha barn, eller vil han ha barn for å ha deg? Har han høyt energinivå?

Anonymous poster hash: fcc41...e8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som er i 50 årene har veldig redusert sædkvalitet. Ikke mindre er han i 70 årene når barnet er 20 ... Tipper han er rik og good looking, med familie fra før.

Anonymous poster hash: 0539b...3a4

Bare fordi du ble forlatt for en yngre dame betyr ikke det at han ikke ble lykkelig i neste runde.

Anonymous poster hash: 2d0a6...8db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ho Ho dette er nok en nøden kvinne og en mann med mye penger.

Ingen av delene, to mennesker som er glade i hverandre og ønsker seg barn, ingen av dem har fra før.

Anonymous poster hash: d399f...d7d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var 48 da vi testet sædkvalitet, og den var normal. Vi har ikke fått barn pga problemer hos meg.

Det er litt større sjanser for en del problemer hos barna med hensyn til helse, men det er ikke så stor eller alvorlig risiko at graviditet frarådes.

Disse risikoene kan ikke leses ut fra sædkvaliteten.

Du må kanskje regne med at du må gjøre mer av arbeidet enn om du fikk barn med en jevnaldrende, at en i 50-årene har mindre energi og forholdsvis mer behov for å slappe av. Det sagt, det er mange unge menn som overlater brorparten av jobben til partner også.

Vil han ha barn, eller vil han ha barn for å ha deg? Har han høyt energinivå?Anonymous poster hash: fcc41...e8a

Ja han har høyt energinivå og er sprekere enn mange av dagens menn i 20-30 årene. Han vil ha barn. Tusen takk for godt svar!

Anonymous poster hash: d399f...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker om det er vanskeligere å bli gravid? Er selv i begynnelsen av 30 åra.

Anonymous poster hash: d399f...d7d

Har selv svært gode erfaringer!

Vi strebet ingenting, han 52, jeg 39 da vi fikk 1.barnet. Vi ble gravide med en gang og alt gikk kjempefint.

Begge i god form osv.

Vi fikk 3 barn og ønsker ikke flere, er fornøyd med det :-)

Anonymous poster hash: f0ebd...8fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk bør huske på at gjennomsnittlig levealder øker.

Og vi holder oss friske lenger.

Selv om han er 50 når han får barn kan han fortsatt rekke å bli både bestefar og oldefar :)

Det er ikke bare levealderen som har blitt lengre, men hele livet. Vi er barn lengre enn våre besteforeldre var, vi er ungdommer lengre, og vi er voksne lengre.

Holder man seg unna tobakk, og usunne matvaner, og i tillegg er i aktivitet, kan man være "sprek" frem til man er 80. Etter det begynner selvfølgelig alderdommen å sette spor:)

Anonymous poster hash: 97b64...f60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid som 36-åring, far var da 50. Det gikk omtrent på første forsøk. Derimot fikk vi ikke mer enn ett barn selv om vi har forsøkt mye, da fant vi ut at han ikke hadde optimal sædmengde.



Anonymous poster hash: 76382...7b9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg så mye negative svar TS har fått her.

Om et barn får to foreldre som elsker det høyt og har ønsket seg det veldig, så betyr alder faktisk ikke så mye!!

Min far var 45 da jeg ble født (jeg er attpåklatt) og han var/er mye sprekere og fulgte meg mye mer opp enn mange av fedrene til klassevenninner gjorde med de.

Han holder seg i god form og har alltid engasjert seg i det jeg holder på med.

Bortsett fra utseendet har jeg ikke merket noen ting til at han er eldre enn andre fedre, annet enn at han kanskje stresser mindre og er generelt rolig og har alltid god tid.

Når det kommer til å bli gravid med en godt voksen mann, burde dere kanskje gå til legen?

Bedre å bare få det sjekket i steden for å gå å lure på det.

Anonymous poster hash: 93a79...1bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...