Gå til innhold

Føde uten noe for smerten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på jeg fikk dusje og sann før de tok den ut:)

Veneflonen i hånden tok de ikke ut før på morgenen, fødte rett før midnatt.

Første fødsel hadde jeg ikke noe smertestillende, ble satt igang og fødselen tok 5 timer. Fikk tilbud om epidural men følte ikke behov for det.

Andre fødsel forrige måned hadde jeg også tenkt å greie uten. Men det var så helsikkes varmt den dagen og solen stekte inn på fødestuen. Fikk ikke sitte i badekar lenger pga misfarget fostervann. Da riene begynte å komme sjeldnere og ting stoppet litt opp på 7-8 cm ba jeg om epidural. Følte jeg hadde null kontroll pga varmen, fikk aldri slappet av mellom riene. Er sjeleglad for de 30-40 min etter epiduralen og jeg fikk hentet meg skikkelig inn, for plutselig måtte jeg presse og hodet kom, men så stoppet alt opp, fikk ikke flere pressrier, så kroppen sto fast i 5 minutter før de greide å dra han ut. Det kom en gyn-lege som bokstavelig talt putten hendene inn i meg for å få dradd han ut. De satte drypp og alt mulig men fikk ikke igang riene igjen! Har aldri hatt så vondt i hele mitt liv, om det hadde vært vondere uten epi vet jeg ikke... Attpåtil var ungen over 5 kg, så jeg tror det var en mening med at jeg bad om epidural:) ingen skjønte hvorfor jeg ville ha det, siden fødselen gikk så fint osv, men for meg var det rett:)

Jeg som aldri ville ha det pga redsel for spinalhodepine i ettertid. Hadde bare vondt i ryggen der den ble satt noen uker etterpå :)

Oi, høres ut som en dramatisk fødsel for din del! Måtte du sy mange sting? Var epuduralen i når du ble sydd (hvis du ble)? Eller fikk du annen form for bedøvelse? :)

Anonymous poster hash: d88c9...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville i utgangspunktet føde uten epidural, men ved 7cm åpning ble jeg anbefalt av jordmor å ta det for å få slappet av litt. Da var det over ett døgn siden vannet gikk og ti timer siden den aktive fødselen var i gang, så jeg var helt utslitt og taklet smertene særdeles dårlig. Aldri har jeg vel vært så lettet som når epiduralen begynte å virke, og etter å ha sovet og slumret litt var åpningen plutselig ti cm, og jeg kunne begynne å trykke med nye krefter :) Jeg var også oppe å gikk rett etterpå, om enn noe forsiktig og med god støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, høres ut som en dramatisk fødsel for din del! Måtte du sy mange sting? Var epuduralen i når du ble sydd (hvis du ble)? Eller fikk du annen form for bedøvelse? :)Anonymous poster hash: d88c9...4b6

Ble sydd litt innvendig og utvendig, men ikke mye. Hadde epiduralen da ja, også fikk jeg bedøvelsessprøyte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...