Gå til innhold

Du vet du er gravid når.....


Orchideae

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Majones kan man spise. Det er en myte at man ikke kan spise noe med rå egg i.

Man vet man er gravid når man allerede har fylt opp godt med klær fra størrelse 56 og opp til 74 fordi den kommende mormoren har gått amokk i barnebutikkene (og det før man er halvveis i svangerskapet). :sjenert:

Kjenner det igjen, bare at her var det halve familien til forloveden og foreldrene mine som gikk berserk. I tillegg kjøpte 'svigers' vogn til jentungen som de skal bruke, før vi kjøpte vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette burde egentlig stå på en kontrakt (med liten skrift, selvfølgelig)!

Eller når du sjekker toalettpapiret hver eneste gang du er på do i første og halve andre trimester for å sjekke etter blod - og igjen når du er halvveis i tredje trimester, kanskje er det litt slimpropp eller blod der da?

Signerer denne ! Eller når man gråter etter man har sjekket etter blod, for man føler seg paranoid! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det igjen, bare at her var det halve familien til forloveden og foreldrene mine som gikk berserk. I tillegg kjøpte 'svigers' vogn til jentungen som de skal bruke, før vi kjøpte vogn.

Her har heldigvis svigers beholdt fatningen, og pappa også. Det er bare mamma som har gått amokk. Hun maser derimot om alt fra oppussing av barnerom til gulpekluter, og i tillegg så har hun begynt å bli stressa fordi vi ikke har handlet inn noe særlig enda. Ifølge pappa så er det ikke lenge før hun begynner å mase om konfirmasjonen til denne ungen, for det er jo tross alt bare 15 år til... Sa noen ivrig? :lete:

Endret av SmallTalk
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Her har heldigvis svigers beholdt fatningen, og pappa også. Det er bare mamma som har gått amokk. Hun maser derimot om alt fra oppussing av barnerom til gulpekluter, og i tillegg så har hun begynt å bli stressa fordi vi ikke har handlet inn noe særlig enda. Ifølge pappa så er det ikke lenge før hun begynner å mase om konfirmasjonen til denne ungen, for det er jo tross alt bare 15 år til... Sa noen ivrig? :lete:

:fnise: Åh herre! Er glad ingen her var så ille! Heldigvis kan du ta det med ro og begynne sånn smått når du bikker mot tredje trimester, kanskje nevne det for henne også? :fnise:

Er bare glad vi fikk nyttige råd og en del ting, og ikke vorende besteforeldre som din mor. Har også knapt kjøpt klær til lillejenta, og hu er 6 måneder. Tror det er snakk om en 6-7 klesplagg.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....du har så halsbrann at det kjennes ut som om du skal blåse flammer hvert øyeblikk. (Og får en fiks idé om at en halvliter o'boy og en strut pringles kanskje gjør samme nytten som den gaviscon-tabletten mot halsbrann som du ikke har... :sjenert: ------> :spy: ).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når du finner deg selv sittende på kjøkkenet hver natt og styrter nedpå et STOOORT glass sjokomelk og 2 skiver med brød med MASSE sjokopålegg på... :sjenert:

jeg hadde et stooort behov for sjokomelk i slutten av svangerskapet... :sjenert: jeg MÅTTE ha minst 1 stort glass sjokomelk hver dag (og natt...)og ble ofte veldig sulten midt på natta og måtte spise..

når du finner hendene dine i en mer eller mindre kronisk stilling oppå magen til en hver tid..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mange fine her!

- Når du tar til tårene av at en bussjåfør gjør en fin gest for deg i trafikken :rodme:

- Når du til stadighet skrur på platene med magen når du lager mat (induksjonstopp med touch-knapper) :fnise:

- Når du er så desperat sulten når du kommer inn døra at du ikke har tid å ta av skoene før du begynner å spise :sjenert:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Når hormonene er så lite samarbeidsvillige at du ikke kommer deg opp fra senga uten at tårene renner som en foss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du begynner å grine når du går tur med hunden om morgenen, fordi hunden så så lei seg ut da du kjeftet og rykket i båndet for å forhindre den i å jage naboens løse kanin....:sjenert:

Og man nesten har klart å stoppe tårene før innkjørselen, men der setter ektefellen opp et bekymret ansikt og spør om det går bra, så da griner man litt til!:snufs:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når magen dulter borti alt, spesielt stoler og dører.

Å ja! Særlig første gang jeg var gravid, og det var litt trangt i kantinen. Når jeg skulle snike meg mellom bordene for å komme til et ledig sete dultet jeg borti alles hoder på veien :ler:

Flere enn meg som har prestert å lukke bildør og kjøleskapsdør på magen? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Haha, mange fine her!

- Når du tar til tårene av at en bussjåfør gjør en fin gest for deg i trafikken :rodme:

- Når du til stadighet skrur på platene med magen når du lager mat (induksjonstopp med touch-knapper) :fnise:

- Når du er så desperat sulten når du kommer inn døra at du ikke har tid å ta av skoene før du begynner å spise :sjenert:

Haha, sånn sett er det greit jeg ikke har en "gammeldags" ovn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Når du nesten alltid har en matflekk på toppen av magen.

- når det innimellom kommer en ukontrollert fis men du ikke har ork til å bli flau :lol:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest M0ntriark

Når du er så trøtt at du kan sove 20 timer i døgnet og fortsatt føle deg som om du ikke har sovet på ...20 timer.

Når du biter tenner av all irritasjonen i hverdagen (hormoner???) og du får krampe i kjeven av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Du begynner å sippe når du ser reaksjonen til folkene på Paradise Hotel når en gammel deltager kommer inn - til tross for at du ikke har noe til overs for vedkommende..

Har man humørsvigninger SÅÅ tidlig? Eller er det bare jeg som er iferd med å bli gal?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Så at dette majones-spørsmålet var besvart...

...når man hulker og griner til Frustrerte fruer i går (når jeg tenker meg om grein jeg like mye av sånne ting før også)...

Endret av Frøken eple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...