Gå til innhold

Nabohund som bjeffer før fuglene fiser!


Shiloh

Anbefalte innlegg

arghhhh... den nabobikkja vekker oss HVER #R&T# morgen..

FØR vi trenger stå opp. Pluss nå har jeg permisjon, og den klarer å begynne med bjeffinga når jeg endelig kan hvile på dagen :(

Jeg ga henne et brev i posten, "fra naboer- at vi ble vekket grytidlig hver morgen(og ellers på dagen, OG helger) og at hun må ta hensyn osv.... Det hjalp noen mnd, det BLE rolig. Men nå, siste ukene, er det samme greia IGJEN! :sur:

Går det an å anmelde kjerringa til politiet....???.... :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hva med å ha såpass guts at du tar turen over og sier fra om at bikkjen deres bjeffer i ett sett?

Hva slags resultat venter du forresten ved å si fra? At de forteller hunden at den ikke må bjeffe? Kanskje du skulle spandere på de et kurs der dyret blir avlært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Hva med å ha såpass guts at du tar turen over og sier fra om at bikkjen deres bjeffer i ett sett?

Hva slags resultat venter du forresten ved å si fra? At de forteller hunden at den ikke må bjeffe? Kanskje du skulle spandere på de et kurs der dyret blir avlært.

Mener du virkelig at man skal måtte betale for at andres støy skal opphøre?? Jeg ville klart sagt i fra om det var så plagsomt. Hvis det ikke hjalp ville jeg kontaktet sameie el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Det er da ikke naboene som skal betale for kurs! Bor du i borettslag? Jeg ville meldt i fra til styret.

Ellers ville jeg nok tatt turen over. Å sende slike brev skaper bare dårlig stemning og uhygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det skal være nattero fra kl 23- kl 07. Hvis hunden bjeffer om natten eller hvis du mener at hunden er utsatt for omsorgssvikt kan du melde fra til politiet. På samme måte som du kan melde fra hvis naboens baby skriker om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Må desverre si at det er lite politiet gidder å gjøre. Men det kommer nok litt ann på hvem du treffer der. Vi var veldig uheldige og traff "sjefen" og hun har hunder selv. Hun mente at dette måtte vi absolutt tåle....... Selvom de bjeffa i timesvis hver dag og kveld...

(det var 3 drittbikkjer som bjeffa i utakt HELE dagen og kvelden, fra sent til tidlig). Men siden det var stille mellom 07 og 23, hadde vi vist ikke noe å klage på.

Det hele endte i en slik konflikt, at mannen min holdt på å tatt saken i egne hender.... (eller begynte, for å si det slikt...)

Da ble nabo`n så redd at han flyttet......Heldig for oss....

Men jeg er utrolig skuffet at det ikke gikk ann å få hjelp hos politiet. Det var helt forferdelig. Mannen min jobber skift og er avhengig av søvn på dagtid og vi hadde små barn på den tiden..

Nei, bikkjer, i boligstrøk, burde vært forbudt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må desverre si at det er lite politiet gidder å gjøre. Men det kommer nok litt ann på hvem du treffer der. Vi var veldig uheldige og traff "sjefen" og hun har hunder selv. Hun mente at dette måtte vi absolutt tåle....... Selvom de bjeffa i timesvis hver dag og kveld...

(det var 3 drittbikkjer som bjeffa i utakt HELE dagen og kvelden, fra sent til tidlig). Men siden det var stille mellom 07 og 23, hadde vi vist ikke noe å klage på.

Det hele endte i en slik konflikt, at mannen min holdt på å tatt saken i egne hender.... (eller begynte, for å si det slikt...)

Da ble nabo`n så redd at han flyttet......Heldig for oss....

Men jeg er utrolig skuffet at det ikke gikk ann å få hjelp hos politiet. Det var helt forferdelig. Mannen min jobber skift og er avhengig av søvn på dagtid og vi hadde små barn på den tiden..

Nei, bikkjer, i boligstrøk, burde vært forbudt....

Så lenge det er rolig mellom 23 og 07, og det ikke er mistanke om omsorgssvikt, kan ikke politiet gjøre noe som helst. Har man en veldig annerledes døgnrytme enn A4-mennesket, må man selv ta ansvaret for det, og f.eks. flytte et sted hvor det er stille, eller lyisolere leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epica i.i

Takk for alle svar!

Tror kanskje hun eieren er psykisk ustabil..

Hm.... får se hvordan det går fremover..

Vi har tenkt å flytte etterhvert ja, bare håper på

søvn før den tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomat Mina
Går det an å anmelde kjerringa til politiet....???.... :kaffe:

:overrasket: Ringe politiet??? :ler: Håper du kødder!

Hva tror du politiet hadde gjort i en sånn sak?

Mulig dem hadde dratt opp til nabodama med bikkja å snakket til henne (om du bor på landet og politiet har lite å gjøre)men tror nok de samtidig hadde ment at det var du som var gal og ikke nabodama!

Hvorfor gjøre dette så vanskelig å feigt?

Du går over til henne og har en ganske alminnelig samtale med henne! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skal man godta bjeffinga hele dagen?

Nei, det får da være måte på.

Til TS: Jeg ville nok tatt meg en tur bort til kjerringa og pratet med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brelett
Skal man godta bjeffinga hele dagen?

Nei, det får da være måte på.

Til TS: Jeg ville nok tatt meg en tur bort til kjerringa og pratet med henne.

INGEN skal godta bjeffing hele dagen, det er jo uutholdelig.Ringe politiet er bak mål, skrive brev er feigt, men ta en tur over å snakke med kjærringpakket er en ide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja forsøk å snakke med hundeeieren om dette. Fungerer ikke det, så gå til styret (hvis du da bor i borettslag?).

Vi bor i borettslag, og fikk oss hund tidligere i vinter. Men vi har lagt opp løpet slik at vi har sagt til naboene at det bare er å komme å snakke med oss om hunden skulle bråke eller lignende. En stund spurte vi også naboene om de hadde hørt hunden vår noe, men de fleste ble heller overrasket, for de trodde ikke vi hadde fått hunden enda, siden det var så stille..og gudskjelov for det.

Uansett så skjønner jeg godt at du blir forbanna og frustrert. Det hadde jeg blitt også. Litt bråk mener jeg man må tåle når man bosetter seg i blokk og lignende, men man skal heller ikke finne seg i alt..

Håper dere finner en løsning på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

vet ikke om jeg kan hjelpe mye men siden jeg er et hundemenneske selv var det første jeg tenkte på hvordan hundene har det.

Hvordan rase er det?

Hvordan står de innkvattert?

Står de f. eks i bånd, er dem løse osv....

Mange hunder bjeffer fordi dem ikke får nok hjernetrim, og noen kan bjeffe fordi dem rett og slett har for stor plass å "vokte" på. Gir eier dem "oppmerksomhet" ved å smelle på dem ved bjeffing? Dette kan i såfall virke som ros på hundene......

Har hundene utsikt til folk eller biler som går forbi? Kan noen terge dem?

Står hundene i hundegård hele tiden? Kansje dem ikke trives? Får dem nok mosjon? Mange spørsmål.............

Kansje prøve å finne ut grunnen til bjeffinga og se om det går an å endre på noe.......

Jeg bor i boligområdet, har en liten hybel og en gressplen. Mine hunder er aldri ute alene hvis jeg ikke er hjemme og bjeffer dem må dem inn med en gang. Jeg forstår hvordan det kan være og ikke være hunde eier............ Og hadde jeg hatt nabohunder som bjeffet hele tiden hadde ikke jeg heller syntes så mye om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...