Gå til innhold

Tør kattungen bruke doen til gammelkatta?


Ut i det fri

Anbefalte innlegg

Henter meg en kattunge i dag. Den er renslig og vant til å bruke kattedo.

Vi har kattedo fra før - som "gammelkatta" vår av og til bruker. Plutselig slo det meg: Hva om kattungen ikke tør bruke doen med lukten til en annen? Er dette et problem, eller går det greit med fellesdo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Kan bli det om du er uheldig, men det kan og være en fordel at det lukter litt.

Men prøv å se om du muligheten til å lage en reservedo i en liten balje el om det skulle butte mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal rengjøre doen godt og bytte sand før hun kommer, slik at det ikke er så sterk lukt der.

Er veldig spent - kun 2 timer igjen nå !!

Har balje jeg kan ta i bruk, men håper inderlig jeg slipper å ha to... :ler:

Neida, det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er i verste fall et midertidig problem :)

Om det skulle bli problemer, sette toalettene i hvert sitt rom, og gradvis bland inn litt og litt av gammelpusen sin sand. Så er du i mål om en ukes tid :) (Setter her som forutsetning at det ikke er en ekte god gammel psykopus du har :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe problem. Kattungen har konsekvent brukt kattedoen, og vi prøver å være litt ute nå.

Det værste var å introdusere de to kattene for hverandre. Redde var de begge, men kattungen er nesten hakket tøffere. Gamla er enda litt skeptisk :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hehe, vanlig det. Tror voksne katter ofte blir ganske forvirret av småtasser, muligens pga at de tror moren er i nærheten.

Går seg til, men det er ingen garanti for at de blir perlevenner, det kommer helt an på kjemien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...