Gå til innhold

Hemmelig forlovet og planlegger hemmelig vielse!


Poets

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om det? :-)

Jeg og forloveden (wæ, rart å si annet enn samboer) har nylig forlovet oss hvor vi kun planlegger å fortelle de to vi ønsker skal være forlovere.

Vi liker ikke stor oppmerksomheter og ønske at dette skal være vår greie, med kun oss og forlovere til stede under vielsen juli 2016. Familie og venner får vite om det etterpå :-)

Noen her inne som har gjennomført noe sånt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gjorde det. Null styr. Vielse på tinghuset og lunsj med forloverne, resten fikk vite om det noen mnd senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det. Null styr. Vielse på tinghuset og lunsj med forloverne, resten fikk vite om det noen mnd senere.

Akkurat slik vi vil gjøre det!

Hvordan reagerte familie?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster gjorde det slik. Hun sa ikke noe om giftermål før de var kommet hjem og var gift. 

 

Det ble utrolig såre følelser på begge sider... Mine foreldre ble kjempesåret over at de ikke engang hadde fått vite noe, og at de var uønsket i sin egen datters bryllup. De var skikkelig lei seg. Samme med foreldrene til det som da var blitt min svoger. 



Anonymous poster hash: 57786...a40
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det og det var ingen som reagerte negativt på det utenom mine to nieser som syns det var dårlig gjort at de ble snytt for å være brudepiker, men det var ingen som svarte noe mer da jeg sa at da får de mase på sine egne foreldre om å gifte seg... 



Anonymous poster hash: 4e28f...70e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo fint an å gifte seg i ro og fred og på sin egen måte, uten å gjøre det i hemmelighet. Dere kan jo fortelle foreldrene deres om planen?

 

Vi giftet oss med kun foreldre og søsken til stedet, og er glade for at vi involverte dem. Det var hyggelig å gå ut å spise med dem etterpå og ta bilder sammen med osv. 

 

Jeg har et par tanter som var snurt over å ikke bli invitert, men det synes jeg er et langt mindre problem enn å såre foreldre. 

 

Min manns søster giftet seg uten foreldrene til stedet, noe de ble lei seg for. Men de viste i det minste om det, jeg tror det hadde vært ennå værre om de ikke en gang hadde vært informerte. 



Anonymous poster hash: 7a5b5...168
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg giftet seg uten at vi venninnene fikk vite om det nylig, jeg har ikke brydd meg om å snakke med henne i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it!

De som ikke respekterer deres avgjørelse/ønske om å ha en enkel og privat seremoni kan seile sin egen sjø.. Dette er deres dag, deres avgjørelse, og deres fulle rett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt utrolig lei meg hvis mine barn hadde giftet seg uten å fortelle meg i forkant!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg giftet seg uten at vi venninnene fikk vite om det nylig, jeg har ikke brydd meg om å snakke med henne i ettertid.

Why?

Et giftemål handler om de som skal bli mann og kone, ikke venninnene.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why?

Et giftemål handler om de som skal bli mann og kone, ikke venninnene.

 

Hvorfor skal hun snakke med meg om det nå jeg ikke var god nok til å få høre om giftemålet før det skjedde? Hvorfor skal jeg gi henne oppmerksomhet og gratulere henne nu da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg giftet seg uten at vi venninnene fikk vite om det nylig, jeg har ikke brydd meg om å snakke med henne i ettertid.

Seriøst?

Anonymous poster hash: 9e7db...e2b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ble et bryllup egentlig en "greie" for familie og "venner"..?

Det er da vel for pokker opp til hver og en å avgjøre hva slags bryllup de ønsker, uten å måtte være redd for å tråkke andre på tærne..?

De som ikke evner å se denslags, er sannsynligvis ikke personer det er verdt å ta vare på i omgangskretsen uansett..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hvorfor det skal være hemmelig. Om man virkelig ikke vil ha oppmerksomhet så tror jeg det er bedre å være åpen om det.

Anonymous poster hash: a423a...ad1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble et bryllup egentlig en "greie" for familie og "venner"..?

Det er da vel for pokker opp til hver og en å avgjøre hva slags bryllup de ønsker, uten å måtte være redd for å tråkke andre på tærne..?

De som ikke evner å se denslags, er sannsynligvis ikke personer det er verdt å ta vare på i omgangskretsen uansett..

 

Tja, fra tidenes morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det skal være hemmelig. Om man virkelig ikke vil ha oppmerksomhet så tror jeg det er bedre å være åpen om det.

Anonymous poster hash: a423a...ad1

 

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hvert forelder eller søster og min sønn/datter/bror/søster hadde gifta seg uten å si en eneste ting til meg, hadde jeg blitt ganske såra, men så klart respektert avgjørelsen. Hadde sikkert gått rundt å tenkt på hvorfor hvorfor hvorfor en lang periode da hehe



Anonymous poster hash: 1091b...ff2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...