Gå til innhold

Hva tenker dere om et bryllup litt uten om det vanlige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, håper at folk tenker det samme, men kanskje det er bedre med spleiselag? Ble så usikker her :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

Hadde foretrukket restaurant, mindre jobb på meg som gjest!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde foretrukket restaurant, mindre jobb på meg som gjest!

Hm, ja, men det blir jo dyrere for gjestene på den måten? Tenker på de som er flere, som gjerne har barn med seg. Og det virker jo bedre å være på samme sted, altså i et lokale, hele tiden? Vanskelig å bestemme seg :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hm, ja, men det blir jo dyrere for gjestene på den måten? Tenker på de som er flere, som gjerne har barn med seg. Og det virker jo bedre å være på samme sted, altså i et lokale, hele tiden? Vanskelig å bestemme seg :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

 

Hvor mye jobb det blir på gjestene kommer jo helt an på hva slags mat dere legger opp til.

 

Hvordan er økonomien til de dere inviterer? Det kan bli dyrt for gjestene, særlig hvis det er en familie med barn.

 

Når bryllupet uansett ikke skal være så stort går det jo an å lufte alternativene for de som skal inviteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for gode idéer :) Jeg tror vi går for spleiselag, slik at vi kan være på samme sted hele tiden :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

 

 

Det blir tungvint for gjestene deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ha gjester så får dere stå for utgiftene til maten/drikken deres. Hvis ikke så ha en dag med deres foreldre og forlovere. Ikke inviter folk og så la dem ta regningen, det er bare ufint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ha gjester så får dere stå for utgiftene til maten/drikken deres. Hvis ikke så ha en dag med deres foreldre og forlovere. Ikke inviter folk og så la dem ta regningen, det er bare ufint.

Jeg har jo allerede forklart deg ståa :) Vi har ikke råd til å betale mat/drikke for gjestene. De jeg har snakket med syns det virker som en god plan, at de betaler mat eller tar med til tapas/koltbord. De vil jo gjerne være med på å feire kjærligheten til bestevennene/familien sin :) Det er ikke sånn at vi "inviterer folk og lar de ta regningen". Vi gir jo klar beskjed på forhånd at vi ikke vil ha gaver, men at gaven er at de tar med litt mat så alle kan ha en fin fest og kose oss. Jeg syns ikke det er ufint.

 

Men hvis du leser nærmere, så har jeg skrevet at vi skal stå for drikke og kaker :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg har jo allerede forklart deg ståa :)Vi har ikke råd til å betale mat/drikke for gjestene. De jeg har snakket med syns det virker som en god plan, at de betaler mat eller tar med til tapas/koltbord. De vil jo gjerne være med på å feire kjærligheten til bestevennene/familien sin :) Det er ikke sånn at vi "inviterer folk og lar de ta regningen". Vi gir jo klar beskjed på forhånd at vi ikke vil ha gaver, men at gaven er at de tar med litt mat så alle kan ha en fin fest og kose oss. Jeg syns ikke det er ufint.

 

Men hvis du leser nærmere, så har jeg skrevet at vi skal stå for drikke og kaker :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

 

 

Men da holder dere ikke bryllup med gjester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da holder dere ikke bryllup med gjester. 

Jeg hører godt at du ikke er familiemedlem eller venner av meg og min kjære :) Vi har ikke god økonomi, men vil gjerne feire kjærligheten. Det støtter de nærmeste oss i. Bryllup burde jo ikke handle om å spandere mest mulig. Det er da ikke noe galt at de nærmeste går sammen om å lage dagen vår?

Trist hvis du går i bryllup og dømmer hva du får spandert på deg eller ei.

Anonymous poster hash: fdf91...877

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hører godt at du ikke er familiemedlem eller venner av meg og min kjære :) Vi har ikke god økonomi, men vil gjerne feire kjærligheten. Det støtter de nærmeste oss i. Bryllup burde jo ikke handle om å spandere mest mulig. Det er da ikke noe galt at de nærmeste går sammen om å lage dagen vår?

Trist hvis du går i bryllup og dømmer hva du får spandert på deg eller ei.

Anonymous poster hash: fdf91...877

 

 

Ja, jeg kan godt se du ikke er ei venninne av meg, mine venner holder seg for gode til å la gjestene sponse bryllupet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan godt se du ikke er ei venninne av meg, mine venner holder seg for gode til å la gjestene sponse bryllupet sitt.

Nå syns jeg du er litt urettferdig, virker som du vil snu dette til at vi er smålig. Trist at hvis du faktisk var en god venn av oss, så hadde du ikke komt i bryllupet, fordi du måtte ta med litt salat eller noe annet i steden for gave. Da unner man ikke folk rundt seg særlig mye  :riste:

Anonymous poster hash: fdf91...877

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå syns jeg du er litt urettferdig, virker som du vil snu dette til at vi er smålig. Trist at hvis du faktisk var en god venn av oss, så hadde du ikke komt i bryllupet, fordi du måtte ta med litt salat eller noe annet i steden for gave. Da unner man ikke folk rundt seg særlig mye  :riste:

Anonymous poster hash: fdf91...877

 

 

Vel, den kan jo snues rundt til: Man krever ganske mye av sine venner når man er blakk og vil holde bryllup, til og med salat skal bringes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan godt se du ikke er ei venninne av meg, mine venner holder seg for gode til å la gjestene sponse bryllupet sitt.

 

Selv om du og dine venner er veldig nazi på sånne ting, så er der faktisk andre mennesker som har stort hjerterom og gjør det gjerne på den måten TS har lagt opp. Og når det er vennen til TS sin tur, så gjør hun de samme for de

Anonymous poster hash: ceb96...e60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bryllupet vårt hadde vi koldtbord som vi, familiemedlemmer og utvalgte gode venner hadde laget. Det var utrolig vellykket, og selv nå ti år senere er det mange som mimrer om den festen og synes det er det beste bryllupet de har vært i.



Anonymous poster hash: 38811...ab7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan dere ikke vente litt med å gifte dere, så dere kan spare opp litt?

Dere bør enten stå for mat eller drikke, ikke legge alt på gjestene.

Anonymous poster hash: eff60...de0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selv om du og dine venner er veldig nazi på sånne ting, så er der faktisk andre mennesker som har stort hjerterom og gjør det gjerne på den måten TS har lagt opp. Og når det er vennen til TS sin tur, så gjør hun de samme for de

Anonymous poster hash: ceb96...e60

 

 

Det kan du bare tro, de menneskene som er vant med å bli støttet og hjulpet snur sjeldent om og hjelper andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup der det ble servert sodd på lokalet. Andre alternativer er kjøtt i mørke, kjøttsuppe eller viltgryte.

Par venner stilte opp som kokker, de kunne faget selv om de ikke var utdannet som kokk, og og jeg og fem, seks andre byttet på å stå bak disken. Det ble nesten like uformelt som koldtbord, men mindre jobb og gjestene slapp å frakte med seg mat i finstasen. For min del ville koldtbord være greit. Synes det er verre å bli bedt til kaffe og kaker.

 

Alle ble møtt med velkomstdrikke og kanapeer, og øl og andre drikkevarer ble solgt til selvkost, med andre ord billig. Senere på kvelden ble det satt frem skåler med, frukt, ostefat, nøtter og chips. Ingen måtte stå bak disken hele kvelden, man kunne legge pengene i par norgesglass. En betalingsautomat kan dere også kjøpe, men vet ikke pris. Bare opplys om at gjester må ta med kontanter og oppgi gjerne prisen på drikkevarer på forhånd.

 



Anonymous poster hash: d03c6...f7c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, den kan jo snues rundt til: Man krever ganske mye av sine venner når man er blakk og vil holde bryllup, til og med salat skal bringes med.

 

Til og med? Det er jo i staden for gave! Tar meg virkelig ikkje mange minuttene å lage ein salat feks. 

Eg er som deg, TS :) Eg har ikkje pengar, eller lyst til å bruke hundretusenvis på bryllup. Om/når eg og min kjære gifter oss, så har eg sagt at eg gjerne tar grillfest, koldtbord, korgafest (spleiselag), gryterett eller noko anna som er enkelt og relativt billig å lage til. I mi slekt er det aldri mangel på mat og kaker, så det er nok av folk som vil lage kaker, og eg vil lage mange sjølv. Det treng ikkje bli dyrt for å bli kjekt! :) Og gaver bryr vi oss heller ikkje om. Viktigaste er å samle venner og familie. Dersom nokon blir fornærma om dei ikkje får fri bar eller treretters, så treng dei ikkje komme. ;) Då har dei heilt missa poenget. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med penger når man er buden i bryllup...

 

Det er bedre enn å ta med egne drikkevarer eller bli tilbydd karsk.

Anonymous poster hash: d03c6...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre enn å ta med egne drikkevarer eller bli tilbydd karsk.

Anonymous poster hash: d03c6...f7c

I ts tilfelle er det jo faktisk snakk om å måtte ta med egne drikkevarer.

Jeg ville uten tvil spart opp penger og hatt et lavbudsjettbryllup med gryterett osv.

Så dårlig tid nekter jeg å tro at dere har, at dere legger alle kostnadene på gjestene fordi dere "må" gifte dere med en gang.

Velkommen til voksenlivet, da kan man ikke bare kjøre på fordi man vil. Man må planlegge, spare osv som alle andre.

Anonymous poster hash: eff60...de0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...