Gå til innhold

Hva tenker dere om et bryllup litt uten om det vanlige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig :)

Men sånn for å bare gi en annen ide også, siden dere allerede har leid et annet lokale for kaffe og kaker, hva med å spørre om gjestene er med på en spleiselag, der alle tar med en rett til koldtbord/tapas? Å ha maten på samme sted som kakene?:)

Da slipper gjestene å betale så mye, da kan dere vere i fred og ro på ett sted, kan pynte litt og dekorere som dere vil, og slipper å ha andre gjester rundt dere :)

Blir litt mer intimt, om det er ønskelig da såklart. ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig :)

Men sånn for å bare gi en annen ide også, siden dere allerede har leid et annet lokale for kaffe og kaker, hva med å spørre om gjestene er med på en spleiselag, der alle tar med en rett til koldtbord/tapas? Å ha maten på samme sted som kakene? :)

Da slipper gjestene å betale så mye, da kan dere vere i fred og ro på ett sted, kan pynte litt og dekorere som dere vil, og slipper å ha andre gjester rundt dere :)

Blir litt mer intimt, om det er ønskelig da såklart. ;)

Vi har ikke leid lokale enda, men dette var jo en supergod idé! Syns bare det er vanskelig å finne ut hvor mye mat hver enkelt må ta med? Men det må jo gå an å finne ut av på et vis. Nå ble jeg usikker på hva jeg syns virker best, det du sier, eller spise på resteurant først. Hm. Det er jo kanskje greit å bare ha alt på ett sted, så slipper alle ekstra kjøring og styr.

Anonymous poster hash: fdf91...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig :)

Men sånn for å bare gi en annen ide også, siden dere allerede har leid et annet lokale for kaffe og kaker, hva med å spørre om gjestene er med på en spleiselag, der alle tar med en rett til koldtbord/tapas? Å ha maten på samme sted som kakene? :)

Da slipper gjestene å betale så mye, da kan dere vere i fred og ro på ett sted, kan pynte litt og dekorere som dere vil, og slipper å ha andre gjester rundt dere :)

Blir litt mer intimt, om det er ønskelig da såklart. ;)

 

Spleiselag hørtes alt for tungvindt ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre giftet seg på tinghuset, så hadde de selskap hjemme etterpå. Kan jo bare servere sodd til middag, billig og MYE bedre om man lager det selv med oppkjært kål, gulrot og litt kraft. Så putter man oppi kjøttboller og poteter, kjøttboller kan du jo lage selv også.

Bak en kake og spør gjestene om de kunne tenkt seg å bake noe :)

Anonymous poster hash: 8f930...66c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med det forestående giftermålet.

 

Det høres ut som et veldig koselig bryllup.

 

Koselig :)
Men sånn for å bare gi en annen ide også, siden dere allerede har leid et annet lokale for kaffe og kaker, hva med å spørre om gjestene er med på en spleiselag, der alle tar med en rett til koldtbord/tapas? Å ha maten på samme sted som kakene? :)
Da slipper gjestene å betale så mye, da kan dere vere i fred og ro på ett sted, kan pynte litt og dekorere som dere vil, og slipper å ha andre gjester rundt dere :)
Blir litt mer intimt, om det er ønskelig da såklart. ;)

Støtter dette forslaget, det er greit å slippe å reise fra "sted til sted".

 

Det bør være kald mat, og kanskje dere kan organisere det så maten blir levert i selskapslokalet og satt kaldt før vielsen. Mengde bør ikke være så veldig vanskelig, og jeg har aldri opplevd at det har vært for lite mat. Fordel oppgavene så dere får litt forskjellige retter, og etter hvor gode folk er på kjøkkenet. ("Kjøkkenkløner" kan ta med ostefat eller spekemat, f.eks.)

 

Mengder finner dere ut ved å søke på nettet.

 

Så kan dere selv stille med brød, smør, salater etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Vi har lite penger, men vil veldig gjerne gifte oss. Brudekjolen har jeg laget selv og han har en fin dress. Så akkurat det er i boks.

Vi skal gifte oss på tinghuset, og lurer på hva dere synes om at familie og venner blir invitert til en resteurant etterpå, der de må betale for maten selv? Høres jo ille ut, men vi skal understreke at dette er gaven til oss. At de betaler mat selv.

Etterpå tenkte vi å leie et lokale der vi byr på kaker og drikke :)

Mine venner synes dette er en veldig god plan, men hva ville dere tenkt?

Anonymous poster hash: fdf91...877

Det ser veldig bra ut.

Ble veldig nysgjerrig på brudekjolen jeg da:-)

Syns det høres romantisk ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har ikke leid lokale enda, men dette var jo en supergod idé! Syns bare det er vanskelig å finne ut hvor mye mat hver enkelt må ta med? Men det må jo gå an å finne ut av på et vis. Nå ble jeg usikker på hva jeg syns virker best, det du sier, eller spise på resteurant først. Hm. Det er jo kanskje greit å bare ha alt på ett sted, så slipper alle ekstra kjøring og styr.

Anonymous poster hash: fdf91...877

 

Jeg ville valgt spleiselag fremfor å betale middag på restaruant selv

Anonymous poster hash: 61a2a...b5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det her er det nye, få folk til å betale for middagen sin selv...

Nå er det jo fullstendig valgfritt å dukke opp eller ikke :) Liker man ikke konseptet så kan man bli hjemme :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg hadde visst om det på forhånd og restauranten ikke var i 500 kr per hovedrett klassen hadde det vært helt topp for min del :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stram økonomi selv nå, så vi hadde måttet takke nei til å bli med i bryllupet. Men hadde dere vært gode venner av oss/familiemedlemmer så hadde dere selvsagt fått gave.

Anonymous poster hash: 767b2...807

Men poenget er jo at hver enkelt betaler middagen sin. I stedet for å gi gave. Da kommer dere jo uansett nesten likt ut? Vil tro brudeparet ikke har valgt byens dyreste restaurant heller, de høres for jordnære og ekte ut til det.

Anonymous poster hash: 744ab...8f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser veldig bra ut.

Ble veldig nysgjerrig på brudekjolen jeg da:-)

Syns det høres romantisk ut:-)

Jeg kan jo kanskje driste meg til å legge ut bilde? Den er ikke heeelt ferdig enda da 

Anonymous poster hash: fdf91...877

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det her er det nye, få folk til å betale for middagen sin selv...

Vi har veldig lite penger, men vil gjerne gifte oss. Så da tenkte vi å ha en intim og koselig fest med nærmeste venner og familie. Har ikke noe med at vi ikke vil betale for de, det vil vi jo så gjerne, men har ikke anleding til det dessverre

Anonymous poster hash: fdf91...877

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg hadde visst om det på forhånd og restauranten ikke var i 500 kr per hovedrett klassen hadde det vært helt topp for min del :)

Ja, håper at folk tenker det samme, men kanskje det er bedre med spleiselag? Ble så usikker her :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med det forestående giftermålet.

 

Det høres ut som et veldig koselig bryllup.

 

Støtter dette forslaget, det er greit å slippe å reise fra "sted til sted".

 

Det bør være kald mat, og kanskje dere kan organisere det så maten blir levert i selskapslokalet og satt kaldt før vielsen. Mengde bør ikke være så veldig vanskelig, og jeg har aldri opplevd at det har vært for lite mat. Fordel oppgavene så dere får litt forskjellige retter, og etter hvor gode folk er på kjøkkenet. ("Kjøkkenkløner" kan ta med ostefat eller spekemat, f.eks.)

 

Mengder finner dere ut ved å søke på nettet.

 

Så kan dere selv stille med brød, smør, salater etc.

Takk for gode idéer :) Jeg tror vi går for spleiselag, slik at vi kan være på samme sted hele tiden :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg kan jo kanskje driste meg til å legge ut bilde? Den er ikke heeelt ferdig enda da

Anonymous poster hash: fdf91...877

Å,håper du gjør: -) når den er ferdig da: -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lite penger, men vil veldig gjerne gifte oss. Brudekjolen har jeg laget selv og han har en fin dress. Så akkurat det er i boks. Vi skal gifte oss på tinghuset, og lurer på hva dere synes om at familie og venner blir invitert til en resteurant etterpå, der de må betale for maten selv? Høres jo ille ut, men vi skal understreke at dette er gaven til oss. At de betaler mat selv. Etterpå tenkte vi å leie et lokale der vi byr på kaker og drikke :) Mine venner synes dette er en veldig god plan, men hva ville dere tenkt? Anonymous poster hash: fdf91...877

Jeg syns det er en god plan, og med mindre dere har STOR familie eller har bedt veldig mange venner, ville mine foreldre og svigerforeldre betalt den restaurantregninga, kan det hende de vil gjøre det?

Anonymous poster hash: 5e2e0...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin plan :). Mange kaster tusenvis av kroner ut av vinduet for å kjøpe lykke, dette bryllupet handler om kjærlighet. Jeg hadde stortrivdes i et sånt bryllup. Dere viser modenhet og forstand- og det begynner sannelig å bli en mangelvare :).

 

Riktig lykke til med giftemålet!



Anonymous poster hash: 0fcb7...890
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...