Gå til innhold

Takkekort når flere var sammen om gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, kanskje litt rart spørsmål, men jeg lager takkekortene og det er en del jobb, så jeg lurte på innspill på hvordan dere gjorde dette med takkekort når flere gikk sammen om gave.

Et eksempel er tante Kari og onkel Ola som ble invitert med sine tre voksne barn, Per, Pål og Espen. Alle bor for seg selv med partner, og når vi sendte invitasjon gikk det selvfølgelig en til hver husstand. I bryllupet fikk vi en felles gave fra alle åtte, de tre sønnene foretrekker at mor ordner.

Er det da greit å sende ett takkekort til tante Kari og onkel Ola, der vi skriver "Kjære Kari og Ola, Per og Anne, Pål og Berit, Espen og Stine, tusen takk for stekepannen vi fikk av dere" osv.? Eller bør vi sende et takkekort per husstand, som vi gjorde med invitasjonene? Jeg tror oppriktig ikke at fetterne Per, Pål og Espen bryr seg overhode, men vil gjerne gjøre det mest riktige.

Anonymous poster hash: 8acdc...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest økonomifrue

Jeg hadde følt meg snytt om jeg ikke hadde mottatt takkekort - gave er gave, og som regel er alle med på å betale for gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest riktige er et takkekort pr husstand.

 

Vi fikk fellesgaver fra tante og onkel + deres tre barn med partnere, (barna var ikke invitert, var et lite bryllup), og sendte selvfølgelig takkekort til alle husstandene. Det har vi også fått, en kusine giftet seg samme sommer som oss, og vi ga en felles gave (mor + søsken med partnere), og vi fikk også hvert vårt takkekort.

 

Er det for mye jobb å lage så mange takkekort selv burde dere heller satset på enklere kort eller bestilt ferdige kort.

 

Forresten, gratulerer som ektepar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kanskje litt rart spørsmål, men jeg lager takkekortene og det er en del jobb, så jeg lurte på innspill på hvordan dere gjorde dette med takkekort når flere gikk sammen om gave.

Et eksempel er tante Kari og onkel Ola som ble invitert med sine tre voksne barn, Per, Pål og Espen. Alle bor for seg selv med partner, og når vi sendte invitasjon gikk det selvfølgelig en til hver husstand. I bryllupet fikk vi en felles gave fra alle åtte, de tre sønnene foretrekker at mor ordner.

Er det da greit å sende ett takkekort til tante Kari og onkel Ola, der vi skriver "Kjære Kari og Ola, Per og Anne, Pål og Berit, Espen og Stine, tusen takk for stekepannen vi fikk av dere" osv.? Eller bør vi sende et takkekort per husstand, som vi gjorde med invitasjonene? Jeg tror oppriktig ikke at fetterne Per, Pål og Espen bryr seg overhode, men vil gjerne gjøre det mest riktige.

Anonymous poster hash: 8acdc...b3a

 

Amen  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir ofte sammen med mine søstre med familie i slike sammenhenger og har alltid fått et kort til hvert hjem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Takkekort til hver enkelt. Jeg er faktisk overrasket over at du i det hele tatt spør!

Etikette og folkeskikk burde vært obligatorisk fag i norske skoler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått eget takkekort i lignende situasjon, og syntes nesten det var litt rart. Jeg tenker at ved felles gave er felles kort greit, i alle fall når det er foreldre og barn. 



Anonymous poster hash: 139b7...8e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er voksne barn som ikke bor hjemme lengre så ville jeg sendt et takkekort til hver av de som var med på å spleise på gaven. De har jo brukt penger på dere, og da bør de få takkekort. I bryllupet vårt så speleiset flere av venninnene mine på en litt dyr ting, og selvfølgelig fikk de alle hvert sitt takkekort Blir det samme selv om det er de voksne barna som spleiser sammen med moren og faren sin. 

 

Er det derimot ungdommer som bor hjemme så sendes det et til tanten/onkelen der navnet til ungdommene også står på takkekortet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å spleise i bryllup til søskenbarn, men gaven koster fremdeles like mye pr person som bidrar. Altså ett kort til hver bidragsyter/par.



Anonymous poster hash: ca897...329
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da blir det til hver husstand. :-)

Takkekort til hver enkelt. Jeg er faktisk overrasket over at du i det hele tatt spør!

Etikette og folkeskikk burde vært obligatorisk fag i norske skoler.

Jeg har gitt gave sammen med foreldrene mine før, og gavekort har vært sendt kun til dem. Når det er erfaringen jeg har, og ikke har sendt takkekort selv siden konfirmasjon, er det ikke da bedre at jeg spør enn at jeg trår feil?

Anonymous poster hash: 8acdc...b3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Takk for svar, da blir det til hver husstand. :-)

Jeg har gitt gave sammen med foreldrene mine før, og gavekort har vært sendt kun til dem. Når det er erfaringen jeg har, og ikke har sendt takkekort selv siden konfirmasjon, er det ikke da bedre at jeg spør enn at jeg trår feil?

Anonymous poster hash: 8acdc...b3a

Beklager om jeg virket litt frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle husstander får eget takkekort når jeg sender ut. Dvs barn som fremdeles bor hjemme hos foreldrene blir nevnt på samme kort, mens barn som har egen postadresse får eget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bryllup for et par år siden, der vi var flere av venninnene som gikk sammen om gave. Fikk hvert vårt takkekort. Tror det er det vanligste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Husker det der irriterte meg grønn. Vi fikk gave fra diverse venninner av svigermor. Type lykt med lys til rundt 100.- Ikke våres smak, ikke kjenner vi de og den kunne ikke byttes. De var fem venninner, og svigermor krevde at alle fikk takkekort. Så vi måtte bruke 350,- på takkekort til fremmede.

I ettertid angrer jeg på at vi ikke bare printet ut et ark med bilde og takketekst som vi kunne gitt de.

Anonymous poster hash: c63d5...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...