Gå til innhold

Broren min vil komme ut av skapet - i bryllupet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som flere har påpekt, så vil det bli snakk om dette. Jeg aner ikke om flere i familien til TS allerede vet noe om at hun er kommet ut av skapet, men jeg tipper det var tanken bak ønsket om å stille i kjole. Altså, å få sagt det til flest mulig nære og kjære. Det hadde ikke trengt å blitt noe som at hun skulle holdt tale å annonsert, det er dere to som skal stå i fokus den dagen. Særdeles dårlig timing fra hun tenker jeg, men det er ikke noe å gjøre noe med.

 

Jeg tenker at hvis det er totalt uakseptabelt for deg at hun stiller i kjole, det er totalt uakseptabelt for hun å stille i dress, så la vær å invitere. Du slipper kjangsen for at hun stjeler litt av limelighten din, men til gjengjeld må du enten lyve til de som lurer på hvor personen er, eller dele med dem at hun er kommet ut av skapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står i hovedinnlegget at hun kom ut for tre uker siden. Slik jeg forstår det er dette først familiesammenkomst/selskap hun skal være med på etter hun kom ut av skapet. Det kommer sikkert til å bli noe snakk, men hvor mye fokus det får styrer brudeparet i stor grad. Er bruden potte sur fordi hennes bror kommer i kjole er det klart det blir mer snakk og fokus på det enn om hun omfavner henne som hun er, også denne dagen.

Da misforsto jeg. Jeg trodde denne broren hadde kommet ut til TS for tre uker siden, men ville gjøre det hele offentlig for alle i selve bryllupet - uten å si det til noen andre på forhånd.

 

Hvis selve problemet bare er at broren ønsker å ha på seg kjole, så forandrer saken seg litt i mine øyne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da misforsto jeg. Jeg trodde denne broren hadde kommet ut til TS for tre uker siden, men ville gjøre det hele offentlig for alle i selve bryllupet - uten å si det til noen andre på forhånd.

 

Hvis selve problemet bare er at broren ønsker å ha på seg kjole, så forandrer saken seg litt i mine øyne. 

 

Det kan også være slik du tenker - det står: "Tre uker før bryllupet mitt bestemte broren min seg for å komme ut av skapet som transe". Det kan bety at hun bare har kommet ut til TS, eller at det er slik som jeg tolker det :) 

 

Hun er uansett ute av skapet, og da er det etter min mening feil å dytte henne inn igjen, fordi det "ikke passer seg". Fokuset tror jeg blir mindre om TS aksepterer at det er slik, og ikke gjør noe ut av det, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har fullstendig forståelse for TS' bror, men! Det er et bryllup, ikke en arena for å komme ut av skapet og dermed få alt fokuset på seg selv. Det finnes 364 andre dager i året som det hadde vært mer passende. Hadde han kommet ut av skapet for flere måneder siden, hadde jeg ikke sett problemet, men å velge et bryllup? Der går grensen for min del. Han/hun hadde dermed fått to alternativer:

  1. Stille i dress
  2. Droppe å komme

Ikke fordi jeg har problemer med transvestitter, men fordi jeg ikke synes sånne nyheter er det et bryllup skal handle om. Da hadde mitt søsken måttet komme ut av skapet før bryllupet, eller ventet 1 dag.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ts tenker seg i 5 sekunder så skjønner hun brorens valg av dag.....prøv :)



Anonymous poster hash: d6e48...cd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å være prinsessfakter på folk bare fordi de vil ha bryllupsdagen sin litt alene. 

Vel, om de vil være alene, så får de droppe bryllupsfesten, da. :erter:

Men det blir nok ikke aktuelt, for TS har jo drømt om denne dagen siden hun var barn, må vite, og da må INGEN komme å rote til denne drømmedagen som hun har fantasert om i alle år. Tenk om broren dukket opp i en pinsessekjole? Det blir jo feil, for det er jo HUN som skal være prinsesse denne dagen. Gud forby, om noen tillater seg å stjele glansen fra henne noen minutter på denne dagen som hun selvfølgelig har planlagt ned til minste detalj.  :sarkasme:

Anonymous poster hash: bc606...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke å ta noen som reklamerer for en blogg og påstår at broren har en indre Dame Edna seriøst, men dersom det skulle være sant kan du i det minste trøste deg med at bryllupet ditt ikke blir like drepende kjedelig som mange av dem er.

Brudens bror i kjole over kleine selskapsleker anyday.

 

Det er ikke broren sin dag. Jeg er for at folk skal få utfolde seg selv, men ikke på brudens, eller verre, søsterens bekostning.

Anonymous poster hash: 6d97d...ff3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vel, om de vil være alene, så får de droppe bryllupsfesten, da. :erter:

Men det blir nok ikke aktuelt, for TS har jo drømt om denne dagen siden hun var barn, må vite, og da må INGEN komme å rote til denne drømmedagen som hun har fantasert om i alle år. Tenk om broren dukket opp i en pinsessekjole? Det blir jo feil, for det er jo HUN som skal være prinsesse denne dagen. Gud forby, om noen tillater seg å stjele glansen fra henne noen minutter på denne dagen som hun selvfølgelig har planlagt ned til minste detalj.  :sarkasme:

Anonymous poster hash: bc606...921

 

 

Seriøst, det handler ikke om det, men at den her søsteren timer dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere som skal ta fra dagen til bruder?

 

Jeg har aldri drømt om bryllup selv, eller noe av det, men jeg kan da fint respektere andres ønske om å ha denne dagen for seg selv? Er det virkelig så utrolig fantastisk merkelig?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere som skal ta fra dagen til bruder?

 

Jeg har aldri drømt om bryllup selv, eller noe av det, men jeg kan da fint respektere andres ønske om å ha denne dagen for seg selv? Er det virkelig så utrolig fantastisk merkelig?

 

Sannheten er nok mer den at de ikke unner TS den store dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er nok mer den at de ikke unner TS den store dagen.

 

Jeg unner da virkelig et brudepar å gifte seg, og ha en dag hvor de feirer at de er gift. Hvorfor tror du at jeg ikke unner de det?

 

Brudeparet inviterer til en fest for å feire at de gifter seg. Inviterer man til fest bør man etter min mening påse at også gjestene har det bra. I dette tilfellet kommer ikke TS sin nå søster til å ha det noe godt. Det er ikke riktig å tvinge noen inn i skapet igjen, fordi ”det ikke passer” seg at de er seg selv akkurat den dagen.

 

 

Søsteren til TS vil ikke stjele dagen til TS, slik jeg leser det. Hun ønsker å komme slik hun er, og det betyr kjole for hennes del. Jeg har ikke lest noe om at søsteren skal stelle seg opp på en stol og skrike ut at ”jeg er transperson jeg har på meg kjole, seeee på meg”. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere som skal ta fra dagen til bruder?

 

Jeg har aldri drømt om bryllup selv, eller noe av det, men jeg kan da fint respektere andres ønske om å ha denne dagen for seg selv? Er det virkelig så utrolig fantastisk merkelig?

 

 

 

Jeg forstår ikke hvorfor det å la nå søstrene gå i kjole, vil være det samme som å ta fra bruden festen, eller dagen sin som du kaller det?

 

Mister hun festen sin, fordi nå søsteren kommer i kjole?

 

Ellers kan jeg gjenta det jeg skrev ovenfor til O.G:

Brudeparet inviterer til en fest for å feire at de gifter seg. Inviterer man til fest bør man etter min mening påse at også gjestene har det bra. I dette tilfellet kommer ikke TS sin nå søster til å ha det noe godt. Det er ikke riktig å tvinge noen inn i skapet igjen, fordi ”det ikke passer” seg at de er seg selv akkurat den dagen.

 

Søsteren til TS vil ikke stjele dagen til TS, slik jeg leser det. Hun ønsker å komme slik hun er, og det betyr kjole for hennes del. Jeg har ikke lest noe om at søsteren skal stelle seg opp på en stol og skrike ut at ”jeg er transperson jeg har på meg kjole, seeee på meg”. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere som skal ta fra dagen til bruder?

 

Jeg har aldri drømt om bryllup selv, eller noe av det, men jeg kan da fint respektere andres ønske om å ha denne dagen for seg selv? Er det virkelig så utrolig fantastisk merkelig?

Velkommen til KG hvor det ikke er lov at et brudepar ønsker å ha fokus på sin dag uten å bli kalt for bridezilla ol ;)

 

For all del, jeg forstår begge parter, men jeg står fortsatt på mitt: Det er ikke rette situasjonen for å gjøre det. Respekt går begge veier, å kreve respekt er ikke løsningen. Det samme hadde jeg sagt til mitt søsken om han/hun hadde vært transvestitt.

 

Derimot så er det en viss forskjell på transvestitt og transseksuell.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, takk for alle innspill.

Situasjonen er nå slik at én uke før bryllupet mitt nekter både broren min og foreldrene mine å snakke med meg. Han har klart å få dem over på sin side, og de er samstemte om at det er jeg som er den egosentriske heksa her - ikke min bror.

Med mindre jeg tillater ham å komme utkledd som jente, så kommer de alle til å boikotte bryllupet mitt. Dermed er vår store dag ødelagt uansett, for samme hvilken vei jeg snur meg, så kommer hjertet mitt til å briste i sønder - enten fordi broren min krever å få være søsteren min, eller fordi tre av de viktigste menneskene i livet mitt nekter å feire dagen min.

Jeg klarer ikke å komme over hvor egoistisk de oppfører seg!



Anonymous poster hash: 7cae4...41d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for alle innspill.

Situasjonen er nå slik at én uke før bryllupet mitt nekter både broren min og foreldrene mine å snakke med meg. Han har klart å få dem over på sin side, og de er samstemte om at det er jeg som er den egosentriske heksa her - ikke min bror.

Med mindre jeg tillater ham å komme utkledd som jente, så kommer de alle til å boikotte bryllupet mitt. Dermed er vår store dag ødelagt uansett, for samme hvilken vei jeg snur meg, så kommer hjertet mitt til å briste i sønder - enten fordi broren min krever å få være søsteren min, eller fordi tre av de viktigste menneskene i livet mitt nekter å feire dagen min.

Jeg klarer ikke å komme over hvor egoistisk de oppfører seg!

Anonymous poster hash: 7cae4...41d

Hjertet ditt vil briste fordi broren din vil være din søster. Så din brors transexuelle legning vil få ditt hjerte til å briste?

Det kan vel diskuteres hvem som er egoistisk her...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hei, takk for alle innspill.

Situasjonen er nå slik at én uke før bryllupet mitt nekter både broren min og foreldrene mine å snakke med meg. Han har klart å få dem over på sin side, og de er samstemte om at det er jeg som er den egosentriske heksa her - ikke min bror.

Med mindre jeg tillater ham å komme utkledd som jente, så kommer de alle til å boikotte bryllupet mitt. Dermed er vår store dag ødelagt uansett, for samme hvilken vei jeg snur meg, så kommer hjertet mitt til å briste i sønder - enten fordi broren min krever å få være søsteren min, eller fordi tre av de viktigste menneskene i livet mitt nekter å feire dagen min.

Jeg klarer ikke å komme over hvor egoistisk de oppfører seg!

Anonymous poster hash: 7cae4...41d

 

 

Hele den tankegangen her må du bare droppe, jo mer du sier i den retningen jo mer får jeg lyst til å trekke tilbake alt jeg har skrevet i denne tråden. Du SKAL ta hans legning på alvor. Poenget her var om han skulle komme ut i bryllupet eller ikke, men dessverre ødelegger du en tråd med mange gode svar med slikt svada som at det er utkledning. Kutt ut tullpratet!

Anonymous poster hash: c0115...56a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal gifte meg så kan gjestene mine gå i kjole, dress eller hva faen de vil. Spiller det egentlig noen rolle?

Døde mennesker dukker opp strender og dør i hundrevis om dagen, men dette er et problem?

Kan du ikke heller sørge for hun drar til frisøren og får noen profesjonelle til å legge sminke?

Anonymous poster hash: 34bf6...47d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg om han hadde gjort det i mange år og folk viste om det. men å komme i mitt bryllup å sjokkere alle da. synes jeg ikke noe om. da burde ikke det være temaet.



Anonymous poster hash: db073...cb2
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, takk for alle innspill.

Situasjonen er nå slik at én uke før bryllupet mitt nekter både broren min og foreldrene mine å snakke med meg. Han har klart å få dem over på sin side, og de er samstemte om at det er jeg som er den egosentriske heksa her - ikke min bror.

Med mindre jeg tillater ham å komme utkledd som jente, så kommer de alle til å boikotte bryllupet mitt. Dermed er vår store dag ødelagt uansett, for samme hvilken vei jeg snur meg, så kommer hjertet mitt til å briste i sønder - enten fordi broren min krever å få være søsteren min, eller fordi tre av de viktigste menneskene i livet mitt nekter å feire dagen min.

Jeg klarer ikke å komme over hvor egoistisk de oppfører seg!

Anonymous poster hash: 7cae4...41d

 

Har bare noen kommentarer til deg TS:

  1. Er ditt søsken transe eller transseksuell? For det foreligger en viktig forskjell mellom disse to begrepene: hvor den ene er at man liker å kle seg ut som det motsatte kjønn, mens den andre er at man føler at man er født i med feil kjønn.
  2. Dersom ditt søsken er transeskuell synes jeg ikke noe om at du kaller det forutkledning, fordi da er det faktisk ikke bare det det handler om.
  3. Dersom ditt søsken bare liker å kle seg som det motsatte kjønn hadde jeg definitivt bedt mitt søsken om å skjerpe seg denne ene dagen.
  4. Her tror jeg dere trenger å snakke sammen igjen, fordi det er jo ganske stygt når det blir sånn at noen vil boikotte bryllupet deres.
  5. I så tilfelle må du ta ett valg: enten velge å droppe å ha dem der, eller at ditt søsken kommer i kjole.

Ingen lett situasjon med andre ord og jeg føler med deg forøvrig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...