Gå til innhold

Må vi invitere med følge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Vi skal gifte oss, og skal ha et ganske lite bryllup med 30 gjester og vi skal invitere bare de aller nærmeste i familien og bare de nærmeste vennene.

Så har jeg en venninne jeg møter ca 5 ganger i året, men hun er en del av vennegjengen vår så hun blir invitert. Denne jenta har en kjæreste som jeg har møtt en gang. Må vi invitere han?  I dåpen til barnet deres ble ikke min kjæreste invitert fordi de ikke hadde plass..



Anonymous poster hash: 7b043...053
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes følge hører med. Hvertfall om en har vært i et forhold en stund. Veldig kjedelig for en å sitte uten følge, mens resten får lov å ha følge. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nei. Fordi hun har droppet å invitere din mann og fordi hun uansett kjenner mange om hun er en del av en vennegjeng og det er et lite bryllup.

Dette er forutsatt at de andre i vennegjengen behandles likt. Hvis hun er den eneste som inviteres uten følge, da er du kjip.

Anonymous poster hash: d549d...49f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor lenge de har vært kjærester, men hovedregelen er vel å be med følge. Istedet kan du jo ringe henne og si at dette er et lavbudsjettbrylllup. Da blir ingen fornærmet.



Anonymous poster hash: 81dac...7ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterer du de andre i gjengen med følge? I såfall syntes jeg du skal invitere med følge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge bryllupet er lite og bare de nærmeste er invitert må det da være helt greit å invitere uten følge. Koster jo mye med en person ekstra. Det forutsetter så klart at de fleste andre vennene ikke er invitert med følge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterer du de andre i gjengen med følge? I såfall syntes jeg du skal invitere med følge.

Fra min side kommer det 3 andre venninner (som også er hennes venninner) som er single, så de kommer da uten følge. Fra mannens side kommer 4 av kompisene hans med følge, men disse er alle veldig gode venner av oss så det er ingen som kommer med et følge som er ''ukjent''.  Vet også at de ikke har det bra sammen da han har vært en del utro, og hun er mye alene hjemme med barnet, så tenker også at det kanskje er litt deilig for henne å komme seg ut og være sammen med alle venninnene sine igjen. Men hvis jeg er helt bak mål så inviterer vi han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min side kommer det 3 andre venninner (som også er hennes venninner) som er single, så de kommer da uten følge. Fra mannens side kommer 4 av kompisene hans med følge, men disse er alle veldig gode venner av oss så det er ingen som kommer med et følge som er ''ukjent''.  Vet også at de ikke har det bra sammen da han har vært en del utro, og hun er mye alene hjemme med barnet, så tenker også at det kanskje er litt deilig for henne å komme seg ut og være sammen med alle venninnene sine igjen. Men hvis jeg er helt bak mål så inviterer vi han :)

Så lenge de andre venninene ikke har med følge kan du velge selv. Personlig vill jeg nok invitert siden de har barn sammen, men ser dine poenger også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Når de av din manns venner som har kjæreste inviteres med følge, synes jeg at de(n) av dine venninner som har også skal inviteres med kjæreste(-r). Dere treffes liksom ikke oftere av at han utelates fra bryllupet. Hev deg heller over at din mann ble utelatt fra barnedåpen. At de ikke kan skikk og bruk betyr ikke at ikke du bør følge det. 

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min side kommer det 3 andre venninner (som også er hennes venninner) som er single, så de kommer da uten følge. Fra mannens side kommer 4 av kompisene hans med følge, men disse er alle veldig gode venner av oss så det er ingen som kommer med et følge som er ''ukjent''.  Vet også at de ikke har det bra sammen da han har vært en del utro, og hun er mye alene hjemme med barnet, så tenker også at det kanskje er litt deilig for henne å komme seg ut og være sammen med alle venninnene sine igjen. Men hvis jeg er helt bak mål så inviterer vi han :)

 

Siden de andre vennene er single (og inviteres uten følge) synes jeg det er helt greit å invitere henne uten følge! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haaploes

Jeg var i bryllup i sommer der den eneste jeg hadde truffet før var samboeren min. Det gav meg en mulighet til å treffe den delen av vennene hans, noe vi begge satte veldig pris på.

 

Det med at mannen til venninnen din har vært utro og styr - det er deres sak og ikke noe du bør blande inn i bryllupsforberedelsene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kommer med argumenter som ikke holder mål; det at de andre venninnene er single har vel ikke noe å si? At paret sliter på hjemmebane har vel heller ikke noe å si? Er du redd for at han skal være utro i selve bryllupet? At typen din ikke ble invitert i dåpen ser jeg heller ikke som ett tilstrekkelig argument men så er ikke jeg fan av; siden de ikke inviterte partneren min da så skal jammen ikke jeg være ett bedre eksempel!

Synes du burde invitere han.

Anonymous poster hash: 45d7e...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun ikke inviterte din kjæreste synes ikke jeg du trenger invitere hennes. Hvor ofte du har truffet ham synes jeg ikke har noe med saken å gjøre, selv om du bare har truffet ham av og til ville jeg sagt du måtte invitere ham, om det nå ikke hadde vært slik at hun selv har satt presedens i forhold til å invitere uten følge. 



Anonymous poster hash: 279a9...34b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer an på om alle de andre vennene får ha med følge..

I så fall syntes jeg det er merkelig å utelate kun en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bryllup i sommer der den eneste jeg hadde truffet før var samboeren min. Det gav meg en mulighet til å treffe den delen av vennene hans, noe vi begge satte veldig pris på.

 

Det med at mannen til venninnen din har vært utro og styr - det er deres sak og ikke noe du bør blande inn i bryllupsforberedelsene dine.

 

 

Han har hatt mulighet til å treffe oss flere ganger, men så fort jeg eller de andre venninnene kommer innom hjemmet deres, går han ned på gutterommet og spiller playstation til vi har gått. Hvis vi møter de på gata kommer venninna bort å prater mens han står et stykke unna og venter til hun er ferdig å snakke. Han hilser ikke på noen av oss i jentegjengen selv om han vet godt at vi er venninnene til kjæresten hans.

Synes du kommer med argumenter som ikke holder mål; det at de andre venninnene er single har vel ikke noe å si? At paret sliter på hjemmebane har vel heller ikke noe å si? Er du redd for at han skal være utro i selve bryllupet? At typen din ikke ble invitert i dåpen ser jeg heller ikke som ett tilstrekkelig argument men så er ikke jeg fan av; siden de ikke inviterte partneren min da så skal jammen ikke jeg være ett bedre eksempel!

Synes du burde invitere han.

Anonymous poster hash: 45d7e...eda

Hoved argumentet er jo at vi skal ha et lite, intimt bryllup. Vi skal ikke invitere tanter, onkler osv kun mor og far + søsken, og de nærmeste vennene, derfor jeg lurte på om det gikk ann å ikke invitere han. Og nei jeg er ikke redd for at han skal være utro i bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...