Gå til innhold

Leter etter Rustikk låve til bryllup, hjelp!


Tcat

Anbefalte innlegg

Jeg og forloveden skal gite oss om to år og leter allerede etter lokaler da det mange plasser er booket så langt frem i tid... Vi ønsker oss en rustikk låve på en fin gård, men dette er jo kjempevanskelig å finne på østlandet?
All vår familie og venner bor og kommer fra Enebakk og Oslo, så vi ønsker noe som ikke er så langt unna eller vanskelig å komme seg til og fra... Vårt eneste aktuelle lokale per i dag er en gård på Notodden, men den er i grenseland på hvor langt unna vi vil.
Er det noen her som vet om andre alternativer på østlandet? Kanskje til og med private gårder som er åpne for å leie ut?

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du i "rustikk" låve?



Anonymous poster hash: 39059...7b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Re kommune har vi Våle Prestegård som består av både et gammelt hus og en gammel låve som er innredet for festligheter. 

Hva med å høre med kommunen der dere bor om ikke de har noe lignende som de leier ut.



Anonymous poster hash: c2646...a07
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Google følgende:

selskapslokaler gård akershus

 

Du får treff innen relativt grei kjøreavstand da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hva legger du i "rustikk" låve?

Anonymous poster hash: 39059...7b5

 

Gjerne bjelker i taket, men alt som ikke er nyoppusset til å se veldig overdådig ut, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Servicetekniker

Kjærsnes gård i Våler i Østfold der de har hatt de Hver gang vi treffes programmene anbefaler jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærsnes gård i Våler i Østfold der de har hatt de Hver gang vi treffes programmene anbefaler jeg

Det så helt nydelig ut, mail er sendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google følgende:

selskapslokaler gård akershus

 

Du får treff innen relativt grei kjøreavstand da. 

Har googlet i alle bauger og kanter, det vanskelige er å finne et sted som er både riktig og rimelig... Gjerne hvor man kan stå for mat og drikke selv, også. Derfor jeg tenkte å høre om noen her inne kjente til noen gjemte perler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kontakte Thor Ivar Doknæs, han eier låven som ble brukt under innspilling av Nissene på låven. Ligger i Fetsund. 928 86 936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...

Annonse

Hvor ble det bryllup til slutt? Ser selv etter bryllups-lokale å leie for sommeren 2021 og ser etter de samme kvalitetene som du gjorde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mulig du kan låne låven på gården der det meste av Lillyhammer ble spilt inn. De er så og si naboene mine.  Og de leier ut til bryllup. 

Anonymkode: 10fae...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også ser etter det samme 😂

dette er de jeg har funnet i hvert fall:

Eidsverket(Låven) på Aurskog. Leie koster 22.000,- også ordner du selv med mat, drikke og dekorasjon osv

Sørbråten gård. Ca 15 min unna Oslo ved Maridalsvegen. Mange forskjellige middagsretter. 450,- for en selskapsbuffet. 990,- for en tre-retters.

Holm Gård. Dette ligger i Holmsbu, forbi Drammen. Det vil jeg tro er dyrt. Låve, servering og wedding planner som hjelper med planlegging og dekorasjon. Har visst et lager med rekvisitter.

Kringler gård. Dette ligger i Nannestad, også litt dyrt. Koster 1.200,- pr kuvert på det billigste

Årvoll gård, ligger på Bjerke i Oslo.

Basnes gård, som ligger laaaaaaangt inn i skogen i Aurskog. Lite, koselig, veldig bonde-aktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syverstad gård i Asker har låve de leier ut til bryllup, det koster 20.000 for leie fra fredag-søndag. 

Anonymkode: 268fa...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Årvoll Gård. 31 bussen går også på natten. Atmosfæren er fin, utsikt over byen og Oslofjorden. Parsellhage, hester som beiter, høner, duer, kaniner, galleri og blant annet en sølvsmie. Eget kjøkken jeg tror man kan leie. Tror også man kan ha egen alkohol hvis man søker kommunen på forhånd. Veldig stille, benker ute. Pluss utsikten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bonde og bor på gård så bruker du din egen låve. Det er litt fjollete at folk som ikke har tilknytning til gård eller bygd har låvebryllup. Syns jeg. 

Anonymkode: ebff8...c8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...