Gå til innhold

Tider der det er ugunstig å ha bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nyttårsaften. Mange er ute å reiser til fam i forbindelse med jul. Generelt dårlig råd etter jul.

Like etter fellesferien. Folk har vært på ferie,og pengene er brukt.

Påsken. Ferietid for fam.

To siste uker før jul. Folk sliter nok med å få kr til å strekke til.

Anonymous poster hash: a5937...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og alt imellom fordi folk har brukt opp ferien sin og ikke har mulighet til å reise i bryllup med mindre det er lokalt og på en lørdag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften. Mange er ute å reiser til fam i forbindelse med jul. Generelt dårlig råd etter jul.

Like etter fellesferien. Folk har vært på ferie,og pengene er brukt.

Påsken. Ferietid for fam.

To siste uker før jul. Folk sliter nok med å få kr til å strekke til.

Anonymous poster hash: a5937...d85

 

Evt arrangere bryllup der det ikke forventes at folk skal legge igjen masse penger på klær, gaver eller reise.

Anonymous poster hash: b8a17...4d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si midt i fellesferien,det gjør det vanskelig for mange som har tenkt  reise bort. Snakker av erfaring:)

Ellers vil jeg kanskje ikke anbefale jula..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt i ferier. Mange er vekkreist eller har ikke særlig penger til overs (dersom en må reise til bryllupet).
Samme med høytider. Tror fåtallet er like ekstatisk som brudeparet i å ha bryllupet på nyttårsaften f.eks. 
 

Ellers om det er mange tilreisende er det greit at kirken ikke er alt for tidlig på dagen. Hvis bryllupet er en lørdag er det kanskje noen som ikke kan reise før sent på fredagen grunnet jobb eller tidlig om morgenen dagen etter. Eller det er billigere å reise samme dag som bryllupet er. Da er det kjekt om kirken ikke er før 12 hvertfall :)

Og ikke holde bryllup i ukedager...Folk jobber. Ikke alle,  som brudeparet, har spart seg opp ferie til ukedagsbryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukedager, jeg er invitert i et mandagsbryllupp neste sommer. Det setter preg på ferien min neste år for å si det slik. 

 

Mai/september- typiske konfirmasjonsmåneder

 

Juli-fellsesferie



Anonymous poster hash: 24da5...16a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konklusjon: det passer aldri for alle at man gifter seg. Brudeparet bestemmer dato, så får det være opp til hver enkelt om de ønsker å delta eller ikke.

Anonymous poster hash: 809ee...42c

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette var en alternativ tråd jeg da jeg leste overskriften, og ville sakt venus retrograd, som er nå!



Anonymous poster hash: cdc3b...31b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg i oktober, og alle kom utenom en gjest som ble akutt syk, og en gjest som ikke fikk byttet en jobbvakt. Konkluderer med at høst/vår-bryllup ofte er greit, både når det gjelder økonomi og ferietider :)



Anonymous poster hash: 43c06...1bf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette var en alternativ tråd jeg da jeg leste overskriften, og ville sakt venus retrograd, som er nå! Anonymous poster hash: cdc3b...31b

Det trodde jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... november passer dårlig da dette er rett før jul, også er det jo eksamenstid. Desember er selvsagt upassende. Januar er jo like etter jul, så det er utelukket. Mars/april er jo påsken, så det går ikke. Mai er konfirmasjon og eksamenstid. Deretter er det jo sommerferien, som det virker som flere her inne syns passer dårlig, siden det tross alt er ferie...

Tja. Passer seg vel å bli gift i september, oktober, eller februar da, kanskje? :P

Endret av mia pia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... november passer dårlig da dette er rett før jul, også er det jo eksamenstid. Desember er selvsagt upassende. Januar er jo like etter jul, så det er utelukket. Mars/april er jo påsken, så det går ikke. Mai er konfirmasjon og eksamenstid. Deretter er det jo sommerferien, som det virker som flere her inne syns passer dårlig, siden det tross alt er ferie...

Tja. Passer seg vel å bli gift i september, oktober, eller februar da, kanskje? :P

Tja, ikke alltid det passer i vinter- eller høstferien heller ;)

Anonymous poster hash: 809ee...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... november passer dårlig da dette er rett før jul, også er det jo eksamenstid. Desember er selvsagt upassende. Januar er jo like etter jul, så det er utelukket. Mars/april er jo påsken, så det går ikke. Mai er konfirmasjon og eksamenstid. Deretter er det jo sommerferien, som det virker som flere her inne syns passer dårlig, siden det tross alt er ferie...

Tja. Passer seg vel å bli gift i september, oktober, eller februar da, kanskje? :P

September er blitt nesten like stor konf-måned som mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, ikke alltid det passer i vinter- eller høstferien heller ;)Anonymous poster hash: 809ee...42c

  

September er blitt nesten like stor konf-måned som mai.

Haha! Se der ;) Passer seg vel strengt tatt aldri. Personlig syns jeg desember og januar er de verste månedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger altså datoen til den dagen jeg vil. Så får de som kan komme, komme.

vi gifter oss i juni f.eks, og da er det sikkert travelt med både det ene og det andre. Men vi sier i fra i goood tid, slik at folk har mulighet til å komme.

Anonymous poster hash: 30dce...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Haha! Se der ;) Passer seg vel strengt tatt aldri. Personlig syns jeg desember og januar er de verste månedene :)

Og jeg tenker at for meg ville jeg gjerne dratt i bryllup i januar. Selv synder jeg og skal gidte meg første helgen i høstferien ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi giftet oss i begynnelsen av september -altså etter ferietid og alle 70 gjestene kunne komme.

I brylluper som har blitt holdt midt i ferien har jeg sett at det ofte kommer få pga reising osv.

Ellers er det vel ikke så om å gjøre akkurat når det er.. folk som bor langt unna vil det uansett være usikkert med enn folk som bor nærme.

Anonymous poster hash: 139ef...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de fleste tidspunkt egentlig er greit, siden man (forhåpentligvis) får invitasjonen mange måneder i forveien og dermed rekker å planlegge ferier og sørge for at bankkontoen ikke er tom (sparekonto/buffer er visst fremmedord for mange)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg synes folk kan gifte seg når som helst. Men det er fint om man får innbydelse så tidlig som mulig. Så får man heller avgjøre individuelt om man har muligheten til å bli med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...