Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Hvorfor frir du ikke selv?

Er vel litt gammeldags dette at han skal gjøre det?

Mangler vel bare at han skal be din far om din hånd?Anonymous poster hash: db2f1...55f

Haha, samboeren min spurte pappa i fylla om han fikk lov til å gifte seg med meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok det er ganske lenge til min kjære frir, vi har vært sammen under ett år, og på grunn av avstand har vi ikke engang flyttet sammen. Men hvis alt går som jeg tror, flytter vi sammen neste sommer, og da ser jeg kanskje for meg et frieri i jula og bryllup tidlig høst 2017 :) Ja, jeg vet det er sykt tidlig å tenke på sånt når vi møttes først i november 2013, og bare har vært sammen i 11 mnd! Han får ikke høre noe om det altså. Jeg bare kan ikke annet enn å drømme om framtida når jeg sitter her og savner ham :rodmer: Lov, det? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og venter på at samboeren skal fri. Jeg får ikke lov å fri, jeg har spurt hvordan han tar det om jeg frir. nå skal vi på kjærestetur, og jeg kjenner at jeg har forhåpninger om at tidspunktet er inne, men jeg vil ikke ha disse forhåpningene nå. For jeg tviler egentlig ganske sterkt på at det skjer med det første. På tross av at vi prater ofte om bryllupet vårt og framtida vår i lag. Han er treig med det meste. Uansett, så er det første helga vår alene etter at vi ble foreldre i lag. Jeg gleder meg slik til å flørte og nyte alenetid med han, jeg vil ikke legge en demper på det ved å håpe på noe som mest sannsynlig ikke skjer. Så jeg håper jeg klarer å dempe forhåpningene mine ved å skrive det til dere som sitter i samme sko som meg.

Gratulerer til dere som har fått ring på fingeren, også håper jeg det snart skjer for oss andre

Red: smileiconene ble ikke med. :) sånn!

Endret av Kala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tidlig etter et år da syns jeg

Enig! Men når man har en følelse av at det uansett blir oss - da er det lov å glede seg til det en gang i framtida skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er enda ei som håper på et frieri! Ett år fra nå faller en symbolsk dato for oss på en lørdag. Vi har tidligere snakket om at dette hadde vært en aktuell dato å ha bryllup på uten at vi har snakket noe mer om det. Han er uansett fryktelig sta, og er av den mening at om man forlover seg skal bryllupet stå ett år senere. Det begynner å haste kan man si.. 😩 Han har bestilt ferie til oss da, og vi drar neste uke. Ønsker ikke å ha forhåpninger, men man håper jo litt likevel..

Anonymous poster hash: 80944...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og håper. Men kommer ikke til å skje før om 4-5 år, om det i heletatt skjer da :P vært sammen i 4 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Slenger meg på denne tråden - gøy å følge med på dere andre underveis!  :bryllup:

 

Min kjære og jeg har ikke vært sammen lengre enn 9 måneder, men vi er barndoms kjærester og har vært sammen "on and off" de siste årene, men pga avstand, studier osv har det liksom aldri klaffet helt. Men da vi begge flyttet hjem til gamle trakter - omtrent samtidig, falt det seg helt naturlig og vi ble fort kjærester. Vi har vært bestevenner gjennom alle år og for meg er det ingenting som kjennes mer riktig enn å slå meg til ro med han. Han har vært veldig klar på at han føler det samme og sier at han vet når og hvor han skal fri. Så da gjenstår ventingen da......  :lillesky:

Vi var i Paris for noen uker siden og mange trodde det ville skje, men han informerte på forhånd at han hadde andre planer. Men da vi satt en sen kveld på toppen av Paris med utsikt over et blinkende Eiffeltårn kom kommentaren "søren å, det er her og nå jeg burde gjort det" hehe. Gleder meg til dagen det skjer, men føler det er litt tidlig enda, så det er nok enda noen mnd. med venting igjen.  :rodmer:



Anonymous poster hash: d53fa...d85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sietter og har mye du skal lese (skolerelatert), men blir sittende å fantasere om at du har en ring på fingeren, og hva slags type, og prøver å se for deg hvordan det vil se ut. Og tenker om mannen skal ha forlovelsesring eller ikke...

#denfølelsen



Anonymous poster hash: 8eebe...eff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når du sietter og har mye du skal lese (skolerelatert), men blir sittende å fantasere om at du har en ring på fingeren, og hva slags type, og prøver å se for deg hvordan det vil se ut. Og tenker om mannen skal ha forlovelsesring eller ikke...

#denfølelsen

Anonymous poster hash: 8eebe...eff

 

Jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

I går viste han meg plutselig flere bryllupsrelaterte youtubefilmer/bryllupsklærfilmer på telefonen sin. Tenkte ikke så alt for mye over det i starten i hvert fall. Så på kvelden begynte vi av en eller annen grunn å snakke om bryllupet vårt, hvorpå han plutselig sier (litt tullete, mest for å ro tror jeg ;) ) "men hvem har sagt at vi skal gifte oss? Og først må jeg spørre faren din om lov." (jeg har siden jeg var liten drømt om at min brudgom skal spørre foreldrene mine først, og det er et ønske han også har fant vi ut i starten av forholdet).

Jeg har en følelse av at han har begynt å tenke litt skikkelig jeg... (fikk jo beskjed for noen måneder siden at ikke jeg måtte snakke om bryllup, "mase", og at han ville ha meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når du sietter og har mye du skal lese (skolerelatert), men blir sittende å fantasere om at du har en ring på fingeren, og hva slags type, og prøver å se for deg hvordan det vil se ut. Og tenker om mannen skal ha forlovelsesring eller ikke...

#denfølelsen

Anonymous poster hash: 8eebe...eff

 

Samma her..  :plystre: Sit stadig og ser på fingeren og fantaserar om å skulle vise verdas finaste ring til alle.. Har venta ei stund no då, så får vel berre vente litt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma her..  :plystre: Sit stadig og ser på fingeren og fantaserar om å skulle vise verdas finaste ring til alle.. Har venta ei stund no då, så får vel berre vente litt til..

Jeg håper bare han klarer å velge ut en ring som faktisk er (skikkelig) fin, hvis han frir med ring... Vi har litt forskjellig stil (og han har ikke vært helt heldig med alle smykker jeg har fått tidligere i forholdet)... Får prøve å hinte litt med hva jeg liker kanskje.. :vetikke:  :glare: Går jo evt an å kjøpe nye, fine, gifteringer da, hvor jeg kan ha en finger med i spillet ;)

Forresten, hvilken hånd skal forlovelsesringen sitte på i Norge? Høyre eller venstre?

Anonymous poster hash: 8eebe...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I Norge er høyre vanligst for både forlovelse og giftering.

Anonymous poster hash: 8ed06...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er høyre vanligst for både forlovelse og giftering.

Anonymous poster hash: 8ed06...00d

Vi har våre forlovelsesringer på venstre kommer til å ha gifteringene der å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har våre forlovelsesringer på venstre kommer til å ha gifteringene der å.

Men i Norge er det vanlig å ha de på høyre, ettersom det er det ts lurer på ;)

Hvorfor skjønner jeg forsåvidt ikke. Nesten alle andre land har de på venstre...

Anonymous poster hash: a1229...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i Norge er det vanlig å ha de på høyre, ettersom det er det ts lurer på ;)

Hvorfor skjønner jeg forsåvidt ikke. Nesten alle andre land har de på venstre...

Anonymous poster hash: a1229...70e

Her er svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...