Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Fordi han er sagt at det er hans oppgave å gjøre som mann, så jeg får ikke lov. Dessuten er det å gifte oss litt lenger frem i planene egentlig. Også er jeg ganske så konservativ av meg når det kommer til slike ting :fnise:

Egentlig vil jeg si meg enig med deg der, men så har det seg sånn at de problemene vi har om dagen går på det at vi begge sliter litt med at vi ikke bor sammen. Før jeg begynte på en master nå i høst hadde vi bodd sammen i over 2 år, og selv har jeg vært samboer før. Det endte i brudd, så jeg sliter litt med å tro at jeg ikke skal bli fortlatt denne gangen også. Derfor hadde et frieri hjulpet meg gjennom denne tiden. :)

beklager altså, men hvis man har så grunnleggende lite tillit til hverandre bør man heller jobbe mot å bygge opp den FØR man snakker om å gifte seg. Forlovelse er ikke et middel for å gjøre forholdet bedre, det er noe man gjør når man tenker "akkurat slik det er nå - sånn kan jeg tenke meg å ha det resten av livet".

Anonym poster: 1c412bbf5c214c597496e4466fb3f90b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

beklager altså, men hvis man har så grunnleggende lite tillit til hverandre bør man heller jobbe mot å bygge opp den FØR man snakker om å gifte seg. Forlovelse er ikke et middel for å gjøre forholdet bedre, det er noe man gjør når man tenker "akkurat slik det er nå - sånn kan jeg tenke meg å ha det resten av livet".

Anonym poster: 1c412bbf5c214c597496e4466fb3f90b

Unge mødre hører sjelden på råd og tar støtt dumme valg. Dette forholdet deres er dømt til å feiles

Anonym poster: b156495ca98958179ccc62f5f6c29212

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge mødre hører sjelden på råd og tar støtt dumme valg. Dette forholdet deres er dømt til å feiles

Anonym poster: b156495ca98958179ccc62f5f6c29212

Feil tråd.

Men uansett, skjerping TS. Du stresser for mye med forhold i ung alder

Anonym poster: b156495ca98958179ccc62f5f6c29212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager altså, men hvis man har så grunnleggende lite tillit til hverandre bør man heller jobbe mot å bygge opp den FØR man snakker om å gifte seg. Forlovelse er ikke et middel for å gjøre forholdet bedre, det er noe man gjør når man tenker "akkurat slik det er nå - sånn kan jeg tenke meg å ha det resten av livet".

Anonym poster: 1c412bbf5c214c597496e4466fb3f90b

Mitt nåværende forhold har aldri endt i brudd, bare for å presisere det. Så at det ble litt keitete formulert! Jeg har 110% tillitt til min kjære, så det er heller ikke et problem her i gården. Det eneste "problemet" vi har er at det er litt vanskelig/utfordrende å ikke bo sammen for øyeblikket. At dette er mannen jeg vil tilbringe resten av livet sammen med, er det ingen tvil om. Selvsagt vet jeg at forlovelse ikke er et middel for å gjøre forholdet bedre, men så kunne faktisk ikke forholdet blitt bedre enn det det er per i dag heller. Eneste er avstanden for øyeblikket. Men å være med kjæresten min, ja det kan jeg tenke meg å være resten av livet.

Unge mødre hører sjelden på råd og tar støtt dumme valg. Dette forholdet deres er dømt til å feiles

Anonym poster: b156495ca98958179ccc62f5f6c29212

Jeg har ikke barn?

Feil tråd.

Men uansett, skjerping TS. Du stresser for mye med forhold i ung alder

Anonym poster: b156495ca98958179ccc62f5f6c29212

Nå er jeg 23 år gammel, hva så om jeg vil ta mitt forhold videre? Jeg ønsker å kunne ta dette steget med min kjære. Forholdene oss i mellom ligger til rette for det, og jeg vet han planlegger noe (hans ord). Er det ikke lov til å glede seg til noe slikt da? Dette var ment som en tråd hvor man kunne dele felles tanker rundt dette, ikke surmagede innlegg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Tja, venta snart 8 år jeg :) Men jeg mener at så lenge man har det bra sammen, er ikke det å være gift viktigst. Men jeg håper å oppleve det en dag, om et par år til eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt motsatt jeg! håper ikke han frir før om lenge, og stormen av "harryfrierier" gir seg. men, jeg håper alle som venter på frieri blir overrasket av en vakker ring og rørt mann :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, venta snart 8 år jeg :) Men jeg mener at så lenge man har det bra sammen, er ikke det å være gift viktigst. Men jeg håper å oppleve det en dag, om et par år til eller noe slikt.

Veldig sant. Så lenge både jeg og mannen er fornøyd og har det bra, er det jo ikke noe stress. Men at det hadde vært veldig koselig og romantisk er det ingen tvil om!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Melder meg inn her. Jeg og sambo har vært sammen i 4 år, bodd sammen i tre av dem og vært venner siden vi gikk i bleier :) Han har sagt at han ønsker å fri til meg, så jeg må sitte pent på hendene mine til han får ut fingeren :dry: Noen framgang hos dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forlovet :-) skjedde en mnd etter jeg skrev her :ler:

Gratulerer!

Jeg og samboeren har snakket om at vi skal gifte oss en gang, men vet ikke hva han tenker om når det skal skje. Jeg håper han frir iløpet av dette året :)

Noen tips om hvordan jeg kan hinte uten at det blir for opplagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Gratulerer! Hvordan skjedde det om jeg får spørre? :)

Takk! I utlandet på ferie :)

Gratulerer!

Jeg og samboeren har snakket om at vi skal gifte oss en gang, men vet ikke hva han tenker om når det skal skje. Jeg håper han frir iløpet av dette året :)

Noen tips om hvordan jeg kan hinte uten at det blir for opplagt?

Haha. Min var fullstendig klar over hva jeg mente, og hvor mye jeg ønsker å gifte meg. Ikke noen subtile hint her i gården altså. Mannfolk tar ikke hint uansett. Kan dere ikke bare snakke om når dere ser for dere et bryllup? Om han mener om 5 år og du om 2, er det jo noe å snakke om. Vi har hatt en avtale om at etter studier kan vi tenke på det. Jeg har hele tiden visst at det ikke skjer mens vi studerer, og derfor har det vært levelig på en måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Daenerys, mannfolk er generelt ikke gode på hinting. Jeg sa rett ut til kjæresten min at jeg ønsket å gifte meg med ham, og at jeg vurderte å fri. Han fortalte at han også ønsket å gifte seg med meg etterhvert, men at han fryktelig gjerne ville være den som fridde.

Det er enklere å si rett ut hva man ønsker og tenker, jeg tror hinting på sikt bare skaper frustrasjon hos begge parter :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor dere skal sitte der å vente som små piker på at mannen skal finne frem en fin nok ring å fri?

Jada, det er romantisk og alt det der. Men fremtiden sammen trenger ikke å stakes ut av mannen pga holdningen om at det er hans oppgave å fri.

Ta saken i egne hender så blir det bryllup i 2013 på flere av dere også. :-)

Koselig tråd:-)

Vel, jeg vil ha romantikken i behold ved at han frir til meg <3 Mitt ansvar vil da være å kommunisere tydelig at jeg ønsker å bli fridd til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forlovet :-) skjedde en mnd etter jeg skrev her :ler:

Hihi, sammenhengen er klar og tydelig;) Gratulerer så mye:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men dere som håper på frieri, kan dere ikke fri selv da? Sånn at dere vet hvor hen dere står og at fyren deres har samme mål med forholdet, som dere har?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg venter i spenning. "Kravet" om å treffe alle i familien hans er nå innfridd ( familien bor ikke i norge). Så nå MÅ det være like om hjørnet. Vi var å så på ringer i Paris i julen, og ringstørrelsen har han notert ned :rodmer: .

Utolmodig til de grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, jeg blir matt av "jeg synes han skal friii, for det er såååå romantisk" :fnise: Høres ut som fjortishøns hele gjengen. Like ille som de som er der at de "måååå ha baby snart for å bekrefte forholdet...".......

Og ja, jeg er gift selv. Vi snakket om det en kveld vi satt ute i kveldssola, var gift tre mnd etter ;)

Anonym poster: 810d390c76f417fe6c912c907c2de002

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, jeg blir matt av "jeg synes han skal friii, for det er såååå romantisk" :fnise: Høres ut som fjortishøns hele gjengen. Like ille som de som er der at de "måååå ha baby snart for å bekrefte forholdet...".......

Og ja, jeg er gift selv. Vi snakket om det en kveld vi satt ute i kveldssola, var gift tre mnd etter ;)

Anonym poster: 810d390c76f417fe6c912c907c2de002

Samme her. Vi hadde vært sammen i 7 år, og snakket om forlovelse og bryllup sammen en kveld. Fant ut at vi ønsket å gifte oss. Gikk sammen dagen etter og kjøpte noen ringer.

Anonym poster: b156495ca98958179ccc62f5f6c29212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Daenerys, mannfolk er generelt ikke gode på hinting. Jeg sa rett ut til kjæresten min at jeg ønsket å gifte meg med ham, og at jeg vurderte å fri. Han fortalte at han også ønsket å gifte seg med meg etterhvert, men at han fryktelig gjerne ville være den som fridde.

Det er enklere å si rett ut hva man ønsker og tenker, jeg tror hinting på sikt bare skaper frustrasjon hos begge parter :)

Er ikke alltid det å si det rett ut faller i god jord heller... Sa rett ut til samboern min for noen måneder siden at det hadde vært helt greit om han fridde snart. Da freaka han helt og mente jeg ødela spenningen som følger med når han skal fri :glare: Dette endte da i en stor krangel hvor jeg ble veldig såra.

Men nå vet han hvertfall hvor jeg står! Han har sagt at han kommer til å fri innen 2 år, så da får jeg vel bare håpe jeg slipper å vente så altfor lenge :P

Endret av Gummiloppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...