Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Au! :-(

 

Mitt eget bryllup er det jeg husker som det verste. Jeg brukte et år på planleggingen, og ordnet så og si alt på egenhånd. Som brud tenkte jeg at det var viktigst at gjestene fikk en god opplevelse, og derfor tok jeg hensyn til dem ønsker helt frem til den store dagen. Eneste jeg IKKE tok hensyn til gjaldt hva slags bryllupskake vi skulle ha, og min far ble irritert fordi jeg valgte noe "utradisjonelt". Ellers valgte jeg en middag jeg selv ikke likte, men dette er mat "alle andre" liker.

Uansett, dagen kom, og det høljet ned i bøtter og spann. Det var den mest regnfulle sommeren på mange år. Jeg kjørte meg selv til frisøren, for forloveden min hadde ikke gidd til å være med der. Var jo så tidlig på morgenen... Fra frisøren trasket jeg alene under paraplyen, og på brudesalongen skiftet jeg til den svære kjolen min. Måtte ringe en maxitaxi som kunne hente meg, for kjolen var for stor for en vanlig bil. Da jeg kom til kirken, fortsatt alene, var det ikke en sjel å se. Det regnet fortsatt kraftig, og jeg måtte løpe gjennom 100 meter med kirkegård, i en gigantisk kjole, og med en paraply som sang på siste verset. Grusvei fylt med vannpytter, og da jeg prøvde å hoppe over én av disse, rev hælen min opp litt av kanten på kjolen. Kom meg endelig inn i kirkens bakrom, like våt og skitten som en druknet katt, og det første min mor sier til meg: "Brudepiken har ikke fått levert de blomstene hun skal ha i håret!" Og de neste femten minuttene handlet om å finne disse hersens blomstene. Vielsen etterpå var helt grei, mange våte øyekroker; selv klarte jeg å holde tårene unna.

Etter vielsen høljer det fortsatt, og vi slenger oss inn i veteranbilen som venter. Rettelse: Mannen slenger seg inn, og blir sittende og se på at jeg prøver å få hele kjolen inn i bilen. Så bærer det videre til fotografen, og etter det måtte jeg sitte i en egen bil, for kjolen tok hele baksetet. Mannen kommer til lokalet først, og går inn til gjestene uten å vente på sin brud. Så da jeg ankommer, fortsatt våt og kjolen krøllet og skitten, er det ikke en kjeft å se. Går rett inn på nærmeste toalett for å ordne sminke og hår. Og endelig kunne jeg slappe av og nyte dagen. Trodde jeg.

Middagen ble servert, alle hadde indrefilet, jeg hadde bedt om å få kyllingfilet i stedet. Dette er et av de finere hotellene i storbyen jeg bor i, og det kostet virkelig skjorta å ha bryllupet der. Da jeg fikk servert KYLLINGLÅR med skinn og bein, da begynte jeg å bli oppgitt. Sier det til mannen, men han er mest opptatt av sin egen indrefilet. Jeg endte opp med å spise litt poteter og grønnsaker. Og jeg tenkte at: "Ja ja, shit au".

Hver gang vi fikk noe servert, kom min tante opp til meg og spurte om hun fikk glutenfritt. Gang på gang måtte jeg bekrefte at ja, det fikk hun.

Toadtmasteren hadde den tørreste humoren, og han klarte å drepe enhver form for lystig lag. Hver gang folk hadde fått i gang gode samtaler, klarte han å reise seg for å "si noen ord". Det ble flau stillhet etterpå, hver eneste gang.

Brudgommens kompiser drakk seg dritings, og var mest opptatt av å bruke selskapet som vorspiel. De stakk på byen etterhvert.

På slutten av en halvkjip og klein fest med konservative tanter og onkler, kom endelig mine to brødre med sin lille overraskelse til meg. De hadde lagd en videosnutt hvor de dramatiserte (overdramatiserte) hvordan jeg noen ganger lo til jeg tisset på meg. Det var ren utdriting av meg. Etter det var jeg bare lei, takket for meg og gikk til sengs. Var så sliten, lei og nedbrutt at mannen kunne se langt etter noe action i senga den natta.

Tiden etter fikk jeg høre av mange at det var et utrolig fint bryllup. Bare dumt at jeg selv ikke opplevde det slik...

Anonymous poster hash: 08254...730

Jeg er såå lei for at du opplevde dagen din sånn. Blir også litt trist av at dette er det du husker av din mann fra bryllupsdagen deres

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler med deg som opplevde dagen din så negativt. Litt av en forlover, og den brudgommen burde ristes!  Her tok det værmessig fullstendig av, og vi fikk brynt oss på logistikk. Det nærmer seg 15 års bryllupsdag, og jeg blogget hele historien i fjor, tror ikke jeg orker å skrive den på nytt, men den står her: http://tujanka.blogg.no/1410261924_bryllup_til_besvr.html I tillegg hadde "festlige sjeler" frosset ned alt bestikk, stengt vannet i huset, og byttet ut madrassene våre med to søkkvåte... Men vi tok en god hevn på de skyldige året etter;-) Det er action på landet!



Anonymous poster hash: 17a0f...475
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var i bryllup i våres. Var kun invitert til festen etter middagen, men tenkte det skulle bli koselig å få være med på kake, kaffe og kanskje en liten tale eller to. Men neida, da vi ankom fikk vi vite at kake og kaffe var servert som dessert etter middagen, og at vi kunne kjøpe oss drikke i baren om vi ville ha noe servering. 

Så satt noen på noe pop på Spotify og så satt folk i små klynger og snakket seg i mellom resten av kvelden. Kjedeligste bryllupet jeg har vært med på! 

Anonymous poster hash: 965d3...573

 

Merkelig....

Invitere på kaffe og kaker, uten å servere kaffe og kaker. Det der var jo helt merkelig!

Anonymous poster hash: a28fb...592

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Mitt bryllup var både verst og best,for å si det sånn.

Brudgommen var helt nevrotisk,fordi vi skulle vies på en privat strand,men så høljet det ned med regn,og han ble helt ut av kontroll: -D

Vi fikk ordnet det da,og hadde det hjemme på et gårdstun(under partytelt).Hadde en musiker fra USA som spilte og sang min favorittsang,og gjestene ante ikke at det ble bryllup da vi kun inviterte til fest.

Tror det var LITT dumt,da mange ville gitt gave(typisk),så var litt nedtur der.Mannen hadde for bedt tale,men han fikk panikk,og sa bare: Jeg elsker deg!

Noen festet så til de grader at de ble så fulle at de måtte dra etter bare et par timer(greit nok da).

En ustabil brudgom og folk med dårlig samvittighet,det var ikke ok.

Samtidig var det mye positivt,som at noen ble til morgenkvisten,det sluttet å regne,og vi tente bål på stranden:-) Er ikke så glad i oppmerksomhet,så ble selv litt distrahert av at noen filmet og tok bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at jeg som forlover ble nærmest beordret av bruden til å sende en melding til ei gjest som sa samme dag hun ikke kunne komme (var krise med ei gravid venninne) for å fortelle henne at hun måtte betale hotellrommet sitt selv, for bruden bare orket ikke å tenke på slike ting på sin store dag der hun satt i frisørstolen i flere timer...

Ja, hun ble en skikkelig bridezilla på bryllupsdagen sin og forventet at jeg nærmest skulle være hennes personlige slave. Alt fra å ordne lokalet/rydde dagen etter, til å rydde i bilen hennes for å få med alle gavene... Helt utrolig hva enkelte krever fordi de virkelig tror de er prinsesser som fortjener 100% oppvartning. Tror de har misforstått poenget med å gifte seg.

Anonymous poster hash: 4d873...f69

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt bryllup var veldig bra på mange måter. Men min forlover hadde laget en tale med masse overdrivelser og til og med to løgner, bare utdriting av meg. Tåler en spøk og har god selvironi, men det var ikke helt dagen jeg hadde lyst å bli løyet om.. Festen var i mine øyne mislykket. Hadde laget musikkliste med masse musikk fra de fleste sjangere. Men så var der to som begynte å mase at vi bare måtte spille svingmusikk for det var det folk likte og folk ville danse. Det var dansemusikk og det er jo ikke alle som danser sving. Jeg ble stresset av det og hver gang det ikke var folk på dansegulvet ble jeg mast på om å bytte sang, enda der var bra musikk. Men folk måtte jo få lov å sitte litt å snakke. Ble så sliten av maset at jeg gikk ut en tur, men ble straks hentet inn forde noe hadde logget av Spotify og jeg måtte ordne opp. Jeg fikk ikke slappe av og hadde ikke sett for meg at jeg måtte være dj i eget bryllup. Jeg gikk og satte meg på rommet en stund helt alene for å slippe maset. Gikk ikke ann å si i fra til de som maste heller, enda hvor mye jeg sa at musikken bare kunne gå etter lista. Likte ikke festen i det hele tatt, litt skuffet. Men trøster meg med at vi hadde en nydelig vielse og kjempe god middag.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brudeparet har møttes i 2010 og innen 2014 hadde de tre barn sammen. Det gikk altså fort.

Under en av talene i bryllupet deres i sommer, ble det GANG PÅ GANG poengtert at brudeparet hadde "stått på for konge og fedreland", "vært aktive i horisontalen", "holdt varmen godt om vinteren" etc etc.

Vi var over 90 gjester, og det var utrolig ubehagelig når BRUDENS FAR sto og spøkte om hvor jævlig mye dattera hans måtte ha pult for å få tre unger på fire år. Ikke min humor hvertfall.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudeparet har møttes i 2010 og innen 2014 hadde de tre barn sammen. Det gikk altså fort.

Under en av talene i bryllupet deres i sommer, ble det GANG PÅ GANG poengtert at brudeparet hadde "stått på for konge og fedreland", "vært aktive i horisontalen", "holdt varmen godt om vinteren" etc etc.

Vi var over 90 gjester, og det var utrolig ubehagelig når BRUDENS FAR sto og spøkte om hvor jævlig mye dattera hans måtte ha pult for å få tre unger på fire år. Ikke min humor hvertfall.

Hahahahaha!

Anonymous poster hash: e9b2b...a09

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudeparet har møttes i 2010 og innen 2014 hadde de tre barn sammen. Det gikk altså fort.

Under en av talene i bryllupet deres i sommer, ble det GANG PÅ GANG poengtert at brudeparet hadde "stått på for konge og fedreland", "vært aktive i horisontalen", "holdt varmen godt om vinteren" etc etc.

Vi var over 90 gjester, og det var utrolig ubehagelig når BRUDENS FAR sto og spøkte om hvor jævlig mye dattera hans måtte ha pult for å få tre unger på fire år. Ikke min humor hvertfall.

Hvis bruden er særdeles kristen og skulle bli prest (før hun plutselig måtte gifte seg i all hast) så kjenner jeg disse folka og var i bryllupet! :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bruden er særdeles kristen og skulle bli prest (før hun plutselig måtte gifte seg i all hast) så kjenner jeg disse folka og var i bryllupet! :D

Bruden er ikke veldig kristen og har ikke mulighet til å studere teologi :)

Rart at det er flere slike bryllup!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruden er ikke veldig kristen og har ikke mulighet til å studere teologi :)

Rart at det er flere slike bryllup!

Det kom i grunn ganske overraskende, jeg hadde ikke trodd det skulle være flere av den sorten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ble bedt i et bryllup mitt i uken, tror det var en onsdag eller torsdag. Så vi måtte ta oss fri fra jobben for å være tilstede i kirken. Dette bryllupet var i en annen by så det var ikke bare å reise hjem etter vielsen.
For dette var et selskap som var delt i to, altså noen fikk middag og noen fikk bare kaker. Vi ( tanter og onkler) ble bedt på kaker. 
Litt dumt når man skal være tilstede i kirken og ikke til middag, så det var mye tid til overs mens vi ventet på at middagen var over og vi skulle komme.
Vi ble gående rundt i et lite sted med toppen 30 hus i finstasen og titte på klokken. Når tiden endelig var inne for oss å møte på festen, hadde de så mye mat igjen at de ba oss inn på restemat. Det ble litt kleint å skulle spise når de andre allerede var ferdig, men vi var sultne så det var kjærkomment. Men må si jeg synes det var spesielt.



Anonymous poster hash: 368c2...b0f
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble bedt til kaffe i et bryllup med kjøretur 5 timer fra der vi bor. En vei. Vi dro ikke for å si det sånn. ..

Anonymous poster hash: 0924e...017

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt bedt kun til kaffe og kake i bryllup i utlandet.

Anonymous poster hash: 2ed6a...330

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt bedt kun til kaffe og kake i bryllup i utlandet.

Anonymous poster hash: 2ed6a...330

:hakeslepp:

Anonymous poster hash: 68c1e...739

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har blitt bedt kun til kaffe og kake i bryllup i utlandet.

Anonymous poster hash: 2ed6a...330

 

Jeg er en av de få som ikke har noe i mot å bli bedt som kaffegjest, men denne ble sær til og med for meg :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Dro du? :P

 

Gjorde faktisk det.

 

Det var temmelig triste omstendigheter som førte til at brudeparet valgte den feiringen de hadde, og jeg valgte å se bort i fra at det ble en dyr tur for kaffe og kaker.

Anonymous poster hash: 2ed6a...330

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudeparet har møttes i 2010 og innen 2014 hadde de tre barn sammen. Det gikk altså fort.

Under en av talene i bryllupet deres i sommer, ble det GANG PÅ GANG poengtert at brudeparet hadde "stått på for konge og fedreland", "vært aktive i horisontalen", "holdt varmen godt om vinteren" etc etc.

Vi var over 90 gjester, og det var utrolig ubehagelig når BRUDENS FAR sto og spøkte om hvor jævlig mye dattera hans måtte ha pult for å få tre unger på fire år. Ikke min humor hvertfall.

Jeg synes det var litt vittig :ler:

 

Men alt sånt har med kontekst og sånt å gjøre, og i et så stort bryllup er man dømt til at antageligvis de aller fleste synes dette er litt flaut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...