Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer også på hvorfor enkelte mennesker spiser sårskorper, buser, negler o.l.

Samme med dyr som spiser sin egen morkake. Er dette et instinkt av noe slag?

Anonymous poster hash: 4f7d5...195

Neglebiting oppstår ihvertfall oftest i barndommen, det er en nervøs handling som trigges av stressende situasjoner eller angst i forbindelse med trauma av noe slag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neglebiting oppstår ihvertfall oftest i barndommen, det er en nervøs handling som trigges av stressende situasjoner eller angst i forbindelse med trauma av noe slag.

Så man kan anta at folk som biter negler har opplevd noe stressende/traumatisk i barndommen?

Anonymous poster hash: 4f7d5...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan anta at folk som biter negler har opplevd noe stressende/traumatisk i barndommen?

Anonymous poster hash: 4f7d5...195

Det eneste traumatiske jeg opplevde i min barndom var at faren min bet negler. Kanskje ikke så rart at jeg selv gjør det idag.

Anonymous poster hash: a45db...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hvorfor enkelte mennesker spiser sårskorper, buser, negler o.l.

Samme med dyr som spiser sin egen morkake. Er dette et instinkt av noe slag?

Anonymous poster hash: 4f7d5...195

Åh fy! Jeg skumleste og trodde du skrev "lurer på hvorfor enkelte mennesker spiser sårskorper, buser, negler, sin egen morkake." Blæ.. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et sted at å være redd for insekter stammer fra da menesker bodde i huler. Jeg har også rlest at å være kilen stammer fra noen lunde det samme. Det er en respons på at man tror noe kravler på en.

Så det jeg lurer på her er om det er sammenheng mellom å være redd for insekter og å være kilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er ganske kilen av meg, men finnes ikke redd for insekter. Ingen sammenheng på meg i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så man kan anta at folk som biter negler har opplevd noe stressende/traumatisk i barndommen?

Anonymous poster hash: 4f7d5...195

Det trenger ikke være noe alvorlig traume, det kan være så simpelt som at de mistet yndlingsbamsen sin i et sart stadie.

Mange barn begynner feks å bite negler når foreldrene skiller seg, fordi den verden de kjenner endrer seg. Ikke nødvendigvis fordi skilsmissen er spesielt opprivende eller vanskelig, men rett og slett fordi barnet ikke føler seg trygg på situasjonen.

Det gjelder dog ikke alle, men man kan anta at *noe* har skjedd forut for negelbitingen fordi neglebiting er en nervøs handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være noe alvorlig traume, det kan være så simpelt som at de mistet yndlingsbamsen sin i et sart stadie.

Mange barn begynner feks å bite negler når foreldrene skiller seg, fordi den verden de kjenner endrer seg. Ikke nødvendigvis fordi skilsmissen er spesielt opprivende eller vanskelig, men rett og slett fordi barnet ikke føler seg trygg på situasjonen.

Det gjelder dog ikke alle, men man kan anta at *noe* har skjedd forut for negelbitingen fordi neglebiting er en nervøs handling.

Finner du på dettte selv, eller kan du backe det opp?

Anonymous poster hash: a45db...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en rar drøm og begynte etter det å lure på:

Hvis man er vitne til foreksempel en skoleskyting eller en voldtekt, og man tar livet av skyteren eller banker opp voldtektsmannen, kan man bli dømt for drap og vold?

Anonymous poster hash: 345fc...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en rar drøm og begynte etter det å lure på:

Hvis man er vitne til foreksempel en skoleskyting eller en voldtekt, og man tar livet av skyteren eller banker opp voldtektsmannen, kan man bli dømt for drap og vold?

Anonymous poster hash: 345fc...394

Vil tro det, men det er jo selvforsvar? Har alltid lært at selvforsvar er helt greit og ikke får noen dom, men det kan jeg egentlig ikke tenke meg.

Lurer skikkelig på hva som skjer når det kiler på huden når ingenting er borti? Når det klør og det ikke er noe borti, jeg forstår det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fisker drukne?

Ikke vanlige fisker med gjeller liksom, men sånn type hvaler og delfiner etc?

Hvaler og delfiner er ikke fisk, men de kan drukne. Det kan også vanlig fisk.

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en rar drøm og begynte etter det å lure på:

Hvis man er vitne til foreksempel en skoleskyting eller en voldtekt, og man tar livet av skyteren eller banker opp voldtektsmannen, kan man bli dømt for drap og vold?

Anonymous poster hash: 345fc...394

Ved voldtekten, så ja. Men ikke ved skytingen. Jeg spurte nemlig rettslæreren min om hvis en hadde skadet/drept Breivik om de ville bli dømt så sa hun nei.

I selvforsvar skal du bare bruke nok vold til at du kommer deg bort. Bruker du mer kan du bli dømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan fisker drukne?

Ikke vanlige fisker med gjeller liksom, men sånn type hvaler og delfiner etc?

Havpattedyr som hvaler og delfiner puster luft med lunger, så de må opp til overflaten alt fra hvert tiende minutt til en gang per time, alt ettersom hvilken art det er.

Delfiner som setter seg fast i fiskegarn, drukner om de ikke klarer å få blåsehullet over vannet.

Men det er også noen haiarter som kan drukne om de ikke er i bevegelse eller gjellene blir blokkert på en eller annen måte. Feks om den setter seg fast i garn eller annet ræl i havet, og gjellene blir blokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en rar drøm og begynte etter det å lure på:

Hvis man er vitne til foreksempel en skoleskyting eller en voldtekt, og man tar livet av skyteren eller banker opp voldtektsmannen, kan man bli dømt for drap og vold? Anonymous poster hash: 345fc...394

Spørsmålet er om du er i Norge, USA eller ett annet land i verden og gjør dette. Fordi lovene er forskjellige og der er manfe eventualiteter som spiller inn.

Anonymous poster hash: bea8a...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fisker drukne?

Ikke vanlige fisker med gjeller liksom, men sånn type hvaler og delfiner etc?

Har du noen gang sløyd en fisk?

Da vi du se at fisker har en "luftblære".

Skades den så er det slutt på fiskens fiskeegenskaper.

Anonymous poster hash: bea8a...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mainbitch

Har du noen gang sløyd en fisk?

Da vi du se at fisker har en "luftblære".

Skades den så er det slutt på fiskens fiskeegenskaper.

Anonymous poster hash: bea8a...de6

Nei jeg har aldri sløyet en fisk. Men okei greit å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...