Gå til innhold

Ville du kalt ditt barn Apollonia ?


AnonymBruker

  

110 stemmer

  1. 1. Ville du kalt ditt barn Apollonia ?

    • Ja
      2
    • Nei
      108


Anbefalte innlegg

Nei, men jeg ville ikke reagert om noen andre gjorde det. Er mange navn jeg stusser mer over. Klinger litt gresk, italiensk i mine ører. Helt OK dersom man har opphavet sitt fra disse strøkene, eller leter etter et unorsk navn.

Anonymous poster hash: 2eec1...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men jeg ville heller ikke kalt marnet mitt Katrine, Stine, Mads eller Simen.. Liler spesielle navn, men med tanke på at et veldig vanlig reiseselskap i norge heter Apollo ville jeg revurdert. Ja til spesielle navn, som ikke høres for mye ut som noe (ikke kult) som allerede finnes....

Anonymous poster hash: b82da...eb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med det navnet kommer ungen til å slite med at ALLE feilstaver navnet hennes hele livet. Er nok mange som hadde uttalt det feil også. For ikke å snakke om at det høres ut som et hotell eller reiseselskap. Så nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at søstra heitte Klamydia og broren heitte Herpes.

Her er flere fine navn med inspirasjon fra legevitenskapen. Hva med Angina, Salmonella eller Yersinia som jentenavn, og Tinnitus eller Karies som guttenavn?

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Her er flere fine navn med inspirasjon fra legevitenskapen. Hva med Angina, Salmonella eller Yersinia som jentenavn, og Tinnitus eller Karies som guttenavn?

Grusomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis mannen eller jeg var italienske. Dersom begge foreldre "bare"er norske uten noen sterk tilknyttning til italia eller andre land ved middelhavet , saa nei. Apollonia Pettersen blir liksom litt rart;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å hetse TS!

"navnet høres ut som en sykdom?" "Broren heter Herpes"?



Anonymous poster hash: 6760a...f4a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en slags frukt. Stygt navn.

Anonymous poster hash: ac854...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det høres ut som en slags frukt. Stygt navn.

Anonymous poster hash: ac854...0de

Apollon var en gresk gud for lys, lindring/tilfriskning, musikk, kunst og poesi.

Å kalle opp datteren sin etter en gresk guddommelig figur med sånne kvaliteter, kan jeg ikke se at er negativt.

Alle disse underlige, nedsettende kommentarene er vel egentlig bevis på hvor lite man lærer i norske skoler... :roll:

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...