Gå til innhold

Samboer i Forsvaret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

samboern min har akkurat fått seg fast stilling i Forsvaret, på Rena. Vi bor egentlig på andre siden av landet, i Norge Norge. Er det noen som har erfaring med det samme? Hvor ofte får dem perm? Jeg jobber som sykepleier og går en del ettermidagsvakter. Det går bra for nå, men jeg ønsker å få barn snart. er det noen andre sykepleiere som har erfaring med det samme, som feks jobber ettermiddag og natt, og mæ klare seg alene med barna ? Vi har ingen besteforeldre i nærheten til å sitte barnevakt heller :-(

Anonymous poster hash: a06fa...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff samboeren min hadde også slik jobb. Det værste var at de hadde sånn 4 årig rullering også, då han kunne aldri bli mer enn 4 år på et sted. Han fikk to betalte hjemreiser i mnd, men det er jo ikke nok. Han sluttet da vi fikk barn...

Klem til deg!

Anonymous poster hash: af3ae...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bo sammen med han på Rena? Hvilken stilling/grad har han? Er han grenader eller løytnant feks? Høres ut som en grenaderstilling om dere har vært samboere lenge men du står uten erfaring som forsvarsfrue. Om han jobber er det ikke perm, da er det vanlig ferie etter norsk lov i tillegg til at de får avspasere så og si all overtidsjobb. Jobber mye men får altså igjen for det. Er ikke sammenlignbart med soldaters permisjon.

Rena er litt ensomt, mye pendlere og ikke like sosialt som mange av nord områdene.

Uansett, dere må prate godt om dette og han må sette deg inn i hva jobben innebærer. Men det er ingenting å grue seg til, jeg har det ihvertfall helt fantastisk i forsvarstilværelsen og man får ta del i mye flott 😄

Anonymous poster hash: 20e6a...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider