Gå til innhold

Er det normalt at foreldre sier jeg elsker deg til barna sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns også det er feil. Man kan si at man elsker barna sine og foreldrene sine. OM dem, men ikke til dem.

Jeg syns Jeg elsker deg er mer naturlig mellom noen i et forhold. Derfor sier jeg Jeg elsker deg til mannen min, men Glad i deg til ungene.



Anonymous poster hash: 01b94...6fe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine har aldri sagt det til meg. De sier at de er glad i meg.

Hadde synes det var rart om de hadde sagt det nå.

Anonymous poster hash: 2f542...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler det om at jeg vil at barnet mitt skal vite akkurat hva jeg føler for ham. Jeg elsker ham faktisk, og jeg er så stolt av ham at hjertet mitt nesten sprekker og for meg er han helt fantastisk. Dette er noe ALLE barn burde få høre, og oppleve at er sant, fra sine foreldre.

Man kan la barna få vite at en er glad i dem, uten overdreven bruk av klisjeer og store ord. Jeg tror faktisk at barn som hele tiden blir overøst med svulstige ord og mye skryt, lett kan bli litt for godt vant med det. De kan bli så vant til det, at de blir deprimerte når de ikke blir overøst av kjærlige ord av andre. Barn trenger ikke alltid å dynges ned med ord om hvor fantastiske de er. Jeg mener det holder lenge med en gylden middelvei , både når det gjelder ordvalg og mengden skryt.

Anonymous poster hash: a9c59...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en ting å si det. Men og si det er ikke det samme som å vise det.



Anonymous poster hash: 60533...f75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt ung mor/white trash ting å si ja....

Anonymous poster hash: 6e02b...4cd

Du må være rusmissbruker, eller mindre begavet. Stakkars deg og stakkars dine barn.

Anonymous poster hash: a9608...bf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Storbritannina, Sverige, Danmark, USA, Tyskland og Sveits bet jeg det er vanlig å si dette.

Hvorfor er det galt å si dette i Norge?

Anonymous poster hash: fd6e3...4d6

Men forskjellen er vell at i disse landene har de ikke en egen måte å si "Glad i deg"?

På engelsk f.eks brukes "Love you" som både elsker deg og glad i deg. Samme i Sverige der Älskar dig brukes som begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier "elsker deg" til barnet mitt hver dag. Både morgen og kveld. Ser ikke noe rart i det. Men vet jo mange som ikke engang kan kysse sitt eget barn etter det er passert babystadiet. Det er nå enda rarere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Foreldrene mine sa aldri at de var glade i meg, jeg sier det hver dag til ungen at jeg er glad i han :) Men jeg sier ikke :elsker deg.

Men ser ikke noe galt i å si det. Jeg elsker jo selvsagt ungen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier "elsker deg" til barnet mitt hver dag. Både morgen og kveld. Ser ikke noe rart i det. Men vet jo mange som ikke engang kan kysse sitt eget barn etter det er passert babystadiet. Det er nå enda rarere.

Man driver da ikke og kysser sine egne barn, og sier at man elsker dem morgen og kveld? Man må la barna få ha noen intimgrenser.

Et lite kyss på kinnet i ny og ne, er ok. Men daglige smask på truten, samtidig som du forteller dem at du elsker dem, er å dra det for langt.

Anonymous poster hash: a9c59...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Man driver da ikke og kysser sine egne barn, og sier at man elsker dem morgen og kveld? Man må la barna få ha noen intimgrenser.

Et lite kyss på kinnet i ny og ne, er ok. Men daglige smask på truten, samtidig som du forteller dem at du elsker dem, er å dra det for langt.

Anonymous poster hash: a9c59...800

Du vil angre den dagen du mister et barn du bare av og til viste din kjærlighet til og bare sjeldent gav et kyss. Man kan aldri vise det nok.

Har tre venninner som har mistet sine barn gjennom tragiske hendelser. Husker enda det den ene sa til meg i begravelsen, ikke vær redd for å vise kjærlighet og skjemme bort ditt barn med omsorg og klemmer. EN dag kan det være for seint! Du vet aldri hvor lenge du har dem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffelattn

Det er litt ung mor/white trash ting å si ja....

Anonymous poster hash: 6e02b...4cd

Jeg er så veldig ikke white trash, er 40+++ og har to små barn under 3 år - og ser ikke at jeg gjør noe galt om jeg skulle finne på å si i passende øyeblikk - at jeg elsker dem.

Holy crap, what is this discussion about.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-"mamma elsker deg, vennen" også mene det i handlinger hver dag.

Anonymous poster hash: fd6e3...4d6

Ja,akkurat! Det gjør jeg yber dag flere ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier 99% av tida at jeg er gla i barnet mitt til barnet mitt.

I min familie sier vi ikke mye elsker til barna våre, husker ikke at mine foreldre har sagt at de elsker meg heller. Det å være gla i noen er mektig det og :)



Anonymous poster hash: da428...c66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier "elsker deg" til ungene mine hver dag :) Klemmer og koser masse, men kysser aldri på munnen.

Endret av Bettina82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil angre den dagen du mister et barn du bare av og til viste din kjærlighet til og bare sjeldent gav et kyss. Man kan aldri vise det nok.

Har tre venninner som har mistet sine barn gjennom tragiske hendelser. Husker enda det den ene sa til meg i begravelsen, ikke vær redd for å vise kjærlighet og skjemme bort ditt barn med omsorg og klemmer. EN dag kan det være for seint! Du vet aldri hvor lenge du har dem...

Vet du, man kan vise barnet sitt kjærlighet på en mindre klissete og intim måte, enn å benytte seg av klisjeord og kyss på munnen. Dette er noe som har blitt mer vanlig de siste årene, fordi vanlige ord og uttrykk tydeligvis ikke er godt nok i våre dager. Mener du virkelig at de som ikke bruker alle disse klissete og amerikansk-inspirerte ordene ikke er like glad i barna sine? Jeg har en sønn som ofte får høre at jeg er glad i ham, og som får mange gode klemmer. Jeg viser ham respekt på mange andre måter også. Men jeg driver ikke å kysser på ham, og bruker ikke ord som "elsker deg" for å vise min morskjærlighet til ham.

Anonymous poster hash: a9c59...800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil angre den dagen du mister et barn du bare av og til viste din kjærlighet til og bare sjeldent gav et kyss. Man kan aldri vise det nok.

Har tre venninner som har mistet sine barn gjennom tragiske hendelser. Husker enda det den ene sa til meg i begravelsen, ikke vær redd for å vise kjærlighet og skjemme bort ditt barn med omsorg og klemmer. EN dag kan det være for seint! Du vet aldri hvor lenge du har dem...

Du sier noe der. Man må VISE kjærligheten. Man trenger ikke å SI at man elsker barna hver dag.

Jeg vet at mamma og pappa elsker meg. Har absolutt ingen tvil om det, selv om de aldri har sagt at de elsker meg. Jeg tror ikke pappa noen gang har sagt at han er glad i meg heller faktisk. Mamma sier det kanskje en gang i året (i en typisk "vi sier det bare fordi vi er glad i deg vet du jenta mi"-setning).

Men de viser at de elsker meg hele tiden. Gjennom handlinger.

Anonymous poster hash: 2f542...65e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å selv velge andre former for å vise kjærlighet overfor barna sine er selvfølgelig luke bra.

Men å se noe negativt i å fortelle barna sine at de er elsket. Hvordan klarer man egentlig det? Da må man virkelig lete etter negative vinklinger, altså.

Anonymous poster hash: d196f...ab7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...