Gå til innhold

Er det normalt at foreldre sier jeg elsker deg til barna sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

För mig är det en självklarhet att säga det; jag älskar ju barnen mina!

....dock på ett helt annat sätt än min man.

Jag tycker det är viktigt att de får höra, och känna, att de älskade

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Er det rart? Hvordan er det rart? Er ikke barna sine det man elsker høyst her i verden? Og hvorfor skal de ikke få vite det?



Anonymous poster hash: eb162...1f3
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har alltid sagt at hun er glad i meg, men aldri brukt ordet elsker. Selv om jeg selvsagt vet hun gjør det ;) For meg er elsker rart også..



Anonymous poster hash: 78369...27a
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det hver dag til barna. Men mine foreldre har aldri gjort det.



Anonymous poster hash: 60bf2...e05
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes elsker blir rart, sier det kun i tredjeperson og ganske sjelden, ala "mamma elsker deg". For meg er elsker forebeholdt kjæreste, selv om man selvfølgelig elsker barna sine høyest av alt.

Bruker ordene "jeg er glad i deg" daglig, føler det er mer passende og jordnært for meg.

Endret av FrkHumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres dette galt ut.

Anonymous poster hash: 91c98...3be

I Storbritannina, Sverige, Danmark, USA, Tyskland og Sveits bet jeg det er vanlig å si dette.

Hvorfor er det galt å si dette i Norge?

Anonymous poster hash: fd6e3...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og jeg sier hele tiden, enten det er ansikt til ansikt, epost eller over telefon, at vi er glade i hverandre. Vi bruker uttrykket "glad i", men kunne like greit brukt "elske".

Jeg synes det er en fin ting jeg å si det. Jeg vet at mamma elsker meg og jeg elsker henne, men det er utrolig godt med de ordene likevel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart, men jeg har aldri hatt noe forhold til det ordet bortsett fra kjærester. Har alltid brukt "glad i".

Jeg sier glad i deg til barnet mitt (3 åring) hver dag, men nå i det siste har hun begynt å si at hun elsker meg, og da sier jeg jo at jeg elsker henne også..Selv om jeg jeg syns det er litt kleint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Det er normalt i min verden. Jeg har også fortalt min mor i voksen alder at jeg elsker henne så høyt som en datter kan elske sin mor. Det finnes ulike typer kjærlighet. Forskjell på å elske ens barn og ens foreldre, men begge deler er like fullt kjærlighet om man føler det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det er noe rart med det ordet. Man elsker jo barna sine veldig høyt, hvorfor bare si glad i deg, når man virkelig elsker barnet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe rart med det ordet. Man elsker jo barna sine veldig høyt, hvorfor bare si glad i deg, når man virkelig elsker barnet sitt.

Nordmenn er vel litt stivbente....

Anonymous poster hash: fd6e3...4d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Sier titt og ofte til sønnen at jeg er kjempeglad i ham og for ham..Men *elsker* begrepet...det føles feil å si ....Selv om jeg føler det sånn i mammahjertet at jeg elsker ham :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne debatten har vært tatt her tusen ganger. Noen sier "elsker deg" til barna sine, andre sier "glad i deg". Er det mer å si?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden finner dere det rart? Jeg ser ikke hvorfor det bare skulle være forbeholdt mannen sin, det ligger jo ikke noe seksuelt i ordet elske. For meg er å elske noen øverst på skalaen, hvor der å være glad i noen ligger under. Ungen min er det næreste og kjæreste jeg har, den jeg setter høyest her i verden og den jeg elsker mer enn noe annet. Jeg elsker mannen også, og selv om det er helt andre følelser kan de ikke sammenlignes med hvor sterkt jeg elsker ungen min. Så selvsagt sier jeg det til han, og det kommer jeg aldri til å slutte med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det stort sett hver dag!

og får ett trygt barn som blomstrer! :danse: jeg er heldig :blomst:



Anonymous poster hash: 2c143...47a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...