Gå til innhold

Barnets første ski?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kjøper man?

Ski som passer vinterstøvler eller ski og skisko? Sønnen min blir 3 i mars, så dette blir første året med ski på beina :)



Anonymous poster hash: 87445...ffd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ski og skisko ville jeg valgt. Hadde mine første ski da jeg var 1,5 og ble tidlig glad i å gå på ski. Ser for meg att ski som skal brukes på vanlige sko ikke er like gode. Også viktig å sette seg litt inn i smøring da ingen ting ødelegger skigleden mer enn glatte ski

Anonymous poster hash: fd964...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ski og vanlige vintersport til stesønnen min. Funket dårlig, så vi kjøper vanlige ski og støvler til minsten som nå er 1,5 år.

Anonymous poster hash: 9ab84...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ski og skisko gir best kontroll, og dermed også mest skiglede.

Husk også at de færreste barn sliter noe særlig på skiskoene i løpet av en sesong, og at disse derfor kan kjøpes brukt/arves. Det med at barn ikke skal arve andres sko gjelder hverdagssko, som både giver og mottaker bruker ofte og mye. Et par sko som både giver og mottaker bruker noen få ganger i en sesong kan trygt brukes av flere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler;

Smørefrie ski -så kan barnet spenne av og på seg skiene og bruke de uten for mye planlegging først. Det er tungvidt å måtte smøre kun for å traske rundt i hagen en time før leggetid.

Staver -kjøp staver som de kan bruke i oppover bakke feks, lurt å lære diagonalgange uten. Da lærer de fortere å skli på skiene framfor å traske med de.

Skisko -sitter mye bedre på bena enn støvelbinding og barnet kan bevege beina mye friere og lettere. Ski med skobinding har også fort for å løsne og dette av.

Ellers bør dere heller kjøpe for korte enn for lange si, det er mye lettere å ha kontroll på + finn noen som er litt brede.

Anonymous poster hash: 0a420...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...