Gå til innhold

2-åring som aldri blir trøtt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2-åringen blir ikke trøtt!! Det er i alle fall slik det virker.

Eksempelvis så var hun LYS våken frem til klokken 23:00 i går. Det var ikke en gang snakk om å få henne til å sove. Så våkner hun igjen klokken 05:30, og er lys våken. Har ikke sovet noe i dag, og regner med at vi får samme problem i kveld.

Hun sover heller ikke i barnehagen lenger. Det er full rulle HELE dagen. Godteri får hun ikke. Har noen tips? Vi sovner jo nesten før henne....



Anonymous poster hash: 7d3b3...6d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Jeg vet at søvnbehovet varierer, men 6,5 timer i døgnet må da være alt for lite?

Virker som om dere har kommet inn i en ond sirkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut! Jeg var et slikt barn selv - sovna sent, sto opp grytidlig og sluttet tidlig med å sove på dagen. Pappa prøvde engang å kjøre bil med meg for at jeg skulle bli trøtt, haha!

Det roer seg skal du se, men noen barn trenger mindre søvn. Broren min var stikk motsatt. Han måtte nesten tvinges til å åpne øynene, han sov HELE tiden!

Nyt tiden dere har sammen nå! Hun er i sin mest aktive og kanskje mest spennende alder. Mamma sier det ofte at hun savner den tiden, selv om det var slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt grusomt ut! Har dere faste kveldsrutiner? Har hun alltid vært slik? Sikker på at ikke noe plager henne som f eks intoleranser eller allergier?

Anonymous poster hash: 1f932...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi synger, leser bøker, er stille, går ut... prøver det meste.

Det var som om alt snudde om plutselig. Hun la seg helt fint mellom 19:00 og 19:30 veldig lenge, men nå er det som om hun er full av energi hele tiden. Vi har lurt på ADHD, men det gjenspeiler vel ikke på denne måten?

Allergier er hun sjekket for.

Ut over dette er hun frisk og rask, og veldig sjeldent syk.



Anonymous poster hash: 7d3b3...6d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold ut! Jeg var et slikt barn selv - sovna sent, sto opp grytidlig og sluttet tidlig med å sove på dagen. Pappa prøvde engang å kjøre bil med meg for at jeg skulle bli trøtt, haha!

Det roer seg skal du se, men noen barn trenger mindre søvn. Broren min var stikk motsatt. Han måtte nesten tvinges til å åpne øynene, han sov HELE tiden!

Nyt tiden dere har sammen nå! Hun er i sin mest aktive og kanskje mest spennende alder. Mamma sier det ofte at hun savner den tiden, selv om det var slitsomt.

Jeg forstår at barn har ulikt søvnbehov, men synes at så få timer er veldig lite for en 2-åring? Hun er tross alt i barnhagen store deler av dagen, samt at vi er mye ute med henne etter dette.. Hadde hun vært lite i ro, så kunne jeg ha forstått det, men jeg forstår virkelig ikke hva som skjer.

Anonymous poster hash: 7d3b3...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg hadde i vertfall ikke ADHD. Jeg var sånn som sovna 23 og våkna igjen 04, klar for en ny dag!

Har det pågått lenge da? Mest sannsynlig er det bare en fase :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har kommet nå i høst kan det være at den "innebygde" klokka hun har er litt ute av styr på grunn av korte, mørke dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har kommet nå i høst kan det være at den "innebygde" klokka hun har er litt ute av styr på grunn av korte, mørke dager

Er det ikke mer vanlig å bli trettere når det er mørkt større deler av døgnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mer vanlig å bli trettere når det er mørkt større deler av døgnet?

Det kan slå begge veier. Stort sett blir man trettere, men noen blir mer aktive. Poenget er at døgnrytmen blir helt på styr grunnet lyset :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har kommet nå i høst kan det være at den "innebygde" klokka hun har er litt ute av styr på grunn av korte, mørke dager

Det har vi ikke tenkt på. Har automatisk tenkt at man blir trøttere når det blir mørkt.

Har vel pågått i ca en måned..

Anonymous poster hash: 7d3b3...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i vertfall en stor mulighet for det. Når det går mot mørkere tider slik som nå kan jeg bli veldig trøtt og slapp, men jeg får for all del ikke sove! Våkner tidlig gjør jeg også :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn har guttungen vår vært i 1 år. Sover 6 timer om natta. That's it. Noen trenger bare lite søvn. Ville iallefall ikke tenkt ADHD.

Anonymous poster hash: 9aea3...8ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...