Gå til innhold

Hvor mange fritidsaktiviteter har din unge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hva og hvor mange ulike organiserte fritidsaktiviteter din unge deltar i? Og hvordan får dere tid til alt?

Min datter som nå er 7 år gammel har to fritidsaktiviteter etter skolen, svømming og ballet. Det førstnevnte er mer enn nødvendighet enn en aktivitet ettersom jeg anser god svømmeopplæring som svært viktig. Begge aktivitetene er organisert og er to faste dager i uken etter skoletid. Jeg synes det er veldig vanskelig å rekke disse i tillegg til lekser, middag, matlaging og alt det andre. For å være helt ærlig så synes jeg det er slitsomt og veldig krevende å følge med henne til og fra disse, det innebærer mye kjøring fra og til.

Høres jeg ut som en veldig sytete mor? Jeg blir rett og slett imponert over alle dere som har 2-3 unger som driver med 2 eller flere aktiviteter hver og i tillegg er super mennesker som rekker både trening og sosiale forhold. Jeg føler meg helt utkjørt de dagene datteren min skal på disse aktivitetene, disse dagene går i ett fra kl.06.00 - 20.00.

Anonymous poster hash: 12af4...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er 7 og har en - karate.

svømming inngår i skole og sfo og vi drar også og svømmer selv.

Han har ikke behov for flere aktiviteter enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har en sommeraktivitet, og en vinteraktivitet hver 😊 Jeg har 3 barn, men de er så store at de går på trening selv - jeg går som regel den yngste i møte etter trening, ferdig 19.30 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt en fra hun var 4 år gammel og den har hun blitt så god i at hun driver på veldig høyt nivå. Meningen har hele tiden vært at hun skulle inn på toppidrettsgymnaset, men nå har livet hennes endret seg radikalt. Så vi vet ikke.

Anonymous poster hash: bb007...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre barn og de har hatt to aktiviteter... fotball og ski, så en vinter og en sommeraktivitet. Men nå har eldstemann blitt 11 år og da er fotballen blitt helårsidrett. Da er det mye med fire treninger i uka pluss skirenn i helgene! Så vi løser dette med at frem til påske får han velge seg 1 av de to fotballtreningene ibuka å gå på. Kjenner jeg irriterer meg grenseløst over overivrige fotballtrenere, barna kommer til å være lei fotball når de blir 17-18 år! Ja til allsidighet. ..men det er en annen debatt! Men TS, du kan jo kutte svømmingen og heller dra å svømme sammen noem helger av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16- åringen trener 3 ganger i uka. Jeg og og mannen min trener med det samme, så da samsvarer vi tid og kjøring dit.

14- åringen synger og danser. Sangundervisningen er 1 gang pr uke og den tar hun rett etter skolen. Dansingen er 2 ganger pr uke og der er det samkjøring mellom oss og andre foreldre.

11-åringen er med på turn og friidrett 3 ganger i uken. Her samkjører vi og en annen forelder 1 gang i uken, de andre to gangene er det bare vi som kjører. Det er på kanten av å være for mye, men hun ønsker veldig å være med på begge deler.

I den grad det er mulig prøver vi å organisere mest mulig samkjøring, men det er ikke alltid like enkelt. Ellers kommer skole i første rekke, og henger de etter i skolearbeid må de hente seg inn her før de kan prioritere fritidsaktiviteten.



Anonymous poster hash: eabff...86d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 år og har 2 aktiviteter. Turn og kulturskolen. Kulturskolen begynte hun på da hun var 3 år og liker det veldig godt. Turn er hun ikke så interessert i og mulig at jeg melder henne av etter jul. Får se ;)



Anonymous poster hash: b74ce...8cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 åringen gikk på fotball, men han ble lei og ville heller drive med trampet.

12 åringen går ikke på noenting, har prøvd seg på mange aktiviteter og mistet interessen etter en stund.

7 åringen går på breakdance og elsker det.

Utenom dette prøver vi å komme oss i skøytehallen 2-3 ganger i mnd. Når det er sesong og går å bader ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7-åring hadde to en periode, det ble altfor hektisk ift fritid med venner og lekser (de har mye lekser). Nå har han en sommerhalvåret og en vinterhalvåret, bytter på).

Anonymous poster hash: 05411...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9-åringen har korps og håndball (en spilletime i SFO-tiden, samspilløving, en trening og ofte kamp i helgene)

11-åringen har håndball (to treninger i uka + kamp de fleste helger)

15-åringen har innebandy (to treninger i uka og etterhvert kamper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tre barn og de har hatt to aktiviteter... fotball og ski, så en vinter og en sommeraktivitet. Men nå har eldstemann blitt 11 år og da er fotballen blitt helårsidrett. Da er det mye med fire treninger i uka pluss skirenn i helgene! Så vi løser dette med at frem til påske får han velge seg 1 av de to fotballtreningene ibuka å gå på. Kjenner jeg irriterer meg grenseløst over overivrige fotballtrenere, barna kommer til å være lei fotball når de blir 17-18 år! Ja til allsidighet. ..men det er en annen debatt! Men TS, du kan jo kutte svømmingen og heller dra å svømme sammen noem helger av og til?

Her er det fotballtrening på vinteren allerede fra de begynner som 6-åringer. Men man forsøker å samkjøre dager slik at det er mulig også å gå på skitrening eller håndball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn selv, men når min bror og jeg var yngre gikk jeg på håndball, karate og fotball, og han fotball og taekwondo. Min far hadde ikke sertifikat, så var kun mamma som kunne kjøre på oss. Hun samarbeidet med andre foreldre når det kom til kjøring, slik at hun ikke trengte å kjøre oss hver dag. Men dette innebar aktivitet hver dag, pluss to kamper i helgen. Vet ikke om jeg hadde klart det selv.. :)



Anonymous poster hash: ca410...a1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Femåringen min har ingen aktivitet enda, men jeg tenker at når han begynner på skolen kan han få bli med i Taekwondo eller lignende.



Anonymous poster hash: c94fb...fff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 åringen går gjennom SFO på basis og jazzballett, så da er hun ferdig trent når jeg henter henne.

9 åringen min går på fotball 4 ganger i uken hele året, men drar rett fra skolen og går hjem selv.

Så, vi kjører og henter ingen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en ting pr uke, og en ting som er "åpen" å dukke opp på i helger som vi drar på når vi vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...