Gå til innhold

Gravid 14. åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jovisst er det høyrisiko, både for mor og barns helse! En alvorlig ting er risiko for altfor tidlig fødsel, så har vi underutvikling for fosteret pga anemi, preklampsi hos mor, selve forløsningen, det er mye og alvorlig!

Hun må følges opp av spesialister, ikke snakke med helsesøster eller farmor!

jenta må jo ha noen å snakke med også. Om hun føler hun kan snakke med farmor er jo det kjempe bra. Lege blir man jo nødt til å kontakte. Uansett er det viktig at jenta har noen hun stoler på. Det ser vel du også? Dere virker like hysteriske som moren, prøv å se det fra jenta sin side.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld meg, men da vil BV få det VELDIG travelt! Dette er ganske normalt dessverre. Det er slik verden er. De fleste jeg vokste opp med debuterte da de var 14/15/16. De fleste iløpet av ungdomsskolen. Hva skal barnevernet gjøre? Sette på ungdommen tvangstrøye? De fleste debuterte jo med jevngamle gutter eller et år eldre.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Ja BV kan jo patruljere i skoelgårdene rundt okmring i landet og følge etter de som blir kjærester - deretter ha sporingschip på dem som går av om de gjør noe annet enn å kline :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en i familien som fikk et barn når hun var 15, foreldrene hjalp henne og fikk bo hjemme. Hun er nå 28 og har klart seg godt . Adopsjon høres ekstremt ut..!

Når man får barn så har man ansvar for de, prevensjon også.

Er uhellet ute så får man ta ansvar som voksne, hun er et barn enda som sikkert er veldig fortvilet..!

Hvis hun må gi ifra seg dette barnet så kan det ødelegge henne for fremtiden.

Tror hun trenger en stor varm klem og gode ord, forståelse og handlinger som er på hennes premisser ❤️

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge helsesøster er 14. åringen omlag 22 uker gravid!

Hun fortrenger og vil ikke noe som helst. Så hun får være hos farmor i helgen og vi får få henne på ultralyd til uken. Anonymous poster hash: a0f2c...5c0

Nå leste jeg dette en gang. Herregud, du må trolle! Hvilken helsesøster ville sluppet henne fra seg uten å få henne til grundig kontroll. Hun tok vel ikke blodtrykket, da? Urinprøve? Ultralydtimen, det ble deres ansvar å få gjort? Og du som mor er bekymret over økonomi og skole, ikke ditt barns (og barnebarns) liv og helse?!
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men da vil BV få det VELDIG travelt! Dette er ganske normalt dessverre. Det er slik verden er. De fleste jeg vokste opp med debuterte da de var 14/15/16. De fleste iløpet av ungdomsskolen. Hva skal barnevernet gjøre? Sette på ungdommen tvangstrøye? De fleste debuterte jo med jevngamle gutter eller et år eldre.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Du snakket selv om første året på ungdomsskolen, dvs 13 og 14.

Der har foreldrene gjort en forbanna dårlig jobb med å ivareta ungene!

Oppdragelse er mer enn å skaffe de mat og klær!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leste jeg dette en gang. Herregud, du må trolle! Hvilken helsesøster ville sluppet henne fra seg uten å få henne til grundig kontroll. Hun tok vel ikke blodtrykket, da? Urinprøve? Ultralydtimen, det ble deres ansvar å få gjort? Og du som mor er bekymret over økonomi og skole, ikke ditt barns (og barnebarns) liv og helse?!

Tror ikke mor takler dette så bra.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå leste jeg dette en gang. Herregud, du må trolle! Hvilken helsesøster ville sluppet henne fra seg uten å få henne til grundig kontroll. Hun tok vel ikke blodtrykket, da? Urinprøve? Ultralydtimen, det ble deres ansvar å få gjort? Og du som mor er bekymret over økonomi og skole, ikke ditt barns (og barnebarns) liv og helse?!

Jeg lurer også litt på hvordan helsesøster vet at hun er 22 uker på vei, når jenta ikke vil si noe som helst.

Håper dette er trolling!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke mor takler dette så bra. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Men ungen (14-åringen) har vel en far! Og en farmor, tydeligvis. Og har vært hos en helsesøster og blitt "undersøkt" (en skolehelsesøster er vel ikke akkurat en jordmor, hvordan anslo hun graviditeten til 22 uker?) Jeg håper dette er trolling. Hvis ikke er det svært bekymringsfullt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakket selv om første året på ungdomsskolen, dvs 13 og 14.

Der har foreldrene gjort en forbanna dårlig jobb med å ivareta ungene!

Oppdragelse er mer enn å skaffe de mat og klær!

Det er dessverre ikke uvanlig at folk debuterer når de begynner på ungdomsskolen. Er ikke alle som blir gravide av det m du tror det. Foreldre kan være kjempe gode foreldre selvom sønnen/datteren debuterer første gang når de er 13/14 - det er ikke heldig. Men hva skal ma gjøre? Overvåke de konstant? Det som er vitkig er at de lærer å kjenne sine grenser og lærer om prevansjon. Noe de også gjør når de starter på ungdomsskolen. Ta en titt på trådene folk har oppretta på når de debuterte, de fleste var før fylte 16.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ungen (14-åringen) har vel en far! Og en farmor, tydeligvis. Og har vært hos en helsesøster og blitt "undersøkt" (en skolehelsesøster er vel ikke akkurat en jordmor, hvordan anslo hun graviditeten til 22 uker?) Jeg håper dette er trolling. Hvis ikke er det svært bekymringsfullt.

Kan vel være noe med når hun hadde mens sist osv.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være noe med når hun hadde mens sist osv. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Ja, men en hrlsesøster burde da fulgt henne til lege/sykehus øyeblikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men en hrlsesøster burde da fulgt henne til lege/sykehus øyeblikkelig!

Tror ikke det er vanlig å tilkalle sykebil fordi en på fjorten er gravid. Om svangerskapet forløper seg normalt vil det jo gå bra. Mora sier dem skal ha henne til ultralyd over helgen. Lege har nok/eller blir nok kontkatet. Kan være en ide å kontakte jordmora i kommunen. Hvordan tror du påkjenningen vil være for jenta om hun blir kjørt til sykehuset i hui og hast?

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke uvanlig at folk debuterer når de begynner på ungdomsskolen. Er ikke alle som blir gravide av det m du tror det. Foreldre kan være kjempe gode foreldre selvom sønnen/datteren debuterer første gang når de er 13/14 - det er ikke heldig. Men hva skal ma gjøre? Overvåke de konstant? Det som er vitkig er at de lærer å kjenne sine grenser og lærer om prevansjon. Noe de også gjør når de starter på ungdomsskolen. Ta en titt på trådene folk har oppretta på når de debuterte, de fleste var før fylte 16.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Jeg har lest alt for mange tråder her inne om jenter som ikke tør si nei til sex, som lar seg regelrett rævkjøre av idrettsstjerner og andre tullinger som bryr seg null om dem, som gir etter for sex med praktisk talt fremmede fordi de maser så fælt.

Jenter som har så jævla lave tanker om egen verdi og eget sexliv.

Jeg tror at jo tidligere de debuterer, jo vanskeligere har de for å håndtere sex og det som hører med.

Jeg vet at unger debuterer alt for tidlig, men om man er en god forelder kan mye forebygges!

God som i å lære de å ta egen besluttninger, ikke la seg presse til ting de ikke vil, og være tydelig på konsekvenser av handlinger.

Og alt for mange av småjentene debuterer etter press fra eldre gutter! Ikke mye javnbyrdighet i det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest alt for mange tråder her inne om jenter som ikke tør si nei til sex, som lar seg regelrett rævkjøre av idrettsstjerner og andre tullinger som bryr seg null om dem, som gir etter for sex med praktisk talt fremmede fordi de maser så fælt.

Jenter som har så jævla lave tanker om egen verdi og eget sexliv.

Jeg tror at jo tidligere de debuterer, jo vanskeligere har de for å håndtere sex og det som hører med.

Jeg vet at unger debuterer alt for tidlig, men om man er en god forelder kan mye forebygges!

God som i å lære de å ta egen besluttninger, ikke la seg presse til ting de ikke vil, og være tydelig på konsekvenser av handlinger.

Og alt for mange av småjentene debuterer etter press fra eldre gutter! Ikke mye javnbyrdighet i det!

Nå er jo ting forskjellig fra person til person, det du sier gjelder ikke alle og det jeg sier gjelder ikke alle. Men det er sjeldent foreldre får vite når barna debuterte seksuelt. Det står jo ikke skrevet i panna dems når de hadde sex første gang. De fleste jeg vet om som debuterte tidlig gjorde dette av egen fri vilje, ikke press fra kjæreste akkurat. Er jo veldig mange som blir kjærester på ungdomsskolen og begynner å utforske. Hva har du tenkt til å gjøre med dine barn da? Fotfølge de i tilfelle de har sex før de er 16? Man håper jo selvfølgelig ikke at barna har det, men man kan ikke konrollere de 24/7 heller, man kan bare veilede de. Og at man skal dra inn barnevernet fordi folk debuterer tidlig er passelig drøyt spørr du meg, hva forventer du at de skal gjøre? Gå rundt i skolegården og observere?

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest alt for mange tråder her inne om jenter som ikke tør si nei til sex, som lar seg regelrett rævkjøre av idrettsstjerner og andre tullinger som bryr seg null om dem, som gir etter for sex med praktisk talt fremmede fordi de maser så fælt.

Jenter som har så jævla lave tanker om egen verdi og eget sexliv.

Jeg tror at jo tidligere de debuterer, jo vanskeligere har de for å håndtere sex og det som hører med.

Jeg vet at unger debuterer alt for tidlig, men om man er en god forelder kan mye forebygges!

God som i å lære de å ta egen besluttninger, ikke la seg presse til ting de ikke vil, og være tydelig på konsekvenser av handlinger.

Og alt for mange av småjentene debuterer etter press fra eldre gutter! Ikke mye javnbyrdighet i det!

Tråder på KG er jo heller ikke et helt virkelighetsbilde, det skjønner vel de fleste.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråder på KG er jo heller ikke et helt virkelighetsbilde, det skjønner vel de fleste.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Selvsagt er det ekstremvariantene som kommer her, men de gir likevel et greit bilde av at det er mye dritt der ute. Det skjønner vel også de fleste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvsagt er det ekstremvariantene som kommer her, men de gir likevel et greit bilde av at det er mye dritt der ute. Det skjønner vel også de fleste ;)

En liten brøkdel av norges befolkning sitter på KG. Det blir skrevet mye rart her.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ting forskjellig fra person til person, det du sier gjelder ikke alle og det jeg sier gjelder ikke alle. Men det er sjeldent foreldre får vite når barna debuterte seksuelt. Det står jo ikke skrevet i panna dems når de hadde sex første gang. De fleste jeg vet om som debuterte tidlig gjorde dette av egen fri vilje, ikke press fra kjæreste akkurat. Er jo veldig mange som blir kjærester på ungdomsskolen og begynner å utforske. Hva har du tenkt til å gjøre med dine barn da? Fotfølge de i tilfelle de har sex før de er 16? Man håper jo selvfølgelig ikke at barna har det, men man kan ikke konrollere de 24/7 heller, man kan bare veilede de. Og at man skal dra inn barnevernet fordi folk debuterer tidlig er passelig drøyt spørr du meg, hva forventer du at de skal gjøre? Gå rundt i skolegården og observere?

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Jeg satser på å ha en grei og ryddig dialog, la ungene ha tillit til meg og snakke med meg om det de føler for. Ha et fellesskap med de der de vet at det er plass til dem.

Og så langt fungerer det utmerket!

Jeg mener at unger som blir ivaretatt ikke debuterer uten videre 13 år gamle!

Og unger som ikke blir ivaretatt, der har faktisk barnevernet en jobb å gjøre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting: om jeg hadde blitt gravid som 14-åring så hadde jeg vært redd for å fortelle foreldrene mine om det. Uansett hvor gode og snille de var. Å skulle bli forelder er skummelt nok for "alle oss andre" som er både 25 og 30, så jeg klarer nesten ikke å tenke hvordan det er for en 14-åring.

14-åringer flest skjønner mer enn folk flest tror. De skjønner at et barn er mye arbeid, at de koster mye penger, tid og krefter. Slike tanker hadde surret uforstyrret rundt i hodet mitt om jeg var den i samme situasjon som datteren din, TS. Datteren din forstår nok at hun kommer til å slite med skolegangen, og at hun får en annerledes ungdomstid (for den har jo nesten ikke begynt en gang) enn sine jevnaldrende.

Jeg hadde vært livredd! Pass nå så inderlig godt på denne jenten!



Anonymous poster hash: 1f986...35c
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på å ha en grei og ryddig dialog, la ungene ha tillit til meg og snakke med meg om det de føler for. Ha et fellesskap med de der de vet at det er plass til dem.

Og så langt fungerer det utmerket!

Jeg mener at unger som blir ivaretatt ikke debuterer uten videre 13 år gamle!

Og unger som ikke blir ivaretatt, der har faktisk barnevernet en jobb å gjøre!

Du tenker så svart/hvitt - det er ikke likhetstegn mellom at en på fjorten har sex første gang og dårlige foreldre. Mange av de jeg kjenner til som debuterte iløpet av ungdomsskolen har kjempe gode foreldre! Du har absolutt ingen anelse om et av dine barn vil debutere før fylte 16, det er sjelden foreldre får vite om dette om de er gode foreldre eller ei. De fleste debuterer iløpet av ungdomsskolen, mervanlig i 14/15 års alderen enn første året selvsagt, men det skjer jo. Og det kan være den mest pliktoppfyllende og snavrlige jenta/gutten som debuterer tidlig. Prøv å tenk utenfor den dømmende bobla de.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...