Gå til innhold

Gravid 14. åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husets 14. Åring er gravid langt over 12 ukersfristen for abort.

Har sett på henne og spurt flere ganger om hun er gravid og fått benektende svar.

I morges måtte jeg inn på badet mens hun dusjet. Bagen er godt synlig på den slanke 14 åringen. Hun bekreftet etter mye tårer at hun er gravid men vil ikke si mer. Gikk på skolen og har nå sendt meld. Om at hun drar til farmor og ikke vil hjem.

Kontaktet skolens helsesøster da 14. Åringen var dratt på skolen. Helsesøster skulle gå og hente 14. Åringen ut av klassen for en prat og ringe meg tilbake etterpå.

14. Åringen blir kjørt til og fra aktiviteter. Er skoleflink idrettsjente på høyt nivå. Så skolen får hun ikke droppe ut av.

Hvilken økonomisk og praktisk hjelp får en mamma på 14 år?

Vi har to spebarn å ta oss av, så et 3. Barn på under 6 mnd. blir ikke aktuelt for oss å blir mamma og pappa for.

Anonymous poster hash: a0f2c...5c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi. Her var det mange andre spørsmål enn økonomi som dukket opp i hodet mitt..

Hvem er barnefar? Har hun fått pratet med noen som helst angående dette? Kan det være en tanke å spørre om dere skal søke om abort?

Det er ikke uvanlig å bli seksuelt aktiv i en alder av 14, men kan det være voldtekt inne i bildet?

Tror det er viktig at du viser aksept ovenfor datteren din, og at du kun fokuserer på å hjelpe henne gjennom denne situasjonen. Kanskje det dukker opp noen svar på ditt og datt da...

Anonymous poster hash: ceeb8...90e

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere gir henne den hjelpen og støtten hun trenger!



Anonymous poster hash: e4cb0...520
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan søke om abort etter 12 uker, ager kjapt og ta kontakt med lege så fort som mulig! Ellers må dere ta dere av barnet, et barn skal ha barn og dere som voksne må ta rev i seilene!

Anonymous poster hash: 8fc6a...e5d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adopsjon er jo også en mulighet dersom det er for sent å få innvilget abort.

Anonymous poster hash: 17209...7fa

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan søke om abort etter 12 uker, ager kjapt og ta kontakt med lege så fort som mulig! Ellers må dere ta dere av barnet, et barn skal ha barn og dere som voksne må ta rev i seilene!Anonymous poster hash: 8fc6a...e5d

I følge helsesøster er 14. åringen omlag 22 uker gravid!

Hun fortrenger og vil ikke noe som helst. Så hun får være hos farmor i helgen og vi får få henne på ultralyd til uken.

Anonymous poster hash: a0f2c...5c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge helsesøster er 14. åringen omlag 22 uker gravid!

Hun fortrenger og vil ikke noe som helst. Så hun får være hos farmor i helgen og vi får få henne på ultralyd til uken.

Anonymous poster hash: a0f2c...5c0

Husk at dere kan ikke tvinge henne til å gi fra seg barnet eller noenting. Og jeg synes det er rart hun ikke har villet sagt noe før til dere, er dere veldig strenge foreldre? Virker som hun ikke har så godt forhold til dere.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Hva med åpen adopsjon? Er det muligheter for dette i Norge? Kanskje hun også burde tatt en tur til Amathea for å snakke med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med åpen adopsjon? Er det muligheter for dette i Norge? Kanskje hun også burde tatt en tur til Amathea for å snakke med de?

Nå er det vel strengt tatt jenta som må bestemme dette. Man kan ikke tvinge på noen en adopsjon.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Nå er det vel strengt tatt jenta som må bestemme dette. Man kan ikke tvinge på noen en adopsjon.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Ja, det er klart. Men jeg tror det er bra om hele familien får vite om de alternativene som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart. Men jeg tror det er bra om hele familien får vite om de alternativene som finnes.

Det er klart, men jeg tror heller ikke på en situasjon der jenta skal ha dårlig samvittighet for å ikke velge det, siden mor sier det ikke er akutelt med et tredje barn.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Økonomisk hjelp? Det var ikke den første tanken jeg fikk nå.

Dere vil ikke ha flere barn. Hva er valget?

En 14 åring kan ikke bo alene med et barn. Noe hun heller ikke får. Det blir bv som tar ansvaret, da dere ikke vil.

Hun er et barn selv. Et barn. Hører du? At en kan gå 22 uker gravid og dere ikke ser det er noe?

Håper dette er en tulletråd.



Anonymous poster hash: a75dd...a40
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror att sjansene er større for å få innvilget senabort på grunn av den lave alderen hennes. Skjønner godt att ett 3. Spedbarn blir tøft for dere.

Anonymous poster hash: a692e...8de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel strengt tatt jenta som må bestemme dette. Man kan ikke tvinge på noen en adopsjon.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Må hun det? Hvordan er reglene på det når hun ikke er myndig? Ikke at jeg sier at hun skal gjøre det, men ble bare nysgjerrig

Anonymous poster hash: bcd32...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror att sjansene er større for å få innvilget senabort på grunn av den lave alderen hennes. Skjønner godt att ett 3. Spedbarn blir tøft for dere.

Anonymous poster hash: a692e...8de

Om hun er 22 uker på vei, er nok dette veldig uaktuelt om det ikke er seksuelle overgrep inn i bildet. De har jo satt en grense på dette nå. Jeg vil tro det vil være større tungveiende grunner for dette. At babyen er syk, jenta er utsatt for seksuelle overgrep osv. Husk at babyen er nesten levedyktig i uke 22.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomisk hjelp? Det var ikke den første tanken jeg fikk nå.

Dere vil ikke ha flere barn. Hva er valget?

En 14 åring kan ikke bo alene med et barn. Noe hun heller ikke får. Det blir bv som tar ansvaret, da dere ikke vil.

Hun er et barn selv. Et barn. Hører du? At en kan gå 22 uker gravid og dere ikke ser det er noe?

Håper dette er en tulletråd.

Anonymous poster hash: a75dd...a40

Det er da fult mulig. En venninne ble gravid da hun var 16 og viste det ikke selv før hun var langt over halvveis gjennom svangerskapet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må hun det? Hvordan er reglene på det når hun ikke er myndig? Ikke at jeg sier at hun skal gjøre det, men ble bare nysgjerrig

Anonymous poster hash: bcd32...65c

Hadde du virkelig tvunget datteren din til abort hadde hun blitt gravid som 14-åring? Er du klar over hvilke senskader og psykiske problemer det kan føre med seg. Jeg vil tro hun har rett til å bestemme dette. At noen tror man kan tvinge andre til abort og adopsjon er uhørt spørr du meg, uavhengig om de er 14, 16 eller 22.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror att sjansene er større for å få innvilget senabort på grunn av den lave alderen hennes. Skjønner godt att ett 3. Spedbarn blir tøft for dere. Anonymous poster hash: a692e...8de

For en usmakelig kommentar!!

Anonymous poster hash: 7ab4d...bbe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...