Gå til innhold

Ville du latt dine barn gått i en barnehage kun med mannlige ansatte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har datteren din skikkelige issues. Tror hun har godt av å omgås menn mer. Anonymous poster hash: 86a66...db3

Dette er helt vanlig, altså. Om fremmede menn har skjegg, er de gjerne enda skumlere. Mitt barn har alltid "flørtet" med fremmede damer, men vært mer tilbakeholden overfor menn. Det går fort over, da. Og mitt barn omgås faktisk flere menn enn damer i familien. De går seg til.

Men jeg ville nok ikke vært skeptisk til menn i barnehage av tilvenningshensyn, da. Generelt er jeg veldig glad for menn i barnehage. I vår er det nå ingen, hvertfall ikke på småbarnsavdelingene, som er de jeg kjenner til. Veldig synd. Syns det er fantastisk å høre her at det fins barnehager med 50/50 kvinner og menn. Dere som nevner det, vet dere om det er tilfeldig eller om det ligger en bevisst rekrutteringsstrategi bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville spurt hvorfor det bare jobbet menn der, akkurat som jeg spurte hvorfor de stedene jeg kom over avdelinger med bare damer da vi valgte barnehage til datteren vår...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde foretrukket en blanding av begge kjønn, og er glad for at det er nettopp det ungene har fått oppleve.

(Og her er det faktisk mange menn som jobber med småbarna også. De fra 1-3år)

Har bare vært positivt for ungene med mange menn i barnehagen, men også med mange flinke kvinner!

Har også observert som forelder at en variert aldersfordeling på de ansatte i barnehagen er gunstig og. Ikke bare unge, og ikke bare veldig godt voksne.

Så en god blanding av alt, takk. :) Det gir blide, trygge, fornøyde og tolerante unger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kjønn det kommer ann på (i mine øyne) dårlig ansatte er dårlige uavhengig av kjønn, det som er viktig for meg er at de får flinke og snille voksne å forholde seg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig, altså. Om fremmede menn har skjegg, er de gjerne enda skumlere. Mitt barn har alltid "flørtet" med fremmede damer, men vært mer tilbakeholden overfor menn. Det går fort over, da. Og mitt barn omgås faktisk flere menn enn damer i familien. De går seg til.

Men jeg ville nok ikke vært skeptisk til menn i barnehage av tilvenningshensyn, da. Generelt er jeg veldig glad for menn i barnehage. I vår er det nå ingen, hvertfall ikke på småbarnsavdelingene, som er de jeg kjenner til. Veldig synd. Syns det er fantastisk å høre her at det fins barnehager med 50/50 kvinner og menn. Dere som nevner det, vet dere om det er tilfeldig eller om det ligger en bevisst rekrutteringsstrategi bak?

Jeg er en av dem som svarte at det bare 50/50 menn og kvinner i min datters barnehage. Jeg tror egentlig ikke det er bevisst (såvidt jeg vet), men det er en naturbarnehage med stort fokus på uteliv, turgåing osv., så mulig det er derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart! Tror nesten jeg ville foretrukket det også.

Det hadde sikkert vært mye mer morro for barna, og mye mindre drama og konflikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt vanlig, altså. Om fremmede menn har skjegg, er de gjerne enda skumlere. Mitt barn har alltid "flørtet" med fremmede damer, men vært mer tilbakeholden overfor menn. Det går fort over, da. Og mitt barn omgås faktisk flere menn enn damer i familien. De går seg til.

Men jeg ville nok ikke vært skeptisk til menn i barnehage av tilvenningshensyn, da. Generelt er jeg veldig glad for menn i barnehage. I vår er det nå ingen, hvertfall ikke på småbarnsavdelingene, som er de jeg kjenner til. Veldig synd. Syns det er fantastisk å høre her at det fins barnehager med 50/50 kvinner og menn. Dere som nevner det, vet dere om det er tilfeldig eller om det ligger en bevisst rekrutteringsstrategi bak?

Hos oss var det nok en strategi i utgangspunktet, å forsøke å få en viss fordeling både av alder og kjønn. Men den gangen var det mest kvinner alikevel.

Men så tror jeg det har blitt kjent i miljøet at dette er en barnehage som har flere menn, og at det derfor tiltrekker seg flere menn.

Det har i hvertfall endt med en ganske jevn fordeling, og det bare på noen få år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber selv i barnehage med en del mannlige ansatte og det skal sies at de kan virkelig sakene sine! de er rå flinke, og barna elsker dem. Altså de bygger ting med barna, fisketurer, klatring... ja you name it. finnes vel kvinner som er glad i dette også men det er nok litt typisk for mannfolka å gjøre dette. Så ja! jeg hadde med glede sendt mine barn i en barnehage med bare mannlige ansatte :-) de lærer virkelig mye!



Anonymous poster hash: a475f...ed6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ideen i en annen tråd.

Tenk deg en helt vanlig barnehage. Den eneste forskjellen er at det er kun menn som er ansatt.

Ville du hatt barna dine i en barnehage kun med mannlige ansatte ?

Hvorfor/hvorfor ikke ?

Anonymous poster hash: 96212...60c

Bare menn?

Hm..

Dersom jeg hadde en liten gutt: Ja, helt greit.

Dersom jeg hadde en liten jente: Nei. Synes det er ålreit at en jente kan ha en dame å henvende seg til angående dobesøk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bare menn?

Hm..

Dersom jeg hadde en liten gutt: Ja, helt greit.

Dersom jeg hadde en liten jente: Nei. Synes det er ålreit at en jente kan ha en dame å henvende seg til angående dobesøk osv.

Jeg er mann i barnehage. Jeg hjelper gutter og jenter på do, med bleieskift og å skifte klær når de er våte. Hvorfor er det mer ålreit med en kvinne ? Er ikke det akkurat det samme ? Et menneske er et menneske så lenge barnet stoler på den voksne. Ble veldig nysgjerrig nå.

Anonymous poster hash: 96212...60c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann i barnehage. Jeg hjelper gutter og jenter på do, med bleieskift og å skifte klær når de er våte. Hvorfor er det mer ålreit med en kvinne ? Er ikke det akkurat det samme ? Et menneske er et menneske så lenge barnet stoler på den voksne. Ble veldig nysgjerrig nå.

Anonymous poster hash: 96212...60c

Jeg synes for min del det blir for enkelt å dra kortet "et menneske er et menneske". Selv foretrekker jeg f.eks en kvinnelig gynekolog fremfor en mannlig. En mannlig partner fremfor en kvinnelig. Damer til bestevenner fremfor menn.

Anonymous poster hash: a619c...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt barn, så ja. Så lenge barnet blir ivaretatt og det er dyktige ansatte så er ikke kjønn avgjørende for om jeg ønsker barnet der. Ei heller religion, hudfarge, etnisitet o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke latt barnet mitt gå i en barnehage der jeg ikke fikk et godt inntrykk av og tiltro til de voksne, uansett om de var kvinner eller menn.

Så dersom jeg følte at mennene var hyggelige, dyktige og godt likt av barna, så hadde det vært greit om alle de ansatte var menn - men jeg foretrekker at det er både menn og kvinner ansatt i barnehagen, slik at man har "forbilder" av begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville foretrukket barnehage med både menn og kvinner.

Og de som svarer at de har erfaring fra barnehagen med "mange menn" - det er jo noe helt annet. Det er ikke snakk om overvekt kvinner eller menn, med utelukkende menn.

Jeg har ingen bekymringer ved å levere enn jente til en mann i barnehagen, ei heller tviler jeg på deres evner.

Men det er faktisk bevist at de fleste arbeidsplasser - enten det er barnehage eller en butikk - fungerer best med en nogenlunde jevn fordeling kvinner og menn. På samme måte som at jeg har dårlig erfaring med å jobbe i firma med kun kvinner, synes jeg ikke det motsatte er foretrekkbart heller.



Anonymous poster hash: 83149...63f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Det hadde ikke skjedd i Norge at det hadde fantes. Man er jo så opptatt av at arbeidsplassene skal gjenspeile hvordan befolkningen er.

Men OM det hadde vært en slik barnehage så hadde ikke det vært noen av de første kriteriene for hva jeg ville prioritert om jeg skulle sett meg om etter en ny barnehage. For oss er geografisk beliggenhet, antall pedagogiske ledere i forhold til antall barn, hvor mange ganger de får inn vikarer i forhold til hvor ofte barna ser de faste ansatte og så videre mye viktigere faktorer.

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å sende barna i en slik barnehage med mindre det var en kvinnefiendtlig tankegang (at kvinner ikke får jobbe etc.) blant personalet der selvsagt.

Endret av Spirrevirrevipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes for min del det blir for enkelt å dra kortet "et menneske er et menneske". Selv foretrekker jeg f.eks en kvinnelig gynekolog fremfor en mannlig. En mannlig partner fremfor en kvinnelig. Damer til bestevenner fremfor menn.

Anonymous poster hash: a619c...e15

Det der kan ikke sammenliknes i det hele tatt. Ansatte i barnehagen skal hverken være bestevenn med, ha et seksuelt forhold til eller utføre medisinske undersøkelser på ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ideen i en annen tråd.

Tenk deg en helt vanlig barnehage. Den eneste forskjellen er at det er kun menn som er ansatt.

Ville du hatt barna dine i en barnehage kun med mannlige ansatte ?

Hvorfor/hvorfor ikke ?

Anonymous poster hash: 96212...60c

Nei. Frykter for lite empati og følelser ift barna.

Anonymous poster hash: fe500...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...