Gå til innhold

Ville du latt dine barn gått i en barnehage kun med mannlige ansatte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk ideen i en annen tråd.

Tenk deg en helt vanlig barnehage. Den eneste forskjellen er at det er kun menn som er ansatt.

Ville du hatt barna dine i en barnehage kun med mannlige ansatte ?

Hvorfor/hvorfor ikke ?



Anonymous poster hash: 96212...60c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.

Hvorfor? Jeg vet ikke. Jeg hadde ikke tenkt noe særlig mer over det, helt ærlig.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville jeg foretrukket framfor bare kvinnelige ansatte. Men det idelle er en god blanding. I vår barnehage har de faktisk 50% menn, og det er jeg særdeles fornøyd med.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Jeg vet vet ærlig talt ikke. Det er såpass uvanlig at jeg hvert fall hadde forhørt meg om hvorfor det var bare menn der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde ikke vært noe problem. I barnehagen til vår jente er det 50/50 med mannlige og kvinnelige ansatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det ikke var en eller annen skrudd grunn til det det kun arbeidet menn der ville jeg ikke hatt noen problemer med det. På avdelingen til datteren min var det faktisk kun menn i en periode (3 måneder), nå er det ingen. Jeg tenker det går bra uansett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet vet ærlig talt ikke. Det er såpass uvanlig at jeg hvert fall hadde forhørt meg om hvorfor det var bare menn der.

Meningen med en slik barnehage hadde vel vært at man mente at det kunne vært et sunt miljø for barn å oppholde seg i.

TS

Anonymous poster hash: 96212...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ikke. Min ettåring er svært skeptisk til fremmede menn, og dette ville gjort bhg start myyyye tøffere?

Anonymous poster hash: ca770...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Meningen med en slik barnehage hadde vel vært at man mente at det kunne vært et sunt miljø for barn å oppholde seg i.

TS

Anonymous poster hash: 96212...60c

Det hadde jeg syntes var en merkelig begynnelse. Er vel ikke et sunnere miljø med bare mannfolk enn med både menn og kvinner? Som er det jeg foretrekker.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ikke. Særlig de minste tror jeg har godt av å ha noen som duller litt også, når de skal være borte fra foreldrene så mye. Så helst begge deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ikke. Særlig de minste tror jeg har godt av å ha noen som duller litt også, når de skal være borte fra foreldrene så mye. Så helst begge deler.

Hva får deg til å tro at menn ikke duller?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro at menn ikke duller?

Menn jeg kjenner. Relativt til kvinner. Fedre og ikke fedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Da datteren min begynte i første klasse i høst, fikk hun en mannlig lærer, og en mannlig assistent, og hverken jeg eller hun har noe problem med det. Nå er det selvfølgelig stor forskjell på omsorg/stelle behovet til en 2 åring og en 6 åring, men ser ikke at det hadde vært et problem i b-hagen.

Kjenner til en uteavdeling i nabobarnehagen der det bare er mannlige ansatte, men der er barna fra 3 til 6 år gamle. Tror det er typisk at de fleste mannlige ansatte er i "store barn" avdelinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Hadde sannsynligvis vært en fryd for ungene å være i en slik barnehage!

Så ja, helt klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helst ikke. Særlig de minste tror jeg har godt av å ha noen som duller litt også, når de skal være borte fra foreldrene så mye. Så helst begge deler.

Da jeg jobbet i barnehage var mennene de som dullet mest. De dullet nesten litt for mye, vi hadde arbeidsoppgaver også :P

Så det tror jeg ikke du skulle være så redd for ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ideen i en annen tråd.

Tenk deg en helt vanlig barnehage. Den eneste forskjellen er at det er kun menn som er ansatt.

Ville du hatt barna dine i en barnehage kun med mannlige ansatte ?

Hvorfor/hvorfor ikke ?

Anonymous poster hash: 96212...60c

Ja. Hvorfor skulle jeg ikke det?

Er det noe feil med menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ikke. Min ettåring er svært skeptisk til fremmede menn, og dette ville gjort bhg start myyyye tøffere?

Anonymous poster hash: ca770...e31

Da har datteren din skikkelige issues. Tror hun har godt av å omgås menn mer.

Anonymous poster hash: 86a66...db3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge kravene til barnehagen var de samme som alle andre barnehager mtp utdanning, antall voksne, planer osv. Men det er ikke ideellt tror jeg, like lite som om det bare er kvinner. En blanding er flott, og jeg skulle ønske flere menn ville jobbe i barnehager generelt.

I vår barnehage er det 2 menn, en på hver storbarnsavdeling, og jeg er storfornøyd (skulle vært fler, men 2 er mye bedre enn ingen). De er fantastisk flinke med ungene, og de gir noe annet enn hva kvinnene gjør, selv om de er like gode på alt.



Anonymous poster hash: 6d2e8...ef1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...