Gå til innhold

tjuesju millioner etthundre og åttetusen sekunder ..


Petalouda

Anbefalte innlegg

.. til jeg skal gifte meg. Tenk det.

Tenk det. Jeg er fortsatt litt sånn i svime. Men herregud for en fantastisk lykkefølelse jeg er fylt med :)

Mitt hjertes utkårede er like gammel som meg (omtrent) og vi har kjent hverandre hele livet. Vi har vært kjærester, ja til og med forlovet tidligere, men kom bort fra hverandre da. Nå er vi voksne, og skal omsider få anledning til å holde løftene vi ga hverandre som unge.

Herregud som jeg gleder meg. tjuesu millioner sekunder. Det går fort :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.. det har gått noen dager og jeg er forbauset over hvor raskt og enkelt detaljene faller på plass. Vi er så utrolig enige, og ønsker oss det samme, og det føles uendelig deilig.

Det er snart på tide å begynne kjolejakten på ordentlig. Det er vel den som tar lengst tid. Jeg har null filla peiling på hva jeg vil ha, men jeg vet veldig godt hva jeg IKKE vil ha, så det er enkelt å velge bort om ikke annet. Og så skal vi plukke antrekk til kjæresten først <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. budsjettet er skrevet, gjestelisten er under produksjon, forlovelsesringene er inne til gravering. noen ytters få mennesker er orientert, og snart smeller bomben på ordentlig ...

og så har vi begynt å spare på egen boks. sånn småpengermanharilomma-boks. kjempesøtt - kjærestens forslag <3

Bryllupsreisen er planlagt til detalj. Vi vet hvor og når og hvor lenge, flyavganger og båt og alt er sjekket, det blir uendelig deilig. skal bli noe spesielt å gå ombord i flyet i brudekjole og med brudebukett, kan ikke tenke meg vi får plass på annet enn nødutgang hihi :)

men jeg er spent på hva folk rundt oss sier nå. for dette har gått fort. iallefall har det helt sikkert gått for fort for enkelte. men det bryr vi oss ikke om. vi er uendelig lykkelige. litt sånn klissete lykkelige faktisk :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det ti måneder igjen. Tenk, ti. Jeg har vært på min første brudekjoleprøving, og det gikk over all forventning! Herregud så mye morsommere det er å prøve denne gangen, når de ekstra kiloene er borte og jeg har funnet min stil, blitt voksen og fått selvtillit.

Jeg gikk dit alene. Karoline og jeg holdt på i en times tid, jeg prøvde fem kjoler, og nå i ettertid er det tre av dem som sitter igjen.

Pronoviaskjoler var aldri et tema engang i forrige runde, da var det San Patrick for alle pengene. Husker "alle andre" ville ha Maggie Sottero, men jeg var dypt forelsket i San Patrick.

Dette er Alcanar :

pronovias-alcanar.jpg

Og så har vi Palace:

PALACE_A.jpg

Daga :

DAGA-A.jpg

og Dance :

DANCE_A.jpg

FIre ganke så forskjellige kjoler. Den femte (som egentlig var den første) var fra San Patrick. Den var i ti størrelser for stor for meg, men det hadde ikke så mye å si, det var ikke kjolen for meg uansett.

Av disse fire ville jeg først valgt bort Daga. Akkurat nå ligger Alcanar på førsteplass, Palace på andre og Dance på tredje.

Mandag har jeg ny prøvetime på en annen butikk som har helt andre merker, det blir spennende :)

Men først skal jeg ha en romantisk helg sammen med kjæresten <3

Endret av Petalouda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte brudeskoene mine i dag!!

Betalte den svimlende sum av nittini kroner for nærmest perlemorfargede søte små pumps, de funker både mot varme og kalde farger, er vidunderlig lette og gode både å ha på foten og å gå med :)

Økonomisko ruuuler :D

Kjæresten hadde satt 1500 på skobudsjettet, jeg justerte det ned til 500 fordi jeg mente 1500 var bare tull, men forbeholdt meg retten til å gå litt over dersom det ble nødvendig. Nittini kroner passer meg alldeles ypperlig - hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupet. Så flotte kjoler, du blir sikkert nydelig i hvilken som helst av dem. Så gøy at du fant så billige brudesko. Alltid greit når ting blir billigere enn forventet. Da har dere mer penger dere kan bruke på dekorasjoner eller andre småting.

Lykke til videre. Jeg følger med her, ikke fordi jeg er en kommende brud selv, men fordi jeg er er en wannabe bryllupsplanlegger og suger til meg den infoen jeg kan få og gjerne deler ut om det er noe du f.eks. lurer på som jeg har lært andre steder.

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så koselig med besøk her inne, tusen takk for hyggelig kommentar :)

Er utrolig fornøyd med skoene, gleder meg til å vise kjæresten når han kommer hjem nå hvert øyeblikk :) Skal på kjoletestrunde på mandag så da skal jeg ha de med meg, blir spennende :)

Tusen takk for kjolekommentar også, alle kjolene er helt annerledes enn jeg hadde sett for meg. Sist jeg prøvde kjoler veide jeg en del kilo mer, og hadde absolutt null selvtillit, og det er helt tydelig at det hadde sitt å si for det endelige valget. Denne gangen skal kjæresten få bli med på testrunde en av gangene, for noe hemmelighetsbehov har jeg ikke i noen særlig grad - han har mer enn meg. Vi skal gå sammen opp til alteret i alle tilfelle, så da får han jo se meg rett utenfor kirken før alle andre uansett :)

Gleder meg veldig til å se hvor fin han kommer til å være også. Har litt lyst å se han i gallauniformen som hører til jobben hans, men det spørs om jeg får overtalt han .....

Men siden du er litt sånn wannabe og "kan masse" :D - si meg .... hva tenker du om å invitere til "bare" champagnemottagelse etter vielsen og ikke fest ... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tror de fleste faktisk forventer seg fest. Men hva mener du med champagnemottagelse? At man møtes i et relativt lite selskapslokale og får champagne/sprudlende og en liten matbit a la kanapeer og det varer i en time ca og det er det? Jeg personlig ville blitt skuffet, men det kommer også an på hvilken livssituasjon dere er i, hvor gamle dere er, hvor mange gjester dere tenker på og om en eller begge har vært gift før.

Jeg ville kanskje bare "godtatt" en sånn mottagelse om en eller begge har vært gift før, dere har hatt omtrent de samme vennene relativt lenge og dere er over 30 år og kanskje også om budsjettet er litt smalt. Det kan heller ikke være altfor mange gjester, kanskje.

Dette er mine tanker om saken. Om dere tenker denne retningen, bør dere forhøre dere litt rundt og fiske mer eller mindre åpenlyst, spesielt i forhold til (sviger)mødre som kan ha mange tanker om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanken er at vi ønsker oss en middag med bare foreldre/ søsken/ barna våre og forloverne kvelden før. og så ønsker vi å ha en mottagelse på selve dagen, etter vielsen, med champagne og bryllupskake - med kakeskjæring og brudevals.

han vil i tillegg ha en eller annen samling/egenarrangert utdrikkingslag for seg og sine kompiser, mens jeg ønsker å ha alle mine venninner med ut på (påspandert selvsagt) hvitvinslunsj på en relativt fasjonabel restaurant i byen dagen før bryllupet.

Vi ønsker å være veldig tydelige i invitasjonene på dette, tror du folk likevel vil syns det er lite .. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo være veldig utradisjonelt, men kanskje dere er et utradisjonelt par? Det viktigste er som sagt å snakke med venner og familie, de kan kanskje føle seg snytt. Dere har 10 måneder på dere, det er relativt god tid til å finne den nøyaktige formen.

Jeg synes i utgangspunktet at dere må gjøre som dere vil, men etter å ha lest et tonn med innlegg om forskjellige former for bryllup, må dere være sikker på at ingen blir så sure at de ikke vil være med å feire dagen om det så er dagen før eller senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt utradisjonelt ja, men vi er ikke så tradisjonelle selv heller, sånn egentlig, tror jeg.

Jeg har vært gift før og har hatt stor bryllupsfest, og for å være ærlig var det ikke det helt store. Den gangen ble det tatt masse avgjørelser over hodet på meg, og sånn vil jeg ikke ha det denne gangen. Jeg kan ikke huske at jeg og brudgommen hadde noe tid sammen i det hele tatt, tror knapt vi hadde tid til å snakke sammen annet enn under fotografseansen. Det skal sies at det i noen grad skyltes brudgommens manglende interesse for samvær med sin nybakte kone - han skulle jo tross alt se henne hver dag resten av livet - så det var viktigere med alle andre.

Klart man skal ta seg av gjestene sine, men jeg syns hele opplegget var så feil, så jeg har ikke lyst til å gjøre det en gang til.

Og kjæresten har heller ikke lyst. Vi ønsker å bruke tiden denne dagen sammen på oss, ikke på andre..

Og vi tenker at ved å velge denne løsningen vil vi tilfredstille familiens behov, vi vil få skikkelig samvær med våre venner, vi får drikke skål og skravle med absolutt alle sammen i to tre timer, og så stikker vi avgårde. Det kan da ikke være så feil ?

Vi har ennå ikke informert foreldrene våre om planene. De vet ikke at vi har fastsatt dato heller. Det kommer nå i løpet av de neste to tre ukene tenker jeg.

Da skal vi selvsagt lufte dette med dem. Kan hende har de innvendinger. Men det bryr vi oss ikke så mye om. Litt bare. For det er vår dag, syns vi ... Så argumentene deres bør være gode for at vi skal endre på det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den bakgrunnen forstår jeg veldig godt opplegget. Da høres det faktisk veldig bra ut!! Det første bryllupet og din første mann ble jo helt merkelig, man skal snakke med folk i bryllupet, ja, men det viktigste er å feire den første dagen virkelig sammen og det er jo det dere legger opp til nå.

Det eneste som da skurrer litt er hvitvinslunsjen med dine venninner og familiesammenkomsten som er på samme dag. Regner med at du som brud vil spise, drikke og kose deg med dine venninner på lunsjen (og det skal du), men det å komme litt brisen til et familieselskap (med barn?), er ikke så bra. Kanskje dette kan legges på to forskjellige dager. Du kan, om mulig, ha venninnelunsjen samtidig med din tilkommendes utdrikningslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men den bakgrunnen forstår jeg veldig godt opplegget. Da høres det faktisk veldig bra ut!! Det første bryllupet og din første mann ble jo helt merkelig, man skal snakke med folk i bryllupet, ja, men det viktigste er å feire den første dagen virkelig sammen og det er jo det dere legger opp til nå.

Det eneste som da skurrer litt er hvitvinslunsjen med dine venninner og familiesammenkomsten som er på samme dag. Regner med at du som brud vil spise, drikke og kose deg med dine venninner på lunsjen (og det skal du), men det å komme litt brisen til et familieselskap (med barn?), er ikke så bra. Kanskje dette kan legges på to forskjellige dager. Du kan, om mulig, ha venninnelunsjen samtidig med din tilkommendes utdrikningslag?

Det er litt vanskelig å ha det jeg kaller brudelunsj tidligere, fordi vi skal gifte oss et annet sted enn vi bor og de aller fleste av mine venninner bor jo her vi bor. Så for at de ikke skal være "nødt" til å bo mange dager på hotell bør det være rett før ---

Middagen som vi vurderer fredag kveld blir uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Jeg gleder meg over å lese bryllupsdagboken din. Jeg syntes at du har funnet mange vakre kjoler! :hjerter_rundt:

Tusen takk, så koooselig med besøk :)

Skal på ny prøverunde i morgen, gleder meg veldig :)

Var og prøvde en kjole i går også, helt klart et (veldig billig) alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aphrodite

Tusen takk, så koooselig med besøk :)

Skal på ny prøverunde i morgen, gleder meg veldig :)

Var og prøvde en kjole i går også, helt klart et (veldig billig) alternativ :)

Du må nesten poste bilder hvis du tar noen! Hvor billig alternativ? Og hva er det dyreste du kan gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok ikke noen bilder i går, prøvde bare en eneste kjole på et lagerutsalg hos noen jeg kjenner faktisk. Kjolen var helt klart brukbar, men jeg kan ikke si at jeg falt hundre prosent. men den koster femtenhundre kroner, så da kan man jo lett bruke en del på å få den tilpasset og alternert slik man ønsker :)

Jeg har igrunn ikke noe øvre tak, ingen maxgrense. Kjæresten er veldig opptatt av at jeg skal finne aaaakkurat den kjolen jeg vil ha, særlig siden det ble så mye tull sist. Jeg for min del vil helst ikke bruke så mye, og siden jeg etter all sannsynlighet skal ha to pluss kjole til brudelunsj - så vil jeg iallefall velge to av kjolene sånn at jeg kan bruke dem flere ganger.

Men vi får se. Jeg liker å spare penger dersom det er et lett alternativ. Jeg MÅ ikke bruke 25 000 bare for å gjøre det - jeg kan like gjerne kjøpe kjolen min brukt som ny. Blir spennende i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde og på den som heter Palace når jeg så etter kjole, og jeg må si det er en virkelig nydelig kjole^_^

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...