Gå til innhold

Barn og stjeling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 6 1/2 år. Siden hun begynte på skolen i høst har hun fått en annerledes oppførsel. Hun er frekk, lyver, svarer og er blitt ganske annerledes. Men hun har venner på skolen og trives godt. (I følge henne selv og lærerne på skolen)

Etter jul merket vi ennå en ny forandring hos henne. Hun har begynt å stjele. Heldigvis (?????) bare her hjemme. Som regel penger, godteri og tyggis. Vi har prøvd både og snakke med henne og "straffe" henne men ingenting vi gjør fungerer. Hun får stort sett alt hun vil ha (innenfor en viss grense) men godteri er noe hun bare får på lørdager. Hun får 20kr i uka og innimellom 10kr ekstra hvis hun har vært flink til å hjelpe til hjemme og vært flink med leksene.

Vi kjøper inn godteri til henne så hun bruker ikke ukepengene sine på det.

Nå veit vi ikke hva vi skal gjøre lenger..... Vi er hel rådløse.... Alle tips tas i mot med takk.

Anonymous poster hash: d5fc6...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om hun er gammel nok til å forstå, men når jeg kom i stjele, juge og bryte huseregler tiden så kjørte pappa på med tillitt. Om jeg juger kan ikke han være sikker på at jeg faktisk går til Emilie borte i veien og han har ikke tid til å følge meg så da må jeg bli hjemme. Om jeg stjeler så kan ikke noen ha noe liggende fremme og det blir låst inn. ( det svir at alle ser på deg som tyven) Om jeg kom en time for sent hjem så ble innetiden min forkorta med to timer i en periode. Om jeg oppførte meg fint så kom godene og tilliten sakte men sikkert tilbake. Det var jo så mye enklere å ta et nei for et nei, men fortsatt ha total frihet innenfor reglene. Om jeg trengte 20 kr til bussen og det lå 20 kr der så sendte jeg bare en melding om at jeg hadde tatt 20 kr og hva jeg trengte de til også var det greit. (Innenfor rimelige grenser da, ikke 40 kr til godis på en onsdag).

Kanskje noe lignende kunne funket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du frem med grensene. Harde grenser, frem til hun forstår at god oppførsel har gode følger og dårlig oppførsel har dårlige følger.



Anonymous poster hash: ce657...68e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...