Gå til innhold

Når er et barns oppvekstmiljø for lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd:

Hvor stort bør stedet som et barn vokser opp på, være?

Er det greit å være 5, 10 eller 15 i klassen?

Et det best å gå på 1.-10.skole, eller bør b-skole og u-skole være separat?

Er det greit å kun ha en matbutikk i hele kommunen, og å måtte kjøre 30 min for å komme til et større sentrum (m kjøpesenter, kino, bibliotek osv.)

Er det greit å måtte kjøre til noen av klassevennene sine?

Er det greit å kun ha håndball og fotball å velge mellom?

Hva synes du?

(Alternativet i mitt hode er ikke nødvendigvia en storby, men et tettsted der en har litt av alt, men også for lite av alt. Altså litt natur, men ikke gård. Litt kjøpesenter, men ikke Bogstadveien. Litt kulturhus, men ikke Spektrum.)

Anonymous poster hash: 90656...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes størrelsen på mitt oppvekstmiljø var veldig greit :)

- 20 elever i klassen + en parallel klasse på barneskolen

- barneskole separat fra ungdomsskolen. 5 klasser totalt på u-skolen

- 10 min spasertur til sentrum med kjøpesenter og bibliotek

- gåavstand til barnehage, barneskole, ungdomsskole og venner

- kort kjøretur til vgs

- idrettstilbud: håndball, fotball, basket, taekwondo, turn, dansing, friidrett og ski



Anonymous poster hash: 64072...891
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint å være sammenslått med flere trinn, f.eks 1. klasse hadde 5 elever, 2. klasse 3 elever og 3. klasse 4 elever. Det var ca 4-5 år mellom babyboom-klassene som hadde 10-30 elever.

Der det er barn i samme aldersgruppe er det etter min mening ok. Hadde det kun vært en og annen, og i tillegg ingen fritidstilbud, så hadde det vært for lite.

Anonymous poster hash: 9b73b...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes størrelsen på mitt oppvekstmiljø var veldig greit :) - 20 elever i klassen + en parallel klasse på barneskolen- barneskole separat fra ungdomsskolen. 5 klasser totalt på u-skolen- 10 min spasertur til sentrum med kjøpesenter og bibliotek- gåavstand til barnehage, barneskole, ungdomsskole og venner- kort kjøretur til vgs- idrettstilbud: håndball, fotball, basket, taekwondo, turn, dansing, friidrett og ski Anonymous poster hash: 64072...891

Nesten som mitt oppvekstmiljø, men der hadde vi høgskole, stort musikkmiljø, barne og ungdomsskole var sammen, 5 minutter til butikk, 5 til bibliotek, skole, 10 minutter til vgs, 5 til høgskole, 5 til idrettstilbud, fantes to kafeer/ restauranter og utesteder, ett gatekjøkken, rikholdig kulturliv.

En fantastisk oppvekst i en kommune med under 2000 faste innbyggere.

Anonymous poster hash: 0df12...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...