Gå til innhold

Hvem oppsøker man når et barn over 12 år virker til å ha litt adferdsproblemer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem oppsøker man når et barn over 12 år virker til å ha litt adferdsproblemer?

Jeg er usikker på om mitt barn har det. Det kan være veldig vanskelig å få til å høre på meg når jeg sier at det skal slå av pc spillet osv. Da hyler det, og blir sint. Når jeg skal få barnet til å legge seg hyler det, og kan bli sint, men ellers oppfører barnet seg stort greit. Jeg har hørt at dette er ikke normalt av et barn som er over 12.

Noen som har råd og tips? Noen som har råd og tips om hva årsaken til denne protesteringen kan være? Kan det ligge noe psykisk i det?



Anonymous poster hash: 550a3...5aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvem omtaler et menneske som "det"?



Anonymous poster hash: 23c50...771
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem omtaler et menneske som "det"? Anonymous poster hash: 23c50...771

en Anonym som blir superanonym når det ikke sier kjønnet på barnet det er snakk om
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem omtaler et menneske som "det"?

Anonymous poster hash: 23c50...771

Sikkert skrevet for kjønnsanonymisering. Istedet for h*n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv fastlegen

Jeg tenker på å kontakte fastlegen, og fortelle litt om situasjonen. Det er andre mennesker som sier at de reagerer på at han oppfører seg sånn. Men jeg føler at det er noe jeg kan klare å jobbe med, og med litt arbeid så gjør han som jeg sier. Men jeg mener at det er BUP som kan gi han behandling for dette hvis han har det. Jeg er usikker, for han oppfører seg stort sett helt greit. Men jeg tenker på det fordi at faren sier at han kan ha det.

Anonymous poster hash: 550a3...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvem omtaler et menneske som "det"?

Anonymous poster hash: 23c50...771

Hva kan en kalle adferdsproblemer? eller raserianfall? Jeg vet ikke hva jeg kan kalle det. Men jeg trodde at det var normalt at et barn kan protestere litt hvis det skal legge seg, eller ikke vil av et spill. Men det er faren til barna som har sagt til meg nå at det er litt adferdsproblemer som han må ha. Barnevern gir ikke behandling for adferdsproblemer, men det er lege jeg må kontakte for å høre nærmere. Da får jeg et svar på hva han mener.

Anonymous poster hash: 550a3...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på å kontakte fastlegen, og fortelle litt om situasjonen. Det er andre mennesker som sier at de reagerer på at han oppfører seg sånn. Men jeg føler at det er noe jeg kan klare å jobbe med, og med litt arbeid så gjør han som jeg sier. Men jeg mener at det er BUP som kan gi han behandling for dette hvis han har det. Jeg er usikker, for han oppfører seg stort sett helt greit. Men jeg tenker på det fordi at faren sier at han kan ha det. Anonymous poster hash: 550a3...5aa

fastlegen kan henvise til Bup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare kommet i puberteten. Om det blir adferdsproblemer ut av det avhenger av hvordan du takler det...



Anonymous poster hash: 7b6eb...18b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et familiekontor. Der kan foreldre få råd til hvordan forholde seg til den atferd og endre atferdsmønster med mer. Ungdommen kan også i etterkant ha noen samtaler med dem om det viser seg lurt og om ungdommen er villig til det.

Viser det seg at det er et seriøst atferdsfproblemer, har de også folk som jobber med "PMTO".

Litt avhengig av hvilken atferd det er snakk om, men en aktivitet utenfor skole kan også være gunstig. Kanskje er det ting som plager den ungdommen?

Ofte er det slik at foreldrene må tilpasse sin egen reaksjon og får takket være det et bedre forhold og bedre atferd hos ungen...

Lykke til TS :)



Anonymous poster hash: e012d...0b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare kommet i puberteten. Om det blir adferdsproblemer ut av det avhenger av hvordan du takler det...

Anonymous poster hash: 7b6eb...18b

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge får barnnet spille på pc om dagen? Du har muligens latt barnet få bruke formye tid der. Klart han/hun protestere om friheten blir innskrenket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Dette du beskriver er da vel ingen adferdsproblemer for et tolv år gammelt barn??

Les litt om puberteten. Er mitt enkle råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette du beskriver er da vel ingen adferdsproblemer for et tolv år gammelt barn??

Les litt om puberteten. Er mitt enkle råd.

Trådstarter: Ja, foreks i dag, så har barnet vært kjempeflink. Ingen protester. Og han la seg klokken 21. Da var han trøtt sa han. :)

Men det er eksen sin kone som sier at han har problemer. Derfor spurte jeg om jeg skulle sjekke ut med legen, men hun går å sier at det er barnevernet som er tingen for slikt.

Det forstår ikke jeg. For da må hele nabolaget og mer til oppsøke barnevernet. For denne gutten er kjempegrei.

Anonymous poster hash: 550a3...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Trådstarter: Ja, foreks i dag, så har barnet vært kjempeflink. Ingen protester. Og han la seg klokken 21. Da var han trøtt sa han. :)

Men det er eksen sin kone som sier at han har problemer. Derfor spurte jeg om jeg skulle sjekke ut med legen, men hun går å sier at det er barnevernet som er tingen for slikt.

Det forstår ikke jeg. For da må hele nabolaget og mer til oppsøke barnevernet. For denne gutten er kjempegrei.

Anonymous poster hash: 550a3...5aa

Da er det kanskje hos eksen og hans kone det er problemer? Og hvorfor bryr hun seg mer enn faren til barnet deres? Det er jo det mest naturlige om det er noe med tolvåringen.

Men hvis dette du skriver stemmer,trenger du ikke bekymre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min erfaring med spesielt 12-13 år gamle jenter, tilsier at dette er ganske normal adferd. Masse hormoner i sving, vet du, men plutselig en dag er de som folk igjen! ;)

Edit: ser nå at det er en gutt, men det høres like normalt ut. :)

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker at ungen er bortskjemt og er vant til å få vilja si hele tiden....da blir gjerne dette resultatet



Anonymous poster hash: 1436f...f22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje hos eksen og hans kone det er problemer? Og hvorfor bryr hun seg mer enn faren til barnet deres? Det er jo det mest naturlige om det er noe med tolvåringen.

Men hvis dette du skriver stemmer,trenger du ikke bekymre deg!

Eksen sin kone følger med alt når det gjelder barna våre. Jeg har ikke gitt henne den jobben, men barna sier det. Og eksen sier det. Datteren til eksen sin kone, har fått jobben om å overvåke sønnen min på skolen og hvis hun ser han ellers. Jeg synes at det er helt sykt. Er ikke rart at sønnen min blir sur på eksen sin kone, når de driver på sånn.

Anonymous poster hash: 550a3...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Jeg tenker på å kontakte fastlegen, og fortelle litt om situasjonen. Det er andre mennesker som sier at de reagerer på at han oppfører seg sånn. Men jeg føler at det er noe jeg kan klare å jobbe med, og med litt arbeid så gjør han som jeg sier. Men jeg mener at det er BUP som kan gi han behandling for dette hvis han har det. Jeg er usikker, for han oppfører seg stort sett helt greit. Men jeg tenker på det fordi at faren sier at han kan ha det.

Anonymous poster hash: 550a3...5aa

Tror ikke det hjelper å legge han inn noen steder.

Kanskje det er du som må jobbe med dine oppdragelsesferdigheter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...