Gå til innhold

Er det greit å kreve husleie av datteren sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det greit å kreve husleie av datteren sin?



Anonymous poster hash: 04f4b...2a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvilken situasjon hun er i. Går hun fortsatt på videregående/studerer med "bare" en liten deltidsjobb, så hadde jeg nok ikke krevet så mye. Hadde hun derimot avsluttet skole, begynt å jobbe fullt og hadde fast inntekt så hadde jeg krevet en symbolsk sum ja. Evt satt krav om sparing til bolig og deltakelse i husholdningsbudsjettet. Lite aktuelt å bo og leve gratis hjemme om man ikke "gjør noe".



Anonymous poster hash: 6adb3...053
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Er hun ferdig på vgs og tjener egene penger så synes jeg det er helt greit at hun bidrar med noe hjemme.Det gjorde både jeg og søsteren min,og jeg er veldig glad for det den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes husleia ikke burde være noe mer enn å hjelpe til med husarbeid og være snill og grei :)



Anonymous poster hash: eaba5...5eb
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg man kan, ja. Jeg fikk meg fast jobb som 18/19-åring og da måtte jeg, betale ett par tusen i husleie. Husarbeid var jeg dårlig på likevel, siden jeg jobba så mye, og samtidig lærte jeg å få litt ansvar ved å betale for meg. I tillegg var min mor alenemor og har i 18 år hatt dårlig råd, så skulle bare mangle at jeg ikke hjalp til å tok min del når jeg ble myndig, så lenge jeg bodde hjemme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Kommer helt an på situasjonen, tror jeg. Skal ganske mye til for at vi hadde krevd husleie av henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å kreve husleie av datteren sin?

Anonymous poster hash: 04f4b...2a8

Hvis hun er gammel nok til å kunne bo for seg selv og jobbe, så ja.

Igrunn er vel det god oppdragelse og forberedelse på voksenlivet.

Mine foreldre gjorde det samme, da jeg fikk min første jobb.

De trengte ikke egentlig pengene, så uten å si det til meg satte de dem på en høyrentekonto som de tenkte jeg skulle få som egenkapital når jeg ville kjøpe hus/leilighet.

Hvis du trenger pengene er det bare riktig at hun bidrar, dersom hun bor hos deg og jobber.

Å kreve penger til mat og strøm syns jeg kanskje blir litt i overkant. Men jeg kjenner dem som har betalt dette til foreldrene sine også, da de bodde hjemme etter fylte 18år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes husleia ikke burde være noe mer enn å hjelpe til med husarbeid og være snill og grei :)

Anonymous poster hash: eaba5...5eb

"Husarbeid og snill og grei" er passelig hvis de begynner å jobbe før de er myndige.

Om de bor hjemme og har egen inntekt etter fylte 18 er det en naiv curling-forelder holdning.

Endret av Tøytigern
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det slik:

Så lenge jeg studerte kunne jeg bo gratis hjemme, men når jeg var ferdig å studere måtte jeg betalt husleie. Nå flyttet jeg ut før jeg var ferdig utdannet uansett, men synes det var en helt grei løsning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra

Er det greit å kreve husleie av datteren sin?

Anonymous poster hash: 04f4b...2a8

Helt umulig for andre å mene så mye om dette når du verken skriver alder eller livssituasjon/inntekt hos datteren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes husleia ikke burde være noe mer enn å hjelpe til med husarbeid og være snill og grei :)

Anonymous poster hash: eaba5...5eb

Dette er det jeg ville krevd av barn uansett, fra de var store nok til å hjelpe til (eller "hjelpe til").

Anonymous poster hash: d5cab...f65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes husleia ikke burde være noe mer enn å hjelpe til med husarbeid og være snill og grei :)

Anonymous poster hash: eaba5...5eb

Ok. så hvis man er snill og vasker litt så kan man i teorien bo gratis hos deg hele livet?

Anonymous poster hash: 021ae...8ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo utdype dette TS, det skjønner du vel?

F.eks:

- Hvor mange år er datteren din?

- Hvor lenge skal hun bo hjemme?

- Studerer hun?

- Jobber hun? Hvor mye tjener hun i såfall?

- Hvor mye husleie tenker du å kreve?

- Hva slags fasiliteter har du? (eget bad/soverom/egen tv/data)

- Hva slags plikter krever du ellers?

- Hvordan er hun i personlighet?

- Hvordan er du i personlighet?

- Hvor mange bor i huset/leiligheten deres nå?



Anonymous poster hash: c61aa...86d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ment som et åpent spørsmål / en oppfordring til en diskusjon. Jeg har ingen datter jeg krever husleie av. Men jeg begynte å diskutere dette i går med en vennegjeng, og alle hadde svært forskjellige meninger om emnet. Interessant å se hva KG mener. Kan man kun ta utgangspunkt i seg selv på KG?



Anonymous poster hash: 04f4b...2a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ment som et åpent spørsmål / en oppfordring til en diskusjon. Jeg har ingen datter jeg krever husleie av. Men jeg begynte å diskutere dette i går med en vennegjeng, og alle hadde svært forskjellige meninger om emnet. Interessant å se hva KG mener. Kan man kun ta utgangspunkt i seg selv på KG?

Anonymous poster hash: 04f4b...2a8

Rart at du ikke forstår at dette kommer an på omstendighetene, det er jo derfor jeg spør deg om flere detaljer, ikke fordi det nødvendigvis trenger å gjelde deg og din datter.

Det er jo en forskjell på å bo hjemme i 1 måned eller 1 år. Eller å studere versus å jobbe fulltid.

Men hvis du ikke forstår såpass har jeg ikke mer å komme med dessverre.

Anonymous poster hash: c61aa...86d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...