Gå til innhold

Stesønn har også bursdag..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS, nå får du gi deg! Greit nok at ikke alle går like godt over ens med sitt stebarn, men og ikke "gidde" å bruke penger på gutten blir bare helt feil. På hans egen bursdag til og med. Hvilke holdninger er dette? Hvis du misliker denne gutten så veldig, kan du ikke gjøre stas på han for en gangs skyld?

Nesten så jeg tror du skriver dette for å provosere...

Anonymous poster hash: d1548...db0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om 14 dager har min lille gullgutt bursdag, og fyller 4 år og jeg vil naturligvis feire han med brask og bram! Jeg ønsker å invitere hele familien, både min side og samboers side, bake kake og gjøre stor stas på han, da det er hans store dag.

Min samboer har dog en sønn fra et tidligere forhold, som fyller 8 år dagen etter gullgutten min, som også vil være tilstede denne helgen jeg skal holde bursdag for min sønn. (Han bor for tiden fast hos oss, da moren ikke er egnet til å ta hånd om sønnen sin.) Nå ønsker altså samboer at vi skal feire begge guttene, på samme dag!

Dette synes jeg slettes ikke noe om. Det er ikke min unge, og jeg gidder ikke bruke masse penger på åtteåringen. Forslag til hvordan jeg kan unngå dette på best mulig måte? :vetikke:

Anonymous poster hash: ccbed...2a6

Fy kor egoistisk du er. En god mor er også en god stemor..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for en innstilling. Ikke nok med at gutten har en mor som ikke kan ta seg av han men har i tillegg en stemor som ikke vil ha han der og feire dagen i sammen med sin egen. Av og til må man bare inngå kompromiss.

Gutten kommer alltid til og være der så hvorfor ikke lage en fin markring for begge guttene. Kan vel ikke være så vanskelig og lage hver sin lille kake til de. Er helt sikker på at begge hadde likt det. Du visste han var der da du ble sammen med hans pappa.

Jeg er så overgjidd over enkelte sin innstilling for tiden. Mange som har mine, dine barn. Hvorfor gjøre sånn forskjell. Ikke rart mange barn får problem når de ikke er ønsket av ny familie. Sånn gjør meg oppskaket.



Anonymous poster hash: ff1f9...e96
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Da jeg var stemor brukte jeg like mye penger på stebarnet som mitt eget barn.

Når jeg velger å gå inn i et forhold hvor han har barn fra tidligere, går jeg "all in", og prøver så godt jeg kan å ikke forskjellsbehandle. Vet hvordan det er å være stebarn selv, og hvor vondt det gjør å føle seg tilsidesatt.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min unge, og jeg gidder ikke bruke masse penger på åtteåringen.

Du valgte å bli sammen med og få barn med pappaen til den ungen! Jeg syntes det er dårlig gjort og feire bare den ene broren fordi du ikke vil bruke penger på en unge som ikke er din. Stakkar gutt har en mor som ikke kan ta vare på han og en stemor som ikke gidder bruke penger på å feire bursdagen hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns TS kan komme å fyre opp litt mer, nå bare ulmer det litt her. =(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sende åtteåringen på kjøkkenet rett før selskapet begynner. Så heller du ut en krukke med erter og en krukke med linser på gulvet, og ber ham strengt legge alt tilbake i riktig krukke. Da er han nok opptatt helt til selskapet er over. Ute av øye, ute av sinn!

Endret av ViljaH
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Så du vil feire "gullgutten"din med brask og bram, også med samboerens side av familien? Men vil ikke at stesønnen din inkluderes? Fyfaen. Dette er noe av det drøyeste jeg har lest. Må du se å bli voksen.

Blir helt slapp av enkelts pure umodenhet og egoisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke masse penger? Du skriver jo at du både vil invitere din familie og hans (din samboer) sin familie. Din samboers familie er jo også i familie med din stesønn. Det blir jo ikke mer penger....dere trenger fortsatt bare samme antall kaker, mat, drikke...eller andre ting du har tenkt dere skal kjøpe inn. Og om det skulle bli brukt mer penger av en eller annen grunn, så får du gi beskjed til din samboer at han får ta de ekstra kostnadene da. Men regner jo med dere deler likt på beløpet dersom din og hans sønn skal feires samme dag.

Hmm snakk om lage problemer ut av ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 14 dager har min lille gullgutt bursdag, og fyller 4 år og jeg vil naturligvis feire han med brask og bram! Jeg ønsker å invitere hele familien, både min side og samboers side, bake kake og gjøre stor stas på han, da det er hans store dag.

Min samboer har dog en sønn fra et tidligere forhold, som fyller 8 år dagen etter gullgutten min, som også vil være tilstede denne helgen jeg skal holde bursdag for min sønn. (Han bor for tiden fast hos oss, da moren ikke er egnet til å ta hånd om sønnen sin.) Nå ønsker altså samboer at vi skal feire begge guttene, på samme dag!

Dette synes jeg slettes ikke noe om. Det er ikke min unge, og jeg gidder ikke bruke masse penger på åtteåringen. Forslag til hvordan jeg kan unngå dette på best mulig måte? :vetikke:

Anonymous poster hash: ccbed...2a6

Noen skriver at du er egoistisk ... Jeg syns du tangerer over til å være ond...

Guttens mor egner seg ikke til å ta vare på gutten, -så han bor hos dere ... Da der det deres oppgave..

Lager du masse stas på fireåringen deres, - så bør du greie å gjøre det samme for 8 åringen deres også.. -han setter faktisk mye mer pris på det og er gammel nok til å føle seg forskjellsbehandlet..

Fikk helt vondt i hjerte over hvor lite inkluderende du er ovenfor din kjæres barn.. Tenk å vokse opp med en uegnet mamma, - og en uegnet stemor.... Faren til gutten har ikke akkurat gjordt særlig kupp når det gjelder valg av kvinnfolk ..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da du ble sammen med en mann som har barn fra før, ja så valgte du det. Skjerp deg!

Kan jo hende at 8-åringen ikke vil feire med lillebror på 4-år, men jeg regner med at 4-åringen hadde digget å feire med en 8-åringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er egoistisk av deg å tenke slik. Tenk på samboeren din da, det er faktisk begge sønnen hans. Like greit å slå sammen om de har bursdag rundt samme tid, så der forstår jeg samboeren din.

Velger du en mann med barn, så velger du hele pakka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier "stakkars 4åringen som ikke får være midtpunkt på sin egen fødselsdag".

Min tanke er "stakkars 8åringen som ikke er velkommen i sitt eget hjem".

Håper virkelig dette er trolling

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dette er trolling, men vet jo også at det finnes mennesker som dette her ute - og må bare spørre:

Hva i all verden får noen til å tro at besteforeldrene til din sønn og stesønn skulle ville komme i bursdag til bare étt av barnebarna sine - og nærmest ignorere det andre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Da jeg var stemor brukte jeg like mye penger på stebarnet som mitt eget barn.

Når jeg velger å gå inn i et forhold hvor han har barn fra tidligere, går jeg "all in", og prøver så godt jeg kan å ikke forskjellsbehandle. Vet hvordan det er å være stebarn selv, og hvor vondt det gjør å føle seg tilsidesatt.

Uten at det har noe med denne saken å gjøre, men et "ekte" søsken kan også oppleve å alltid bli tilsidesatt til fordel for "gullunger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 14 dager har min lille gullgutt bursdag, og fyller 4 år og jeg vil naturligvis feire han med brask og bram! Jeg ønsker å invitere hele familien, både min side og samboers side, bake kake og gjøre stor stas på han, da det er hans store dag.

Min samboer har dog en sønn fra et tidligere forhold, som fyller 8 år dagen etter gullgutten min, som også vil være tilstede denne helgen jeg skal holde bursdag for min sønn. (Han bor for tiden fast hos oss, da moren ikke er egnet til å ta hånd om sønnen sin.) Nå ønsker altså samboer at vi skal feire begge guttene, på samme dag!

Dette synes jeg slettes ikke noe om. Det er ikke min unge, og jeg gidder ikke bruke masse penger på åtteåringen. Forslag til hvordan jeg kan unngå dette på best mulig måte? :vetikke:

Anonymous poster hash: ccbed...2a6

Synes du høres svært så egoistisk ut. Stesønnen din er like mye verdt som din egen sønn. Jeg kan ikke skjønne at du vil skubbe vekk stesønnen din. Feir dagene til guttene på samme dag.

Anonymous poster hash: ae654...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Uten at det har noe med denne saken å gjøre, men et "ekte" søsken kan også oppleve å alltid bli tilsidesatt til fordel for "gullunger".

Ja selvsagt. Men barn som bor under samme tak = lik oppmerksomhet og behandling (selv om jeg kanskje har feilet et par ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja selvsagt. Men barn som bor under samme tak = lik oppmerksomhet og behandling (selv om jeg kanskje har feilet et par ganger).

Det er jeg enig i :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...