Gå til innhold

Stesønn har også bursdag..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om 14 dager har min lille gullgutt bursdag, og fyller 4 år og jeg vil naturligvis feire han med brask og bram! Jeg ønsker å invitere hele familien, både min side og samboers side, bake kake og gjøre stor stas på han, da det er hans store dag.

Min samboer har dog en sønn fra et tidligere forhold, som fyller 8 år dagen etter gullgutten min, som også vil være tilstede denne helgen jeg skal holde bursdag for min sønn. (Han bor for tiden fast hos oss, da moren ikke er egnet til å ta hånd om sønnen sin.) Nå ønsker altså samboer at vi skal feire begge guttene, på samme dag!

Dette synes jeg slettes ikke noe om. Det er ikke min unge, og jeg gidder ikke bruke masse penger på åtteåringen. Forslag til hvordan jeg kan unngå dette på best mulig måte? :vetikke:



Anonymous poster hash: ccbed...2a6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk billigere at de feirer samme dag, enn at de feirer bursdagen sin på to forskjellige dager.



Anonymous poster hash: 9faac...89e
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk billigere at de feirer samme dag, enn at de feirer bursdagen sin på to forskjellige dager.

Anonymous poster hash: 9faac...89e

Ja, men det er ikke fint gjort mot barn å la de feire sine dager sammen når de ikke har samme dag. Med mindre de vil det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er ikke fint gjort mot barn å la de feire sine dager sammen når de ikke har samme dag. Med mindre de vil det selv.

Hvorfor i all verden er det ikke det? :klo:

Anonymous poster hash: 9faac...89e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er det ikke det? :klo:

Anonymous poster hash: 9faac...89e

Gleden over å få være midtpunktet en eneste dag?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleden over å få være midtpunktet en eneste dag?

Vel, det får de da være likevel.

Jeg, søsteren min og faren min har i alle år feiret bursdagene våre på samme dag, og det har aldri plaget verken meg eller søsteren min iallefall. Samme med de tre andre søstrene mine som feirer på samme dag, har aldri plaget de heller.

Anonymous poster hash: 9faac...89e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det får de da være likevel.

Jeg, søsteren min og faren min har i alle år feiret bursdagene våre på samme dag, og det har aldri plaget verken meg eller søsteren min iallefall. Samme med de tre andre søstrene mine som feirer på samme dag, har aldri plaget de heller.

Anonymous poster hash: 9faac...89e

Det blir ikke det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden over å få være midtpunktet en eneste dag?

Skal man feire tvillinger på ulik dag også da? Jeg kan aldri huske at det å være "midtpunkt" hadde noe med gleden over en bursdag å gjøre.

Anonymous poster hash: 2f803...fb0

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man feire tvillinger på ulik dag også da? Jeg kan aldri huske at det å være "midtpunkt" hadde noe med gleden over en bursdag å gjøre.

Anonymous poster hash: 2f803...fb0

Tvillinger er noe helt annet. Nå var det snakk om to barn med ulike dager.

Innlegget er redigert som ledd i rydding.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke det samme.

neivel, hvorfor blir ikke det det samme?

Anonymous poster hash: 9faac...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neivel, hvorfor blir ikke det det samme?

Anonymous poster hash: 9faac...89e

Fordi jeg snakket om to barn med to ulike fødselsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg snakket om to barn med to ulike fødselsdager.

det gjorde da jeg også :ler:

Anonymous poster hash: 9faac...89e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ta å feire guttene på hver sin dag da! Si ifra til slekta at du vil at guttene skal ha hver sin feiring for at de skal være midtpunktet på sin egen dag.

Mulig du vil få noen reaksjoner fra slekta, og mulig noen velger å ikke komme på dagen til gullgutten din siden de likevel skal komme dagen etter til eldstemann sin dag.

Lykke til.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis samboeren din også skal betale så kan han betale for den andre sønnen. Syns det høres artig ut for de å feire sammen, kanskje de føler seg mer som søsken, høres veldig ut som du ikke vil ha stesønnen i livet ditt ;(



Anonymous poster hash: 469ad...eff
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ta å feire guttene på hver sin dag da! Si ifra til slekta at du vil at guttene skal ha hver sin feiring for at de skal være midtpunktet på sin egen dag.

*signerer*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå samboeren din jeg og jeg kan ikke forstå at du har problemer med det. Jeg forstår at du vil at din sønn skal være midtpunktet på sin dag, men mener du seriøst at du ikke gidder å bruke tid på din egen stesønn? Han bor fast hos dere, og da er han jammen meg en del av deres kjernefamilie og med alt som hører til. Uansett om guttene feirer hver sin dag, så er det jo dere som må betale for gildet.... Og da er bedre å ta begge to samtidig. Da slipper man å betale dobbelt opp. Stakkars gutt... Du får håpe at han ikke legger merke til at du misliker han sterkt....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke dette er trolling så burde holdningene dine til gutten være nok til at barnevernet satte omsorgen din under tilsyn. Faren burde få valget om å forlate deg eller miste gutten. Et barn fortjener ikke å leve opp med en stemor med sånne holdninger

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...