Gå til innhold

Jeg var en dårlig mor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blomst83

Vet du hva.?Du gjorde en fantastisk ting ved å sette dine barns behov foran dine egne. Du tok det rette valget,så er det på tide at du setter deg selv først,og kutter ut de menneskene som trykker deg ned. Som du leser i denne tråden så er du ingen dårlig mor,og du gjorde en helt fantastisk ting. Ta til deg de ordene. Du fortjener hvert eneste et. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere et godt forhold, så har dere et godt forhold.

Det har ikke noe med "å fortjene" å gjøre.

At dere har god kontakt nå er mye verdt for alle. Fortsett sånn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde det riktige.

Men som voksent barn av rusmisbrukere får jeg ikke til å gi deg den samme "varmen" du får av mange andre her.

Mine foreldre hadde gode grunner til å ende opp med å bli avhengige, og idag ville ingen trodd de en gang var i den situasjonen.

Vi har et greit forhold, men det vil dessverre aldri ta bort at hele barndommen til meg og mine søsken er fullstendig ødelagt. Det er halve mitt liv til nå, ødelagt av det.

Så for min del kommer jeg aldri til å dekke over for mine foreldre ifht hva slags skade de har påført oss barna, det må de bare leve med og akseptere.

Jeg dømmer dem ikke, ei heller deg- men akkurat som jeg må ta ansvar i mitt liv må du og alle andre og gjøre det.

Ingen fortjener eller kan kreve noe som helst slik sett, men selvsagt er det flott at dere har et godt forhold.

Og jeg ville ikke brukt masse tid på skam for fortiden.

Men akseptere, det må du jo.

Dog tok jo du et bedre valg enn mine foreldre, du gav opp omsorgen. Det drømte jeg om hver dag, og det er mulig jeg ville følt livet da var bedre om så skjedde.

Så ut fra omstendighetene tok du helt riktig valg, men jeg personlig ville ikke søkt etter tilgivelse hos barna med mindre de selv ønsker ta det opp.

Jeg personlig kommer aldri til å tilgi mine foreldre for en slik oppvekst, men vi har jo alle gått videre og jeg lar være å minne dem på hvor jævlig det faktisk var

Den sannheten tror jeg ikke de hadde orket å høre, og det endrer jo ikke fortiden.

Derfor er det jo best å fokusere på fremtiden, også for deg.

Du får ikke endret noe, og under omstendighetene tok du et godt og riktig valg.

Det er et enda bedre valg å leve som rusfri, så mer kan du jo strengt tatt ikke gjøre.

Nyt heller det positive nå, det har iallefall jeg valgt å gjøre :)

Anonymous poster hash: 3cefb...426

Takk for ærlig innlegg. Jeg vet at barna mine fikk noen vonde opplevelser, men de sier de hadde det fint på instutisjonene.

Jeg var ganske ofte der da de fikk bo i samme by som meg. Dette begrunnet de med at jeg var en ressurs når jeg var nykter, og jeg er evig takknemlig for de ansatte som hele tiden ville samarbeide.

Da jeg sluttet å ruse meg, tok det lang tid før jeg kom meg helt, så vi var alle enige om at de fortsatte å bo der. Vi har snakket veldig mye, og de sier de har tilgitt.

Jeg har lagt meg helt flat, for noe vi som misbrukere må være obs på er at barn kan få skyldfølese. Så håper de er ærlige på at de ikke har.

Men jeg er klar over at de bærer på ting.

Skaden var jo gjort da jeg kontaktet barnevernet. Samarbeidet godt med de også, så tror alle rundt mine to barn, har vørt helt enestående!

Det som er litt vanskelig er at foreldre som har klart å ta vare på sine barn, syns det er litt urettferdig at jeg har så god kontakt med mine. Men det er virkelig ikke sånn at det har kommet gratis da. Jeg har jobbet mye med meg selv og forholdet til barna.

Klem.

Anonymous poster hash: e018e...6d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun lest hovedinnlegget ditt TS.

For meg er det en sterk mor som ønsker sine barn det beste som faktisk tar kontakt med barnevernet for at barna skal få det bedre. Og du har klart å komme deg ut av rusen. Du skriver at du møtte til alle avtaler og har gjort ditt.

Vær stolt av jobben du har gjort og nyt forholdet du har til barna. Ikke hørt på hva andre sier, men vit at du har gjort det rette og det ser garantert barna dine nå som de er store - og dermed har dere også et godt forhold.



Anonymous poster hash: c6556...b40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Man trenger vell ikke å kjenne TS for å skjønner greia. Alle narkomane/rusmisbrukere er det samme. De lever og ånder bare for en ting og det er rusen det.

poenget er at hun innså at barna ikke hadde det bra hos henne da hun hadde rusproblemer og dermed overlot snsvaret av barna til noen som kunne gi dem trygghet. Og nå er hun rusfri og barna har det godt nå fordi hun ikke lot de leve i et hjem med rus. Det står respekt av at selv midt i rushelvetet så satte hun barnas behov først.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

poenget er at hun innså at barna ikke hadde det bra hos henne da hun hadde rusproblemer og dermed overlot snsvaret av barna til noen som kunne gi dem trygghet. Og nå er hun rusfri og barna har det godt nå fordi hun ikke lot de leve i et hjem med rus. Det står respekt av at selv midt i rushelvetet så satte hun barnas behov først.

Nei helt uenig, det der er en forferdelig dårlig beskrivelse som forherliger en rusmisbruker som valgte et liv med rus istedenfor småbarn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei helt uenig, det der er en forferdelig dårlig beskrivelse som forherliger en rusmisbruker som valgte et liv med rus istedenfor småbarn.

så du mener hun skulle hatt barna hjemme? H ordan tror du de barna hadde hatt det idag da tror du?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener hun skulle hatt barna hjemme? H ordan tror du de barna hadde hatt det idag da tror du?

Ja, de hadde hatt det kjempe bra hvis hun hadde mannet seg opp og gjort det riktige. Nemlig å slutte med rusen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja, de hadde hatt det kjempe bra hvis hun hadde mannet seg opp og gjort det riktige. Nemlig å slutte med rusen.

mannet seg opp ja. Høres ut som du har mye peiling på rusavhengighet, du...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Ja, de hadde hatt det kjempe bra hvis hun hadde mannet seg opp og gjort det riktige. Nemlig å slutte med rusen.

Hadde det bare vært så lett så. Avhenighet er ikke noe man bare kan velge bort. Blir skremt over hvor mangel på kunnskap enkelte har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men kjære deg, du gjorde det eneste rette! Du satte barna dine først og sørget for at de fikk en oppvekst borte fra rusen og en mor som til tider ikke var i stand med å ta vare på dem. Du reddet barna dine. Du har fått deg selv i orden og gitt dem muligheten for en god oppvekst. Og det at dere har et godt forhold nå sier mye om barna dine, og deres evne til å se at du gjorde det nødvendige for å redde dem og deg selv.

All honør til deg! :klem:

Anonymous poster hash: e28bd...4aa

Her er jeg uenig, hadde hun satt barna helt først, så hadde hun sluttet å ruse seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Her er jeg uenig, hadde hun satt barna helt først, så hadde hun sluttet å ruse seg.

Igjen så er ikke det bare bare. Hadde det vært så enkelt så hadde det ikke vært en problem i utgangspunktet. Avhenighet er ikke noe man bare kan kvitte seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Her er jeg uenig, hadde hun satt barna helt først, så hadde hun sluttet å ruse seg.

hun har jo slutta nå.. Og det for barnas skyld
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har jo slutta nå.. Og det for barnas skyld

De er 20, hun er alt for seint ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

De er 20, hun er alt for seint ute.

Det er det opp til barna å avgjøre. Desduten det kan ta år å klare å bli rusfri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ruset meg mye da barna var små.

Tok selv kontakt med barnevernet for å redde de. Nå har vi nær og god kontakt.

Men er så mange som ikke syns jeg fortjener det. Har mange a-4 venner og de sliter med sine barn. Alle gjør vel det? I perioder. Psykologen min sier jeg reddet barna mine. Jeg vil tro det.

Ruser meg ikke lenger. Syns dere jeg fortjener et varmt forhold til barna mine, eller er det gjengs oppfatning at jeg ikke fortjener det?

De bodde på institusjone, og jeg møtte til alle avtaler. Fikk god respons der.

Men skammen og min dårlige samvittighet sitter dypt. Andre som er i samme situasjon? Barna mine er 20 og 19.

Anonymous poster hash: e018e...6d5

Å gi opp barna antar jeg ikke var lett for deg. At dine venner sliter med sine barn er ikke noe de kan være bitter over deg for. Det er flott at dere har et såpass godt forhold selv om det har vært vanskelig å så mange år.

Skjønner du skammer deg, men du har kommet deg på beina igjen, og DET skal du faen meg være stolt over !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det opp til barna å avgjøre. Desduten det kan ta år å klare å bli rusfri

Da må man få seg viljestyrke til det for barna fortjener bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Da må man få seg viljestyrke til det for barna fortjener bedre.

Tror du virkelig at det å løsrive seg fra en avhenighet kun bunner i ren skjær viljestyrke? Jeg kjenner jeg blir skremt over mye mangel på kunnskap det finnes der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Da må man få seg viljestyrke til det for barna fortjener bedre.

kan du slutte p bruke denne tråden til å rakke ned på folk i en tung situasjon? Du vet ikke en dritt om avhengighet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...