Gå til innhold

Problemer m valp 9 uker gammel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har nettopp fått oss valp. (9uker gammel) Jeg har stått mest for turene ut, og var med hun mye den første natten. Hun ligger på gulvet ved siden av på ett teppe. Hun dilter etter meg hvor enn jeg går, og skal kjæresten gi litt kos så går hun fort vekk igjen. Noen råd/tips?

Og nei, han har ikke gjort hun noe vondt, bare fått kos, oppmerksomhet, og kjærlighet :-)

Anonymous poster hash: 67263...a5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter han har gitt litt kos, kommer hun å legger seg hos meg igjen*

Anonymous poster hash: 67263...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frisk

Ikke så rart om valpen favoriserer den som har vært med den på mest turer og tatt seg mest av den. Den føler vel en nærmere tilknytning til deg, da.

Det kan enkelt løses ved at samboeren din deltar like aktivt i oppdragelsen, og livet til hunden generelt.

Endret av frisk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen som vet hvorfor hun går unna når han prøver å klappe hun for eks? Hun elsker jo kos, det har jeg merket 😝 Noen tips? :-)

Anonymous poster hash: 67263...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en baby i hus som ser på deg som "mamma" fordi du har tatt deg mest av henne gang gitt henne trygghet og omsorg når hun trenger det.

Dette er ikke noe problem, men naturlig atferd. Dersom kjæresten din går ut med henne, gir henne mat osv, kommer hun å utvikle mer tilknytning til ham også etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder han henne fast? Jeg har opplevd det samme med familiemedlemmer som har såååå lyst å kose med hunden at de holder den eller løfter den opp når den egentlig vil gjøre noe helt annet. Det førte raskt til at hunden begynte å hoppe unna når de strakte seg mot den for å stryke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer hvor kosete hunder er. La samboer være den som mater og trener valpen, så er det godt mulig det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han som mater hunden, og han holder hun ikke fast hvis han skal kose med hun, han setter seg ned til hun kommer bort, koser, også går hun fort til meg igjen

Anonymous poster hash: 67263...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...