Gå til innhold

Var det feil å ta hunden med seg hjem?


The Kitten

Anbefalte innlegg

:fnise: Men det kunne jo ikke du vite. 

 

Hvordan fungere chip? Denne hadde jo halsbånd med telefonnummer på, men er en chip mer oppdatert?

Chip er ikke nødvendigvis mer oppdatert, det kommer på om eier oppdaterer opplysninger når de flytter/skifter telefonnummer osv. Men chip sitter under huden, så hunden kan ikke miste den (selv om den av og til kan vandre litt rundt i kroppen). Chip kan kun avleses av folk som har chipleser, vanligvis dyrleger, dyrebeskyttelsen eller politi/falken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er mye mer flaut for eier som har mistet hunden-heeelt ned til enden av gata :fnise:

Haha, ja, det tror jeg på :-p Men jeg gikk faktisk forbi huset der hunden bodde med hunden, men tror hunden trodde at han var på tur. For han viste ikke tegn til hvor han bodde :-p Det som var litt skummelt var at hunden var en jakthund og da var det midt i jakt tiden. Holdt på å ta kattene mine o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i hunder, så jeg synes det var veldig koselig å ha ham de timene jeg hadde ham. Eneste jeg ikke likte var at han åpnet skapdøren under kjøkkenvasken og dro ut alt søppelet. :fnise:

:ler:

Anonymous poster hash: f4e46...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var helt riktig å gjøre det. Har gjort det selv en gang, kjørte rundt med hunden i bilen og ringte på overalt. Ringte dyrlegen og dro hjem med hunden i påvente på p sjekke chip. Fant så eier og dro dit med hunden. Hun virket skikkelig sur for at jeg hadde "tatt" hunden.. Den pleide å stikke av når det tordnet.. Fikk ikke et takk en gang, plukket opp hunden flere km unna på trafikkert vei.. Ble helt satt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var det rette å gjøre, håper noen gjør det samme med bikkja mi om hun skulle rote seg bort en gang!

Endret av Fnisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hockeyfrue

Synes du gjorde det riktige. Har gjort det samme en gang, plutselig sto det en hund på verandaen min uten halsbånd, så jeg tok den inn og ringte politiet. De hadde andre ting å prioritere, så de ba meg holde den hos meg til de fikk tid til å komme. De kom et par timer senere, og dagen etter ringte eieren og takket for hjelpen :-)

Tror nok eier bare er takknemlig for at noen fant han, og ikke lot han vandre alene rundt i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...