Gå til innhold

Er så leei meg - hunden må ut av soverommet =(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville helst hatt kattene i senga, men partneren vil det ikke, så da aksepterer jeg det. Åpner døra i helgene om morgenen, så kommer de en tur i senga da.

 

Når hunden er vandt til å sove på soverommet, ville jeg sovet med den i stua de første nettene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det er jo greit nok, når begge parter er enige. Problemet her er jo når to parter er uenige. Hadde jeg blitt tvunget til å ha f.eks katt eller hund i senga så hadde jeg flyttet ut. Og jeg tuller ikke, for jeg synes det er ufatterlig uhygenisk og ekkelt.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg er helt enig i dette. Skjønner ikke at folk orker å ha dyr i senga, og selv om katter angivelig er renslige, så vasker de seg tross alt med sin egen tunge...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt hvordan det er magisk mer uhygienisk med dyr i sengen enn dyr i stua, på fanget eller i det hele tatt. Bakteriene finner lett vei via berøring, selv om man ikke kan se hår eller skitt.



Anonymous poster hash: a356d...0d3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hunden tidligere har fått lov så synes jeg det er feil å plutselig nekte hunden å være på soverommet. Hunden min sover i sengen hos meg og på stua hos kjæresten min. Det er helt greit for det har alltid vært sånn for henne. Men å plutselig nekte hunden å sove på soverommet når den er vandt til det synes jeg blir feil. Det er mange bra ørepropper ;) 



Anonymous poster hash: 574ee...ef5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ser ikke helt hvordan det er magisk mer uhygienisk med dyr i sengen enn dyr i stua, på fanget eller i det hele tatt. Bakteriene finner lett vei via berøring, selv om man ikke kan se hår eller skitt.

Anonymous poster hash: a356d...0d3

 

 

Det er mer håret jeg tenker på. Vi har heller ikke utekatter, våre katter er innekatter, så de er rimelig rene. Men; jeg bruker ikke stua til soverom. Jeg har ingenting i mot at mine katter ligger oppå meg og koser i stua, men når jeg skal legge meg for å sove vil gjerne ha en hårfri seng. Jeg tåler å sitte der det er litt hår, selv om våre katter ikke røyter veldig mye og vi prøver å være flink med støvsugingen. Allikevel, det er litt forskjell mellom et soverom og stua.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent like uhygienisk som å legge seg naken i senga uten å ha dusja ^_^

Mye mer uhygienisk. For ikke bruker hunden dopapir, og den tråkker i og ruller seg i utrolig mye kjipt utendørs. Slike ting som vi mennesker har klær på for å ikke få innpå huden.

Vi har hund. Hun har det så fint i hundesenga si i hallen om natta, atte... Hun har aldri vært på soverommet vårt, da hun var bitteliten valp, både redd og lei seg fordi hun har flyttet fra moren sin og alt annet kjent. Da sov vi sammen med henne.

Anonymous poster hash: a1875...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mer uhygienisk. For ikke bruker hunden dopapir, og den tråkker i og ruller seg i utrolig mye kjipt utendørs. Slike ting som vi mennesker har klær på for å ikke få innpå huden.

Vi har hund. Hun har det så fint i hundesenga si i hallen om natta, atte... Hun har aldri vært på soverommet vårt, da hun var bitteliten valp, både redd og lei seg fordi hun har flyttet fra moren sin og alt annet kjent. Da sov vi sammen med henne.

Anonymous poster hash: a1875...163

Snakker om katt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på det som en fin mulighet til å trenge unghunden til å bli mer selvstendig og senere takle overgangen til å sove i gangen i deres nye hus evt. hos nye eiere/hundepassere når den blir stor. 

Det handler om rutiner og øving for både deg og bikkja.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om hunden tidligere har fått lov så synes jeg det er feil å plutselig nekte hunden å være på soverommet. Hunden min sover i sengen hos meg og på stua hos kjæresten min. Det er helt greit for det har alltid vært sånn for henne. Men å plutselig nekte hunden å sove på soverommet når den er vandt til det synes jeg blir feil. Det er mange bra ørepropper ;)

Anonymous poster hash: 574ee...ef5

 

En hund reflekterer heldigvis svært lite over fortiden, og det ville ikke tatt mer enn en uke eller to før den var vant til det. Hunder tenker ikke sånn, mennesker  tenker sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...