Gå til innhold

Er katten din en pest og en plage?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare når hun er tom for mat eller når hun vil ut. Da er det bare å lette på rumpen for å få fred. :)



Anonymous poster hash: bdfa1...241
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klokken er halv 3, og jeg sitter her å griner!

Jeg våknet fordi jeg måtte på do, gikk på do også skulle jeg vaske hendene. Tok et skritt tilbake, og trur du ikke jeg klarte å trampe på pus?!!!!

 

Han pilte rett under sengen. Nå er han fornærmet og vil ikke kose :'(

Fikk noen godbiter i håp om at han skulle bli blid. Men neida, han nekter å kose, og er fornærmet.  

Han ble mer skremt enn skadet. Jeg trampet ikke på han med all vekten, for jeg kjente jo at noe var galt  :fnise:

 

Nå får jeg ihvertfall ikke sove! Er lys våken  :trist: Dakkar pusen min  :grine: 
Sånn går det når pus skal være så innmari innpåsliten  :trist:

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen minutter senere.... Han ligger på gulvet og ser stygt på meg  :grine:  :grine:

 

Jeg tar tilbake alt!!! utenom det at han er innpåsliten, men han kan få være så kos han bare vil!! Jeg godtar alt, bare han ser på meg igjen, med de søte øynene og maler bare jeg ser tilbake på han. Ikke det sure blikket han gir meg nå  :grine:  :grine:  :grine:

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mord i blikket? :jolie: Aiai, her må du passe på! Det er et utspekulert trekk fra katta di, der formålet er å gi deg så mye dårlig samvittighet katten bare klarer, for å få masse gobiter og lignende. 

 

Bare det har gått noen dager, og masse godbiter og å bli skjemmet grundig bort, så skal du nok se at han tar deg tilbake, aller nådigst! Bare smør deg med tålmodighet! :catmilk:



Anonymous poster hash: c09a9...308
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, har du vurdert å sette katten bort på ferie? Det koster en del da, på sånn kattehotell. Høres ut som du trenger det hvertfall :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, har du vurdert å sette katten bort på ferie? Det koster en del da, på sånn kattehotell. Høres ut som du trenger det hvertfall :ler:

Det er mer jeg som trenger det!  :skratte:

 

Skal passe hunden til mamma, eller egentlig min hund, i sommer. Og da får pus en leke kompis! 

og da får jeg avlastning fra kosingen og masingen.  :fnise:

 

Pus var fornærmet i flere timer i går kveld. Klokken 8, da krøp han opp til meg i sengen og ville ha kos  :hug:

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom til å tenke på katten til svigerinna mi og barnet hennes. Det var ragdoll da, men den mjauet som besatt, konstant!

 

... Helt til de flyttet til en annen leilighet. Plutselig ble han mye stillere, og generelt roligere. I etterkant kom det frem at det var mye fukt i leiligheten, og generelt elendig inneklima. Mistanken var der, siden barnet var forkjøla/syk mye oftere enn hva som var normalt for alderen. Hun ble fortalt at katter også kan reagere på dårlig inneklima, deriblant med mjauing.

 

Jeg må le litt av at du ble så ute av deg, TS, da du tråkket på pusen. Jeg hadde jo fått dårlig samvittighet, jeg også, men samtidig hadde jeg vært såpass irritert at jeg ikke hadde giddet å springe etter katten med trygling og godbiter. :P Ja, de blir fornærmet en stund, men det går alltid over ;)



Anonymous poster hash: 46f76...841
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er mer jeg som trenger det!  :skratte:

 

Skal passe hunden til mamma, eller egentlig min hund, i sommer. Og da får pus en leke kompis! 

og da får jeg avlastning fra kosingen og masingen.  :fnise:

 

Pus var fornærmet i flere timer i går kveld. Klokken 8, da krøp han opp til meg i sengen og ville ha kos  :hug:

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

 

 

Har du fått dagens kozemoseoverdose av pus i dag, TS? :catmilk:

Anonymous poster hash: c09a9...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kom til å tenke på katten til svigerinna mi og barnet hennes. Det var ragdoll da, men den mjauet som besatt, konstant!

 

... Helt til de flyttet til en annen leilighet. Plutselig ble han mye stillere, og generelt roligere. I etterkant kom det frem at det var mye fukt i leiligheten, og generelt elendig inneklima. Mistanken var der, siden barnet var forkjøla/syk mye oftere enn hva som var normalt for alderen. Hun ble fortalt at katter også kan reagere på dårlig inneklima, deriblant med mjauing.

 

Jeg må le litt av at du ble så ute av deg, TS, da du tråkket på pusen. Jeg hadde jo fått dårlig samvittighet, jeg også, men samtidig hadde jeg vært såpass irritert at jeg ikke hadde giddet å springe etter katten med trygling og godbiter. :P Ja, de blir fornærmet en stund, men det går alltid over ;)

Anonymous poster hash: 46f76...841

 

Min katt er bare pratsjuk, bare jeg ser på han så mjauer han! grrr plagsomt. 

Prøver å ta lydopptak av det, men det er så mye bakgrunnsstøy på kjøkkenet. Og det er der han maser mest. Han er matmons til tusen! Bare jeg rører på meg så tror han at han skal få mat  :fnise:

 

Jeg ble helt ifra meg! Har kun trampet på han en gang, da var han liten og jeg hadde en pus til rundt føttene. Først trampet jeg på han, så på han andre!!!! Jeg hylgråt, for de hylte ut i smerte. Men det var mer det at de ble skremt, for de haltet ikke eller noe :fnise: Og en gang så klemte han poten i en skuffe, idioten hoppet opp, åpnet skuffen, for så å hoppe opp på den igjen mens den var åpen, og labben kom i klem. Den lyden unner jeg ingen!!  :grine:

Da også hylgråt jeg, men han ble ikke skadet heldigvis, bare skremt. Men det var så fælt da det skjedde. 

 

 

Har du fått dagens kozemoseoverdose av pus i dag, TS? :catmilk:

Anonymous poster hash: c09a9...308

 

Ja, og nå er han samme gamle plagsomme pus. 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppriktig talt elsker denne tråden! Kan du ikke starte en dagbok om katten, ts? Mistenker at du har og vil få veldig mange morsomme historier, spesielt når du skal passe hund i sommer i tillegg. Det kan ikke bli annet enn underholdende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppriktig talt elsker denne tråden! Kan du ikke starte en dagbok om katten, ts? Mistenker at du har og vil få veldig mange morsomme historier, spesielt når du skal passe hund i sommer i tillegg. Det kan ikke bli annet enn underholdende.

Jeg har faktisk vurdert å lage en instagram eller vine konto for han  :skratte:

Han havner alltid i trøbbel! han klatrer i skuffer og skap, forsvinner i skap hele tiden, han sitter i dusjen og maser om å bli dusjet, han prater høl i huet på folk. Han er ikke en rolig pus som bare er der for å si det slik  :fnise:

 

Jeg fikk vite i dag at jeg skal passe broren min sin hund også, samtidig som den andre. OMG 2 hunder under 2 år som maser og klenger, og er hyper x 10 + en innpåsliten katt. God jul til meg sier jeg bare  :skratte:

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal leie ut leiligheten til noen i familien i ei uke. Og pus skal være igjen her! 

Trist, men samtidig herlig å få en liten ferie fra pus  :fnise: Kommer til å dra innom en gang om dagen for å være sikker på at han får nok kos  :laugh:

Trur han merker at noe skjer, for han er ekstra innpåsliten i dag. 

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skal leie ut leiligheten til noen i familien i ei uke. Og pus skal være igjen her! 

Trist, men samtidig herlig å få en liten ferie fra pus  :fnise: Kommer til å dra innom en gang om dagen for å være sikker på at han får nok kos  :laugh:

Trur han merker at noe skjer, for han er ekstra innpåsliten i dag. 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

 

 

Herregud, stakkars de som skal leie leiligheten, de må jo seg et sjokk! :fnise:

 

Anonymous poster hash: c09a9...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes den pusen høres ut som en skikkelig søtklump :rodmer:  Skjønner irritasjonen altså.. Min katt maser også, men det er aoowh for å få gå ut(han repeterer så mange ganger at jeg blir sprø og må sleppe han ut..) Så er det aoowh repertert x flere for  komme inn igjen. Deretter skal han ut med samme leksen, så inn, så ut osv.. Så ser han på meg med det søteste, mest bedende blikket han kan- og får viljen sin hver gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du kasta han ut? Altså så han blir utekatt. Vi har utekatt, og om han er i veien bare setter vi han ut.

Anonymous poster hash: f8e79...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Herregud, stakkars de som skal leie leiligheten, de må jo seg et sjokk! :fnise:

 

Anonymous poster hash: c09a9...308

 

Vi vil ikke ha de her allikevel. Hele familien går å venter på at de skal dra. De er her to ganger i året, betaler aldri for seg og forventer mat og seng gratis. Så det er ikke nå stas at de er her lengre  :fnise:

Så vi får krysse fingrene for at pus irriterer de så mye at de drar  :skratte:

 

Jeg synes den pusen høres ut som en skikkelig søtklump :rodmer:  Skjønner irritasjonen altså.. Min katt maser også, men det er aoowh for å få gå ut(han repeterer så mange ganger at jeg blir sprø og må sleppe han ut..) Så er det aoowh repertert x flere for  komme inn igjen. Deretter skal han ut med samme leksen, så inn, så ut osv.. Så ser han på meg med det søteste, mest bedende blikket han kan- og får viljen sin hver gang..

Han er jo søt da. Helt utav det blå så kan jeg begynne å gråte, for jeg gruer meg sånn til den dagen han drar. Han er så søt og kos, og en liten dose innpåsliten  :fnise:

 

Kunne du kasta han ut? Altså så han blir utekatt. Vi har utekatt, og om han er i veien bare setter vi han ut.

Anonymous poster hash: f8e79...3b8

Det hadde jeg aldri hatt hjerte til å gjort. Hadde utekatt før, og han ble aldri kastet ut pga irritasjon. Samme som at vi stenger ikke hunden inne på et rom eller i et bur om den blir rabiat og hyper. 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ang det å sette katta ut, så går jo det helt greit om katta etterhvert trives med å være ute. Her er det så naturlig for pus å være ute at det har absolutt ingenting å si når vi sender han ut. (Når det er midt på vinteren tvinger vi han ikke da) Det er masse spennende for en katt ute, om dere ikke bor midt i tjukkeste storbyen. Vår katt pleier å være mest plagsom om vinteren når han stort sett er inne, men når det er bra nok temperatur og vær ute så får han slitt seg litt ut i hagen og plager oss mindre. Er han plagsom og det ikke passer å ha katta i hælene en dag så slipper vi han ut og da flyr han bort til en busk eller grøft og jakter på noe eller hva han gjør.

nå om dagen sitter han og følger med på noe veiarbeid nedi veien her fra innkjørselen, og det er også interessant å følge med på syklister og folk som går tur. Han ser ikke på tv xD så han syns det er greit å være ute. Han sitter med spisse ører og følger med! Så det trenger absolutt ikke å være negativt. Katten får flere inntrykk og aktiviserer seg selv i stor grad. Så blir han mer rolig når han først kommer inn.

Vi har også "forvandlet" en innekatt (fra dyrebeskyttelsen) til utekatt (vi har to, men denne katten er relativt ny i forhold til den andre), og vi har bare sett positive endringer.

Anonymous poster hash: f8e79...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pus funnet på noe sprell i helga?

Har hatt "barnefri" i noen dager. 

Kom hjem i går, etter 3 dager borte fra pusen min. Han mjauet konstant i nesten en halvtime!!! 

Han nektet å flytte seg, måtte absolutt sitte i fanget mitt. Jeg gråt, for jeg var så glad for å se han igjen  :fnise: Dette var det lengste jeg har vært borte fra pus. Før det så var det 10 timer! Men nå, herregud jeg lengtet hjem til pus konstant! 

 

Jeg er en person som elsker dyrene mine kjempe høyt, slik som de fleste. Men jeg klarer ikke å dra ifra de! Et døgn borte fra dyrene mine, og jeg holder på å går på veggen. Trenger vell ikke å nevne at jeg ikke har sovet nå mye de tre dagene?  :fnise:

Savnet det å ha pus liggende i armkroken, som maler til jeg sovner  :hug:

 

Jeg måtte ut med søpla etter at jeg kom hjem. Siden de som har lånt leiligheten ikke kastet søpla, og det var overfylt. Og da jeg kom hjem igjen så var det samme greia med mjauing. Han trudde vell at jeg hadde forlatt han igjen stakkars  :fnise:

 

De som sier at katter ikke elsker eierne sine, tar helt feil! 

Pus kom fram et par ganger for å hilse på folkene som bodde her. Det var etter et døgn bak sofaen. Dag 2 så ville han ikke hilse, om de prøvde å røre han så løp han bak sofaen. Men den dagen de dro, så fikk de kose litt med han, før han gjemte seg bak sofaen igjen. 

Når jeg er her, og vi får besøk, da kommer han frem med en gang. Men, han løper fort tilbake til meg, presser seg ned i armkroken min og ser på personen som er på besøk :fnise: .. også går han forsiktig bort til personen, for så å løpe tilbake til meg igjen  :hug: Han er så søt og god!

Det tar vell en 1 time før han slutter å krype tilbake til meg, og legger seg ned i fanget til besøkende. Kanskje han føler seg tryggere når jeg er her? 

 

Det eneste han har gjort siden jeg kom hjem.. var å hoppe i bagen min som var full av klær.. og tisset i den!  Så presterte han å rulle og leke seg i bagen med klær og tiss. Måtte vaske alle klærne og bagen.. og katten  :fnise:

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, en ting til skjedde. Det skulle jeg ha fått på film!!

 

Jeg har et akvarium på kjøkkenet, med 2 fisker og en fisk som gjemmer seg. Har sett han 3 ganger siden jeg fikk han for fire måneder siden. 

Pus satt på benken og så på akvariumet som han ofte gjør, plutselig så dukket den skumle fisken opp (han er svææær!!!) og pus skvatt sånn at han falt ned fra benken baklengs og havnet i vannskåla. Der lå han, helt i sjokk i et minutt  :skratte: 
Etter det så satt han seg på benken motsatt side av akvariumet, og så på fiskene, turte ikke å sitte ved siden av avkariumet, det er bare noen få cm plass der. 

Den fisken er kanskje 4 ganger så stor i forhold til de andre to fiskene. Skjønner ikke hvor han gjemmer seg heller, for det er klin umulig å finne han!! 

Pus har aldri sett den fisken før, og aldri sett en så stor fisk før heller  :fnise:

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...