Gå til innhold

Er katten din en pest og en plage?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Vann?! haha Den var morsom. Han ble klissbløt daglig da jeg trente på å få han, og kompisen, ned fra bord og benker. Funket på han andre. Men han her, nop. Han ELSKET det! Han sitter i dusjen med meg når jeg dusjer  :fnise: Når jeg vasker gulvet så kan jeg ikke ha såpe i bøtten, for han hopper oppi bøtten og sitter der. Vær gang jeg går på do, så legger han seg i vasken og venter på at jeg skal vaske hendene. Han er ikke helt som alle andre  :skratte:

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

 

 

Maine Coon-katter er kjent for å være veldig glade i vann  :fnise:

Endret av BeautyBox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maine Coon-katter er kjent for å være veldig glade i vann  :fnise:

Det forklarer så sykt mye. :fnise: 

Vet bare at main coon blir er ganske fluffy, og blir ganske store. Tenkte ikke stort over det da jeg fikk vite at han har mye main coon i seg. Moren er ren raset, faren er 50% huskatt og 50% main coon. Viste jo at han kom til å bli en stor herremann. Han er snart et år og veier 5,3 eller noe. Stor og fluffy pus. Dette var for noen måneder siden, så er vell opp i 6 kg nå.

Mamma har en tibetansk spaniel som er like gammel, og pus er mye, mye større  :fnise: 

Er ikke uten grunn at han har fått kallenavnet monster. 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vann?! haha Den var morsom. Han ble klissbløt daglig da jeg trente på å få han, og kompisen, ned fra bord og benker. Funket på han andre. Men han her, nop. Han ELSKET det! Han sitter i dusjen med meg når jeg dusjer  :fnise: Når jeg vasker gulvet så kan jeg ikke ha såpe i bøtten, for han hopper oppi bøtten og sitter der. Vær gang jeg går på do, så legger han seg i vasken og venter på at jeg skal vaske hendene. Han er ikke helt som alle andre  :skratte:

 

Har slik get-off spray, men kan jo ikke sprute det på han. 

Og jeg kan jo ikke spraye det på meg selv heller, da blir han jo helt forvirret. 

Men skal prøve å bruke "fy". Bruker å si "Drit i det", eller "kan du sluuuttttttt" og veldig ofte så sier jeg "Hva i svarte feiler det deg da?! HÆ? Svar meg!" og da mjauer han tilbake og maler.  :fnise:

Må prøve å huske på å si "Fy", og bare det. 

Takk for tipset. 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

 

Haha, ja det er noe katter som er slik. Da kan du f.eks prøve å blåse han i ansiktet. 

Problemet når vi snakker til kattene så blir ord og toneleie gjerne brukt om en annen på samme atferden og da blir det forvirrende for de søte små. Men å bruke samme ord på samme måte hver gang vil etterhvert gå inn, men du må være veldig tålmodig hvis du ikke kan kombinere det med en en annen straff. 

Hvis blåsing ikke fungerer heller så kan du putte han i et annet rom bare i ett par minutter (skal ikke mer til). Det er viktig at dårlig atferd blir "straffet" Det er bedre at han er på et annet rom i noen minutter frem til han har sluttet enn at du til slutt ender opp med å trakke på han. Når du merker at ordet får katten til å frykte straffen så har du vunnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg lyst til å melde meg som katte-barnevakt x)
Kan sitte i timesvis og bare kosemose dyra ihjel... :fnise:
Som jeg igjen ender opp med pustevansker,røde øyne, rennende nese, men KOS, jeg eeeelsker katter^^ *og hunder...*


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja det er noe katter som er slik. Da kan du f.eks prøve å blåse han i ansiktet. 

Problemet når vi snakker til kattene så blir ord og toneleie gjerne brukt om en annen på samme atferden og da blir det forvirrende for de søte små. Men å bruke samme ord på samme måte hver gang vil etterhvert gå inn, men du må være veldig tålmodig hvis du ikke kan kombinere det med en en annen straff. 

Hvis blåsing ikke fungerer heller så kan du putte han i et annet rom bare i ett par minutter (skal ikke mer til). Det er viktig at dårlig atferd blir "straffet" Det er bedre at han er på et annet rom i noen minutter frem til han har sluttet enn at du til slutt ender opp med å trakke på han. Når du merker at ordet får katten til å frykte straffen så har du vunnet :)

Blåse? Blir han ikke bare sint da? Bruker å tulle og erte han ved å blåse på labbene. Det er så gøy når han prøver å fange luften  :fnise:

 

Har aldri hørt at det å blåse er en form for straff. Vet om ei hukatt som hatet alt og alle. Hun var så sur og gretten, om du så på hun så angrep hun! Det startet etter at hun fikk et kull med kattunger. Min første katt var ungen hennes, og han var snill som et lam. 

Om du blåste på hun så klikket hun helt. Han som eide hun brukte å gjøre det, bare for å irritere. Men så skulle det ikke så mye til da, om du tittet litt på hun i noen sekunder, så angrep hun. Gal katt, nå er hun gammel og grå og orker ingenting lengre. Det roet seg da hun ble kastrert. Var alltid tusen ganger verre da hun fikk kattunger. De eide også mora til denne katten, og hun var snill og rolig. Var kun den ene katten som var helt klikko i hodet, hun het faktisk.. Frøken Klikko  :skratte: Beste navnet EVER! 

For hun var spinnvill som kattunge også, det navnet passet hun perfekt. 

 

Har hørt mange brae kattenavn, men Frøken Klikko er best. Ei heter Feite Dorris, og hun er syltynn! Vet om en hannkatt som hete Princess, og de viste at det var hannkatt, men eieren mente at han var femi  :fnise:

 

ts 

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg lyst til å melde meg som katte-barnevakt x)

Kan sitte i timesvis og bare kosemose dyra ihjel... :fnise:

Som jeg igjen ender opp med pustevansker,røde øyne, rennende nese, men KOS, jeg eeeelsker katter^^ *og hunder...*

 

du kan få låne min, jeg trenger noen dager med ferie fra kosingen  :fnise: Sender han i posten i morgen. 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens lesing :skratte:

Kjenner igjen så mye av det du skriver om katten din her i katten jeg hadde.

Han var 50% Norsk Skogskatt og 50% Main Coon, og veide 7,5kg da han var 9mnd. Så ikke akkurat en liten kar.

Noe som gjorde at man kjemte det godt da han kastet seg ned i fanget på en uten forvarsel.

Han er den mest kosete og oppmerksomhets syke katten jeg noen gang har vært borti. Å selv om det var utrolig koselig, så var han en pain in my *** til tider.

Han vekket meg om morgenen når han mente det var på tide med mat, og så kos. Med å løpe rundt som en tulling i senga og mjaue.

Om kvelden kom han å fortalte at det var på tide å legge seg, og kom jeg ikke når han ville. Så var det mjauing og prating i det uendelige.

Da jeg hang opp klesvask, så kunne han fint legge seg oppi kurven med nyvaskede klær. Så de ble fulle med hår. Eller rett og slett hoppe opp på stativet for å komme helt inntil meg. Så hele stativet raset over ende.

Hadde jeg mat når jeg satt i sofaen, kom han gjerne å la seg tvers over fanget for å prøve og stjele en bit.

Han hadde en kurv med leker, og når han var skikkelig lei alle. Så la han seg vedsiden av, og plukket ut en og en til den var tom. Å så gikk han.

Dusje alene kunne jeg bare glemme, for fikk han ikke bli med inn. Så sto han utenfor å vræla alt han kunne. Naboen hørte han, så høyt var det :skratte:

En kveld jeg skulle ha noen venninner på vors, så var han helt tussete etter oppmerksomhet. Da venninnene mine ringte på døren kom han løpende som en gal, og løp rett i beina mine. Så jeg snublet i han, og gikk på hode i døra så det sang.

Har vel aldri forbanna noen sånn som jeg gjorde han da stakkars.

Han tittet bare dumt på meg, og det sto skrevet i fjese hans: Det er ikke bare du som får besøk da vetu!!

Jeg fikk en skikkelig Donald kul i panna, og så ikke ut.

Han pratet også noe helt inn i granskauen mye. Det ble slitsomt til tider.

Mamma trodde ikke på meg da jeg sa hvor ille det var før hun var på beaøk noe dager, og var alene hjemme med han mens jeg var på jobb.

Da jeg kom hjem sier hun: Jammen var det ei fæl skravel på denna her.

Dessverre så ble jeg skikkelig allergisk mot mitt lille monster :(

Hadde hatt katt i 13år tidligere, og aldri reagert. Men så var ikke den katten på langt nær så kosete og oppå meg hele tiden.

Da jeg omplassert han fikk jeg over 50 henvendelser fra folk som ville ha han. Alle falt pladask for han.

Han endte opp hos ei jente som hadde en liten frøken pus på litt over året.

Min rakkar ble helt frelst i denne frøkna da hun var på besøk.

Savner mitt lille monster hver eneste dag. For han var en fantastisk pus, selv med sine alle rare påfunn ♥♥

Endret av MissPierce
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lesing :skratte:

(....)

Savner mitt lille monster hver eneste dag. For han var en fantastisk pus, selv med sine alle rare påfunn ♥♥

Som å lese om min jo. Huff, var så frustrert da jeg startet tråden. Gråt fordi jeg var så sliten! 

Forventet å få "du må gi han ifra deg, du elsker han ikke" og bli angrepet. Godt å vite at jeg ikke er alene!  :fnise:

 

Mitt monster sover i klesskapet mitt! Har slike kurver, og han elsker å sove oppi der. Mamma syter og klager over at jeg full av katthår hele tiden. 

 

En gang så klarte han å bli klemt under klesstativet, har hoppet oppå det utallige ganger. Våknet av det bråket, da hadde han (og han andre) veltet over klorestativet, to kjøkkenstoler, pc'en lå på gulvet og monsteret lå under klesstativet og mjauet. 

Viste ikke om jeg skulle le eller gråte! 

Han lærte ikke av det, skjedde en gang til etter det  :fnise:

 

Han andre lærte seg å åpne dører, så en dag så kom jeg hjem fra teater... hele leiligheten var fullpakket med toalett papir! Begge pusene lå på gulvet, surret inn i papir. Jeg falt om av latter, for de så så teite ut! Etter det så oppbevarer jeg toalettpapiret i boden, og har kun 1 rull stående på badet  :fnise:

 

Før så hadde jeg en åpen fiskebolle. Hvem falt nedi med hodet først som kattunge? Jo, monsteret! 

Etter det så tok han ut plastplanten daglig. Så endte opp med å kjøpe med større akvarium med lokk.

 

Katter er jo herlige, og de finner på de rareste ting! 

Finner på å sperre han inne i alle slags skap daglig. For han sniker seg inn bak meg. Han kan å åpne kjøleskapet også! Har funnet han der inne flere ganger, koste seg da de to spiste opp kylling filetene jeg skulle ha til middag. grrr. 

Hår nå barnesikring på under skapene og kjøleskapet! Det er som å ha en 3 åring i hus. 

 

Det skumleste som har skjedd var da han klarte å velte bokhyllen. Heldigvis så hadde jeg en slik dør stopper, og døren sto ikke helt inntil veggen, så døren tok imot hyllen, så den falt ikke rett ned i gulvet. Etter det så har jeg alltid døren litt åpen slik at om hyllen skal falle igjen, så faller den ikke helt ned, og det er ingen fare for at pus blir klemt av bokhyllen om den skal falle. 

Han gikk også over komfyren noen få minutter etter at jeg hadde brukt den. Men fikk ikke noen skader og brydde seg ikke. Jeg klarte å ta hånden på platen, men den var varm ja.

Da gråt jeg, for jeg var så redd for at han hadde skadet seg. Han bare valset over platene uten å bry seg. 

 

Katter er bare herlige. Men en over-kosete katt kan være sykt plagsomt til tider. Akkurat nå så ligger han på hodestøtten til sofaen, eller hva jeg skal kalle det. Ligger å maler rett bak hodet mitt :fnise: 

Monsteret ligger til lading, blir vell en runde til med faenskap før vi går til sengs. 

 

ts 

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er ikke så vanskelig å vite hvem jeg er. For, hvor mange har to katter, for så å må gi ifra seg en også har man plutselig en? - nei nettopp. De jeg kjenner vet at jeg skriver her, og vet om problemet med monsteret. Har en anonym youtube konto, så det går greit. haha

 

Skal filme han i morgen, mens jeg står på kjøkkenet. Da er han som oftest verst, ligger der å vrir seg på gulvet, mens han maser etter oppmerksomhet og mat. Så får du høre den plagsomme mjauingen, som jeg må leve med dag inn og dag ut.  :fnise:

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som å lese om min jo. Huff, var så frustrert da jeg startet tråden. Gråt fordi jeg var så sliten! Forventet å få "du må gi han ifra deg, du elsker han ikke" og bli angrepet. Godt å vite at jeg ikke er alene!  :fnise: Mitt monster sover i klesskapet mitt! Har slike kurver, og han elsker å sove oppi der. Mamma syter og klager over at jeg full av katthår hele tiden.  En gang så klarte han å bli klemt under klesstativet, har hoppet oppå det utallige ganger. Våknet av det bråket, da hadde han (og han andre) veltet over klorestativet, to kjøkkenstoler, pc'en lå på gulvet og monsteret lå under klesstativet og mjauet. Viste ikke om jeg skulle le eller gråte! Han lærte ikke av det, skjedde en gang til etter det  :fnise: Han andre lærte seg å åpne dører, så en dag så kom jeg hjem fra teater... hele leiligheten var fullpakket med toalett papir! Begge pusene lå på gulvet, surret inn i papir. Jeg falt om av latter, for de så så teite ut! Etter det så oppbevarer jeg toalettpapiret i boden, og har kun 1 rull stående på badet  :fnise: Før så hadde jeg en åpen fiskebolle. Hvem falt nedi med hodet først som kattunge? Jo, monsteret! Etter det så tok han ut plastplanten daglig. Så endte opp med å kjøpe med større akvarium med lokk. Katter er jo herlige, og de finner på de rareste ting! Finner på å sperre han inne i alle slags skap daglig. For han sniker seg inn bak meg. Han kan å åpne kjøleskapet også! Har funnet han der inne flere ganger, koste seg da de to spiste opp kylling filetene jeg skulle ha til middag. grrr. Hår nå barnesikring på under skapene og kjøleskapet! Det er som å ha en 3 åring i hus.  Det skumleste som har skjedd var da han klarte å velte bokhyllen. Heldigvis så hadde jeg en slik dør stopper, og døren sto ikke helt inntil veggen, så døren tok imot hyllen, så den falt ikke rett ned i gulvet. Etter det så har jeg alltid døren litt åpen slik at om hyllen skal falle igjen, så faller den ikke helt ned, og det er ingen fare for at pus blir klemt av bokhyllen om den skal falle. Han gikk også over komfyren noen få minutter etter at jeg hadde brukt den. Men fikk ikke noen skader og brydde seg ikke. Jeg klarte å ta hånden på platen, men den var varm ja.Da gråt jeg, for jeg var så redd for at han hadde skadet seg. Han bare valset over platene uten å bry seg.  Katter er bare herlige. Men en over-kosete katt kan være sykt plagsomt til tider. Akkurat nå så ligger han på hodestøtten til sofaen, eller hva jeg skal kalle det. Ligger å maler rett bak hodet mitt :fnise: Monsteret ligger til lading, blir vell en runde til med faenskap før vi går til sengs.  ts  Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Selv om man er så utrolig glad i denne gale skapningen man ha dratt i hus, og aldri kunne ha gjort det!!

Så er det er det helt normalt å ville putte h*n i en skuff for en stund, annonsere h*n på finn.no eller bare gi h*n bort til noen som går forbi en på tur noen ganger innimellom, når man har ett sånn en i hus :skratte:

Selv spurte jeg en mann som var på tur med sin hund på en flirfull måte, om han ikke ville ha en hund til helt gratis i frustrasjon.

Han lo godt, og lovet meg at det ble bedre bare han ble voksen. (Han var da 7år) Å da lo han enda mer, og følte sympati med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man er så utrolig glad i denne gale skapningen man ha dratt i hus, og aldri kunne ha gjort det!!

Så er det er det helt normalt å ville putte h*n i en skuff for en stund, annonsere h*n på finn.no eller bare gi h*n bort til noen som går forbi en på tur noen ganger innimellom, når man har ett sånn en i hus :skratte:

Selv spurte jeg en mann som var på tur med sin hund på en flirfull måte, om han ikke ville ha en hund til helt gratis i frustrasjon.

Han lo godt, og lovet meg at det ble bedre bare han ble voksen. (Han var da 7år) Å da lo han enda mer, og følte sympati med meg.

Jeg kjenner til den, hunder er ikke bedre de heller. Vi hadde en valp på noen måneder og en spinnvill 5 åring! Han var klin umulig helt til vi kastrerte han, nå er han som en strandet hval som nekter å røre på seg  :fnise:  Da var hele familien på vei ut fra huset, vi var så lei av å bo med to gale hunder.

 

Hele nabolaget kjenner til han, for han stakk av daglig. Vi løp rundt nabolaget som idioter, dette var før han ble feit. Nå så er han så feit og lat at han orker ikke å stikke av. Men så sitter vi igjen med spinnvill 2 åring på 5 kg  :fnise: 

Til slutt så giddet vi ikke å lete etter han lengre. Det er ikke, eller var (bor ikke der lengre) så mye trafikk, dessuten så klarte vi aldri å fange han. Men han ville hilse på andre så de fanget han for oss, så kom de hjem til oss med han  :fnise:  Så til slutt så banket vi på til naboungene og tilbød de 50kr om de kunne dra å hente han  :skratte: vinn-vinn. 

Da tok det 5 min så var han hjemme igjen. 

 

Har hatt to hunder til, og de stakk aldri av, og var lydig som dagen var lang. Men han var ulydig til de grader, og ekstremt vrang! Ung-hunden vi har nå er bare spinnvill, men stikker ikke av, har aldri stokket av før heller. 

 

Skal få meg hund i August/september, gruer meg, for hva om hun også er gal?! HAHA

Får håpe pus vil kose med hunden, i stedet for meg. 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne katter bør bo hos STORE familier, der medlemmene kan kose på rundgang. Det er jo klin umulig for en enslig person eller liten familie å hamle opp med så ekstrem kosegalskap!

Men morsom tråd da, føler med dere! Heldigvis er mine katter bare middels koseinteresserte, men en gang tok jeg inn en hjemløs katt (ja, jeg forsikret meg om at han faktisk var hjemløs) og han bodde hos meg en stund før jeg fikk omplassert han. Det er noe av det verste jeg har vært med på! Jeg fikk ikke et øyeblikks fred, og følte at jeg ikke eide min egen kropp lenger. Han skulle være oppå meg hele tiden, og passiv kosing ble ikke akseptert. Fulgte jeg ikke kosereglene varslet han naboene om dyremishandling på det groveste. (Det hørtes sånn ut, om jeg ville gjøre noe annet enn å kose i fem minutter) heldigvis ble han overført til en familie på seks, og de gjør sitt beste for å dekke det umettelige kosebehovet hans.)

Puh! Tror aldri noen har skrevet "kos" så mange ganger i samme innlegg noengang. (eller, håper ihvertfall ikke det, hva slags innlegg ville det vært? :fnise: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, men er så glad i pus!! Han har det jo bra, men har ingen som kan "avlaste meg"  :fnise:

Huff, han er så innpåsliten. Før så måtte han ligge på brystet mitt om natten! Nektet å flytte seg. Nå så ligger han under dynen, mellom føttene mine. Det kiler nå inni granskogen, og skvetter til når han maler og "knar" med labbene (slik som kattunger gjør når de dier), også kommer han borti innsiden av låret mitt. Det gjør så vondt! 

 

Han kan ikke ligge på brystet mitt, for jeg ligger på siden, ikke på ryggen! 
Har fått flere blåmerker på ribbeina, for han er så innmari tung. Han tar sats fra vinduet og hopper oppå meg, for så å slenge seg rett ned. 

Han må på død og liv ha nærkontakt hele tiden. Det er ille når pus absolutt på sitte på fanget mens du sitter på do! Lukker jeg døren så gauler han som en galning. 

 

ts



Anonymous poster hash: 98f4c...87c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er generelt svak for store katter (ikke som i fete), og har ofte tenkt at Moon Caine er en fin rase, men når jeg leser dette, så tenker jeg aiai, dette kan bli i overkant mye!

 

Jeg tror nok jeg skal dra til dyrebeskyttelsen, og finne meg en skikkelig stor en der i steden :P

 

Hvordan går dagen i dag, ellers, TS? Med en Kozemogilla?



Anonymous poster hash: c09a9...308
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg spørre hvorfor dere har innekatter?

Svar om å bo i by og 4.etg er ikke svar gode nok synes jeg, da burde dere skaffet dere andre dyr som små hamstere, mus osv. -eller en hund dere går tur med. Ikke rart kattene blir gærne, de får jo aldri brukt instinktene sine...!



Anonymous poster hash: 656f5...a64
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp sånn kattemynte spray. Så sprayer du det på et gulvteppe langt unna deg også nyter du stillheten :P

Anonymous poster hash: 5a99a...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo koselig da?? Våre katter har alltid vært utekatter, ute året rundt. De brukte å komme når de ville ha kos, men ellers så lå de i et hjørne for seg selv eller i sofakroken. Mulig katten din kjeder seg, tenk å gå inne hele dagen. Kattene våre kunne hvertfall aldri bli stengt inne, DA ble de gale. Den ene var hos vetrinær og fikk beskjed om å være inne i 2 døgn, måtte slippes ut samme kveld. Den hadde sikkert drept oss alle om ikke.

Anonymous poster hash: 044df...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er generelt svak for store katter (ikke som i fete), og har ofte tenkt at Moon Caine er en fin rase, men når jeg leser dette, så tenker jeg aiai, dette kan bli i overkant mye!

 

Jeg tror nok jeg skal dra til dyrebeskyttelsen, og finne meg en skikkelig stor en der i steden :P

 

Hvordan går dagen i dag, ellers, TS? Med en Kozemogilla?

Anonymous poster hash: c09a9...308

 

Trur ikke det er Main Coon'en i han som gjør at han er innpåsliten. Han er nok bare slik  :skratte: 

Skal ha en renraset Main Coon en dag, og Ragdoll. De to er verdens søteste katteraser. 

 

Dagen i dag er slik som alle andre  :fnise: Men, jeg har ikke mistet noe, eller snublet i han, enda. 

 

 

Får jeg spørre hvorfor dere har innekatter?

Svar om å bo i by og 4.etg er ikke svar gode nok synes jeg, da burde dere skaffet dere andre dyr som små hamstere, mus osv. -eller en hund dere går tur med. Ikke rart kattene blir gærne, de får jo aldri brukt instinktene sine...!

Anonymous poster hash: 656f5...a64

 

Jeg har innekatt fordi det ikke egner seg å ha utekatt her. 

Hadde slike "kattehyller" på ene veggen, så han får klatret og jaget (da de var to). Han ble for tung for hyllene, så har tatt de ned, skal se om jeg finner noe som er sikrere og sitter støpt. 

Brukte helt enkle ikea hyller, men med andre skruer og "holde plater". 

http://www.lalocadelosgatos.com/wp-content/uploads/2013/06/estanterias-para-gatos2.jpg

Anbefaler det! Kattene elsker det!

Han trives inne, han er bare så innmari innpåsliten. Samme hvor mye jeg leker, koser og sliter han ut, så er han innpåsliten. Han har alt en katt trenger, og er ikke understimulert. Han bare er en ekstremt kosete pusekatt  :fnise:

 

Jeg trur han er så innpåsliten, fordi han kom til meg alt for ung! Han var bare 7 uker gammel. 

Hun som hadde han løy til meg, jeg sa at kattungen måtte være 12 uker, eller ihvertfall 11 uker og noen dager. Jeg spurte hvorfor han så så liten ut, og da fikk jeg til svar "alle kullene har vært små, de bare er slik". Ok tenkte jeg. Har jo ikke vært i nærheten av kuttunger på over 10 år, så hva vet jeg.

Sendte tekstmelding for å spørre om bursdagen hans, for jeg liker å vite når dyrene mine fyller år.  :fnise: 

Telte så tilbake og fant ut at han var 7 uker og 5 dager da jeg hentet han! 

Hun forsvarte seg selv ved å si "vi har alltid gitt de ifra oss når de er 7 uker, og det har gått kjempefint".

Jeg sa jeg kunne komme tilbake med han, for så å hente han igjen når han var 12 uker. Men det gikk ikke, for de skulle på ferie.

Så det kan være derfor han er så innpåsliten og avhengig av fysiskkontakt. 

Han var ekstrem de første ukene, før katt nr. 2 kom, og da ble ting bedre. 

 

Kjøp sånn kattemynte spray. Så sprayer du det på et gulvteppe langt unna deg også nyter du stillheten :P

Anonymous poster hash: 5a99a...93d

Jeg er tom :( Skal prøve ut de som ikke er spray, men små tørket gress-ting, men ser for meg det blir mye søl.. Men skal prøve det ut, for sprayen går fort tom. Er ikke så dyrt da, 69 kr for en liten spray. 

Det er det mest geniale som fins, for det er det eneste som gir meg en liten pause :fnise: og nye leker, q-tips, hår strikk og folieball er en slager her i huset  :fnise:  

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg spørre hvorfor dere har innekatter?

Svar om å bo i by og 4.etg er ikke svar gode nok synes jeg, da burde dere skaffet dere andre dyr som små hamstere, mus osv. -eller en hund dere går tur med. Ikke rart kattene blir gærne, de får jo aldri brukt instinktene sine...!

Anonymous poster hash: 656f5...a64

Min katt ville ikke være ute. Han gikk ut på balkongen, men ikke lenger om ikke jeg var med han.

Jeg hadde han ikke lenger enn til han ble 10 mnd, før jeg måtte omplassere han.

Å fikk han på høsten. Så ble ikke mye utetid på vinteren da han var så ung.

Der han bor nå, går han kun ut sammen med den andre pusen.

Han liker seg ikke ute alene.

Jeg fikk han da han var 14 uker. Han var oppdratt av pappaen sin som gjorde en flott jobb.

Mammaen døde da han var 5 uker stakkars. Hun ble drept av ett rovdyr.

Så er nok derfor han er så kosete og spesiell ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Får jeg spørre hvorfor dere har innekatter?

Svar om å bo i by og 4.etg er ikke svar gode nok synes jeg, da burde dere skaffet dere andre dyr som små hamstere, mus osv. -eller en hund dere går tur med. Ikke rart kattene blir gærne, de får jo aldri brukt instinktene sine...!

Anonymous poster hash: 656f5...a64

 

Har også prøvd å gå tur med pus i bånd, men det går ikke. Blånekter å gå ut døren. 

 

ts

Anonymous poster hash: 98f4c...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...