Gå til innhold

Ny bitteliten kattunge? Har en kastrert, rolig hunnkatt 3 aar.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg synes i alle fall det er stas å få lov til å følge bittelille og storepus :Nikke:

Anonymous poster hash: acbba...3fd

 

Det er vi garantert flere som synes :Nikke:

Begrepet "Black and White" har flere innhold ;)

Anonymous poster hash: 715fb...17c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det er vi garantert flere som synes :Nikke:

Begrepet "Black and White" har flere innhold ;)

Anonymous poster hash: 715fb...17c

 

 

 

Det morsomme er at vi har spøkt oss imellom i flere år; "neste gang skal vi ha hvit katt, veldig hvit". Det er etter alle (veldig mange!) gangene vi har snublet i Storepus. Eller ikke finner henne ute i hagen i mørket. I mørket er nemlig ikke alle katter grå - de svarte er bortimot 100% usynlig  :fnise:  

 

Storepus er helt svart (ingen hvite flekker noen steder), fargen går mot mørk brun i sterkt sol-lys. Hun er kjempevakker, og pelsen er den mykeste jeg noen gang har kjent på en katt som ikke er langhåret. Derfor er også navnet hennes "silke". (På språket her jeg bor). Mykere silkepus finnes ikke....

 

Det er mye enklere å få øye på Bittelille.

Vi har snublet i ham et par ganger også, men det er fordi han er så super-rask, og kaster seg foran føttene våre. 

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant denne tråden nå, og må bare si at det var veldig koslig å følge bittelille fra bitteliten til "stor" kattunge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh elsker å lese i denne tråden, du skriver så fantastisk og morsomt! :D
Kanskje bittelille må få seg en egen blogg? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelille må definitivt få seg en egen blogg. :fnise:

 

Det er så fint å lese at det begynner å gå seg til mellom Storepus og Bittelille (som i grunnen ikke er så bitteliten lenger...)
 og at de ordner opp seg i mellom på katters vis. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breaking news!

 

I kveld kom den kjempestore pusen inn i stua mens jeg lekte på gulvet. Jeg har vært på ferie i 1,5 dag hos snille, gamle mennesker som gir meg MYE mat (mammaen og pappaen til min pappa), så jeg har ikke møtt Storepus siden i går morges.

 

Og Storepus snuste på hele meg, og jeg fikk masse nesekos. Jeg lot henne snuse i vei, og inntok forskjellige positurer for å hjelpe til. Foran, bak, under, over... hele kroppen (også de mer private delene :rodme: ). Og hun snuste og snuste, og nesekoste. Og ingen fresing eller "smekk"! Jippi! Jeg følte nesten at Storepus endelig har skjønt at jeg bare er en (veldig) pen, liten katt som lukter (veldig) godt. Og at vi kan bli gode venner. 

 

Så jeg ble veldig glad! Og da ville jeg vise henne ballen min og leke litt med henne. Jeg har en gul ball som jeg liker kjempegodt. Den er sånn passe myk og passe hard. Så den spretter og ruller fint - samtidig som jeg kan bære den med meg i munnen. Jeg hentet ballen, og la den foran henne. Og prøvde å fortelle henne hvor mye gøy vi kunne gjøre med ballen. Men da fikk jeg meg en "smekk"  :sur:

 

Så noe er vunnet, og annet er tapt. 

 

Ihvertfall er jeg kjempeglad for all kosen jeg fikk før de greiene med ballen! Mamma og pappa var også glade! 

 

- Bittelille

 

 



Anonymous poster hash: 30f23...bb6
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Storepusen savnet Bittelille. Men når Storepusen er ferdig med snusing og hilsing må ikke Bittelille komme her og komme her.

Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer:

 

Dette går så det suser :D Tre uker til og de begynner å bli bestiser!

Endret av Auri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer:

 

Dette går så det suser :D Tre uker til og de begynner å bli bestiser!

 

Ja, dette ser ut til endelig å ordne seg. I kveld har de spist mat fra samme skål! Storepus fikk kylling i skålen sin, og Bittelille var frempå (selv om han var mett etter sitt eget måltid). Men da han prøvde seg på skålen til Storepus fikk han ikke juling. De spiste sammen  :bolledeig:

 

En liten matskål; to katter spiste av samme skål, i fred og fordragelighet. Skulle ta bilde, men selvfølgelig var mobilen til lading i et annet rom. 

 

I dag har de også vært alene hjemme i 3 timer. Begge to innendørs (Storepus ville ikke ut i morges, så vi tok sjansen på at de klarte seg alene noen timer). Etter 3 timer stakk jeg hjemom for å fylle på med mat og vann og kose litt, og fant begge kattene i dyp søvn på vårt soverom. Storepus i vinduskarmen, og Bittelille i sengen vår.

 

Så nå tror jeg at vi går høsten trygt i møte mht. kattene. Vi var jo så bekymret for at dette ikke ville gå bra, og selv om sommeren fremdeles er på sitt varmeste her hos oss, vet vi at det kan komme noen rufsete værdager innimellom fra midten av september og utover. Og da er det godt å vite at kattene kan være inne sammen uten problemer  :regn:

 

Hilsen en fornøyd kattemamma

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, det høres ut som et fantastisk pusehjem dere har nå!
Det er så deilig å høre at Storepus har akseptert Bittelille og at det ser ut som de kanskje blir gode venner etter hvert. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bittelille: 

 

Jeg var hos veterinæren i dag. For å få siste del av "babyvaksinen". Jeg var ganske flink, selv om det var litt skummelt å få sprøyte i nakken. Jeg protesterte bare bittelitt. 

 

Jeg er nå 3 måneder og litt over 1 uke. Sånn circa. Og i følge vekten hos veterinæren er jeg 2,2 kilo. Hun sa jeg er i veldig god form, og at jeg hverken var tynn eller fet. Hallo? Såpass vet jeg da selv. Ok, jeg ser litt tynn ut akkurat nå, fordi jeg har fått veldig lange ben i det siste. Og hun sa at jeg er veldig pen. Men det er jo ikke noen stor nyhet.

 

Mamma har gitt opp det antikvariske mobilkameraet, og har satt det ordentlige kameraet på lading. Slik at jeg skal bli fotografert sammen med den kjempestore pusen i helgen! Vi er visstnok veldig pene sammen - når vi spiser av samme skål og når vi ligger (nesten) ved siden av hverandre og bare slapper av. Da liker jeg å legge den ene poten min på Storepus, slik at hun skjønner hvem som er sjefen.

 

Ellers sa veterinæren at jeg skal komme tilbake i august 2016 - dersom jeg skal være innekatt. Hvis jeg skal få være ute, må jeg få enda en vaksine, sånn circa i november en gang. Og da må jeg også bli kastrert. Det er et fælt ord. Men jeg tror at både mamma og pappa og veterinæren vet hva de holder på med, og jeg føler meg ganske trygg på at uansett hva som skjer, er det det beste for meg. Jeg vet at de er glad i meg, det skulle tatt seg ut om de ikke var det. Jeg har vel nevnt at jeg er ganske pen?

 

Når jeg ser på dem, med mine lyseblå øyne - ja, da bare er jeg sjefen. Sånn er det bare. Storepus er større enn meg (enn så lenge....hehe), men også hun smelter helt for mine vakre blå øyne. Hun nesekoser meg, det er ganske hyggelig. Men etter 1 minutt med nesekos blir jeg litt utålmodig og vil leke. Da får jeg meg en "smekk". Jaja, hun har ihvertfall lært meg litt kattespråk. Selv om jeg provoserer henne litt av og til, har jeg lært meg når det er best å stoppe. Siden hun fremdeles er mye større enn meg.

 

Hva som skjer om/hvis jeg blir større enn henne, får vel tiden vise. 



Anonymous poster hash: 30f23...bb6
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med dere? :)

 

Det går ganske bra! 

 

Vi er imponert over hvor mye Storepus orker og aksepterer av pøbelstrekene fra Bittelille. Og vi synes synd i henne, fordi hun finner seg i så mye (biting). Men dette får vel kattene ordne opp seg i mellom. Vi bare er tilskuere, og gir Storepus ekstra kos - fordi hun fortjener det.

 

Så kattene går forholdsvis greit sammen. De spiser av samme skål, de sover sammen. Og de savner hverandre. Men Bittelille er en liten pøbel, så Storepus får kjørt seg mange ganger daglig. Det merkelige er at hun ikke sier i fra mer "konkret" til Bittelille. 

 

Så vi ser an frem mot desember, da vi må vurdere om Bitteliille skal få gå ute - eller være innekatt. Det er mange andre katter her, og de har ordnet territoriene seg i mellom - uten for mye slåssing. Så vi vet ikke hva som skjer hvis vi slipper Bittelille ut i desember. Vil Storepus beskytte ham? Eller vil hun jage ham fra sine territorier ute? Og kan han ta opp kampen alene mot alle andre kattene i nabolaget? 

 

Veterinæren har også sagt at Bittelille kan være attraktiv for folk som stjeler katter, fordi han har et spesielt utseende. 

 

Han har vokst enormt den siste måneden. Så han er like lang, og har like lange ben som Storepus. Men han er slank, og mangler ganske mye pondus for å fighte med gatekattene her. 

 

Nå ligger han i sofaen, helt slått ut etter kveldens begivenheter. Vi har kjøpt nytt spisebord, og det har begge kattene brukt mye tid og energi på. Men bordet er nå "godkjent" av begge - etter mye om og men. Og Bittelille har medvirket sterkt i monteringen av det nye bordet, så vi skjønner godt at han er sliten....

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...