Gå til innhold

Hvor vanlige er det egentlig å besvime?


Tiit

Anbefalte innlegg

Besvimte stadig vekk en tid da jeg var 18 år, så sluttet jeg med svimingen og fikk vanvittige magesmerter istedetfor. Legen som oppererte meg for gallested sa at besvimingen antagelig var undertrykte smerteanfall...

jaja, liker faktiske bedre besvimelse enn sånne smerter. Dog ikke så kult å bli båret ut av en café på nakken til kjæresten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg besvimte pga menssmerter en gang.

Det uheldige var at jeg befant meg i en matbutikk, og endte opp med overkroppen oppi frysedisken.  :rodme:

Fant en dame som hadde besvimt halvveis oppi frysedisken en gang... var det deg? :) Jeg dro henne opp og da våknet hun, så veldig forvirret ut en liten stund, før hun tydeligvis bestemte seg for å late som ingenting og strakk seg etter en pakke fiskepinner :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mea Culpa

Har besvimt en del ganger jeg. Det har vært fordi jeg har reist meg litt for brått opp eller spist/drukket for lite tror jeg. Senest i sommer på undergrunnen i London. Hadde spist og drukket lite, det var trangt om plassen og veldig varmt.

Endret av Mea Culpa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var 14 hadde jeg spiseforstyrrelser (anorexi), og da ble jeg så tynn at kroppen enkelte ganger måtte gi etter. Besvimte flere ganger i klassen, tilstelninger, hvis det vare varmt osv.

Nå har jeg normal vekt, men jeg kan bli svimmel hvis jeg reiser meg fort opp eller hvis det er lenge siden jeg har spist. Jeg har lav blodprosent som jeg prøver å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besvimte engang på do, fordi jeg hadde kraftige menssmerter og satte inn en tampong. Så nå bruker jeg ikke tampong den verste dagen lenger. Ellers har jeg holdt på å besvime av å ta blodprøve(hver gang), og nesten da jeg har vært veldig sjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg besvimte en gang under en hard slankekur, og på en konsert. Begge gangene var litt sånn klassisk dåning, det var nesten så jeg sa "DÅN!", men jeg ble ikke liggende bevisstløs. Bevisstheten kom tilbake nesten før jeg traff bakken.

Edit: Jeg besvimte forresten ved to anledninger da jeg var lita også, fordi jeg falt og slo meg i hodet. Begge gangene var jeg på klatretur, én gang i et tre og den andre gangen på en liten fjellknaus.

Endret av Sweet Jane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en dame som hadde besvimt halvveis oppi frysedisken en gang... var det deg?  :) Jeg dro henne opp og da våknet hun, så veldig forvirret ut en liten stund, før hun tydeligvis bestemte seg for å late som ingenting og strakk seg etter en pakke fiskepinner  :legrine:

Nå lo jeg høyt! Bilder i hodet!!

:legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norwegian Blue

Jeg har aldri besvimt :o) Ihvetfall ikke som jeg vet om.

Men igår var det like før. Var på McDonalds, skulle bare ha en brus for jeg var så tørst. Følte at jeg ble helt blek, klarte nesten ikke å stå, følte meg kvalm, alt var helt tåkete. Måtte bare ta brusen min og sjangle meg ut og sette meg på fortauskanten. Var helt gjennomvåt av svette og satt og frøs og skalv i ti minutter etterpå. Det var skikkelig skummelt, så nå vet jeg ikke om tør jeg ikke gå på McDonalds lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at andre også faller i bakken i ny og ne... Jeg har vært til lege og på EEG undersøkelse og nei, tro det eller ei: Det er faktisk ikke noe feil med meg:) Jeg syns det er svært ubehagelig at en kan miste titalt kontroll over kroppen på den måten, men jeg har ikke fått noen varige men som jeg vet om.

Her kommer min merittliste:

-Etter BCG vaksine

-En gang jeg hadde feber

-Influensa (hadde spydd mye)

-Midt på natta når jeg hadde snusa.. Naken på kjøkkenet til eksen min (han ble veldlig redd stakkars)

-En gang jeg tok blodprøve

-Hos optikeren

-To episoder dagen derpå: Besvimte noen ganger på tur til do og tilbake i seng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Når man har besvimt noen ganger kjenner man igjen symptomene og sørger for at avstanden til bakken er kort.

Som regel blir man veldig dårlig først - kvalm, synsforstyrrelser (hele verden blir grønn-hvit som et utbrent eller solbleket bilde) og den naturlige reaksjonen er å sette seg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har besvimt noen ganger kjenner man igjen symptomene og sørger for at avstanden til bakken er kort.

Som regel blir man veldig dårlig først - kvalm, synsforstyrrelser (hele verden blir grønn-hvit som et utbrent eller solbleket bilde) og den naturlige reaksjonen er å sette seg ...

Ok, høres ikke behagelig ut nei. Grunnen til at jeg spør, er at jeg har sett en som har gått rett i bakken, sånn helt plutselig... Det så veldig vondt ut, men han så ikke ut til å merkes så mye ved det etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg besvimer er det sånn: Jeg får en piptone i hodet som blir høyere og høyere, og det jeg ser rundt meg forsvinner lengre og lengre bort i en slags tunnell. Og så blir jeg kvalm, og kaster kanskje opp..... Merker jeg symptomene er det bare å legge seg paddeflat. Når jeg våkner opp, får jeg synsfeltet tilbake på samme måte som det forsvant. Det kommer langsomt nærmere og nærmere i tunnellen. Og så er det akkurat som om jeg har sovet og drømt i flere døgn. Vet ikke tid eller sted, og husker en del av "drømmene". Å besvime er rett og slett en merkelig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svimte av hele tiden når jeg gikk gravid. Men jeg lærte meg jo tegnene på det og da slapp jeg å falle sammen i tide og utide.

Ellers har jeg svimt av når jeg fikk skikkelig vondt noen ganger.

Det var pinlig.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg besvimer er det sånn: Jeg får en piptone i hodet som blir høyere og høyere, og det jeg ser rundt meg forsvinner lengre og lengre bort i en slags tunnell. Og så blir jeg kvalm, og kaster kanskje opp.....  Merker jeg symptomene er det bare å legge seg paddeflat. Når jeg våkner opp, får jeg synsfeltet tilbake på samme måte som det forsvant. Det kommer langsomt nærmere og nærmere i tunnellen. Og så er det akkurat som om jeg har sovet og drømt i flere døgn. Vet ikke tid eller sted, og husker en del av "drømmene". Å besvime er rett og slett en merkelig opplevelse.

Hørtes nesten ut som epilepsi dette... Har du snakka med lege om disse episodene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg var tolv år gammel å skulle på leirskole. skulle drikke solo fra en enog en halvliters flaske å svimte av. vet ikke om jeg fikk kullsyresjokk eller noe.

helt jævlig var det i værtfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg besvimer er det sånn: Jeg får en piptone i hodet som blir høyere og høyere, og det jeg ser rundt meg forsvinner lengre og lengre bort i en slags tunnell. Og så blir jeg kvalm, og kaster kanskje opp.....  Merker jeg symptomene er det bare å legge seg paddeflat. (...)

Det er sånn jeg har følt det de gangene jeg har holdt på å besvime. Heldigvis har jeg klart å sette meg ned, og fått i meg vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...